Nvidia GeForce 8800 GT prestandatestat i riktiga spel

Permalänk

Dagens bullshit känns det som..
jag tror inte ens Nvidia är så dumma att dom släpper ett kort som är billigare, har "sämre" betekning som är bättre?

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hobbydiktatorn
Dagens bullshit känns det som..
jag tror inte ens Nvidia är så dumma att dom släpper ett kort som är billigare, har "sämre" betekning som är bättre?

folk gillar ju drömma bort sig som innan amd 5000+ BE lanserades haha

Permalänk
Inaktiv

Jädrar skulle ta o sälja mitt hd2900xt och köpa detta monster, tyvärr så kan man inte ha SLI på intels moderkort D:
Om nu dessa tester är sanna. Lägg sedan till överklockningspotentialen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...
Har samma grafik kort som dig fast 640mb. tycker likadant, det e ju fel av nvidia. det e ju som om dom bara vill tjana pengar eftersom dom gor bra grafikkort for mycket pengar som manga koper sedan gor dom ett till nasta halften av priset med battre prestanda, daligt gjort av nvidia! Och har sitter vi med dyra grafik kort med samre prestanda an dom som betalar halften, kanns skit trakigt!

Sälj det snabbt till någon idiot som inte har en aning om att det kommer ett nytt som är nästan lika bra fast betydligt billigare.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...
Har samma grafik kort som dig fast 640mb. tycker likadant, det e ju fel av nvidia. det e ju som om dom bara vill tjana pengar eftersom dom gor bra grafikkort for mycket pengar som manga koper sedan gor dom ett till nasta halften av priset med battre prestanda, daligt gjort av nvidia! Och har sitter vi med dyra grafik kort med samre prestanda an dom som betalar halften, kanns skit trakigt!

Nja... jag har alltid följt en filosofi att allt som kostar väl över 2000kr är bortkastade pengar. Varför? Just sådana här situationer som jag har sett återkomma år efter år. Men men, du ville ha den prestandan och du var villig att betala. Ångrar du dig så är det kanske dags att byta filosofi angående inköp... till min filosofi: "bang for buck".
Finns inget nVidia eller ATi är skyldiga till, de bara erbjuder en viss produkt till ett visst pris. Sen är det upp till var och en att bedöma.

Regel NUMMER 1 gällande allt dator relaterat: det kommer alltid en andra generation som är lika bra, om inte bättre än, den första till mycket mycket bättre pris.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...
Har samma grafik kort som dig fast 640mb. tycker likadant, det e ju fel av nvidia. det e ju som om dom bara vill tjana pengar eftersom dom gor bra grafikkort for mycket pengar som manga koper sedan gor dom ett till nasta halften av priset med battre prestanda, daligt gjort av nvidia! Och har sitter vi med dyra grafik kort med samre prestanda an dom som betalar halften, kanns skit trakigt!

Att det släpps nya grafikkort gör väl inte ditt grafikkort till sämre än den var innan ? Hade du varit mer nöjd om du hade betalat det priset som du gjorde och det aldrig hade kommit ut några nya kort ? Eller om det nya korten som kommit ut varit dyrare ? Om du svarat ja på någon av dessa frågor så låter det faktiskt mest som att du är avundsjuk...

Själv är jag lite sur på att Nvidia släppte inte bara en, men t.o.m. flera snabbare och billigare, kort än mitt TNT som jag betalade nästan 2000kr för om jag minns rätt !

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
Och vad har 3dmark resultat med spelprestanda att göra?

är det så ?har 3dmark absolut inget med spelprestanda at göra?du verkar veta bäst

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moloch
är det så ?har 3dmark absolut inget med spelprestanda at göra?du verkar veta bäst

Så klart det inte har. 3dmark är ett syntetiskt test program medans spel är spel.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Att 3dmark och spelprestanda inte har nåt med varandra att göra måste väl ändå vara fel?

Någon slags parabell mellan de båda måste det ju finnas.
Tycker iaf det ser ut så av att utgå från testerna i denna nyheten.

Visa signatur

[Antec P180B][Gigabyte GA-P35-DS3][Corsair VX550W][Intel 2500k][8GB OCz Vengeance][620GB Seagate Raid][1*DVD-RW][Gigabyte Geforce GTX 770]

Permalänk
Medlem

Så två st. 8800GT's 512mb skulle kosta sådär 4000kr ~
Och ett Ultra/GTX/GTS?

Blir nog o köpa nya Grafikkort plus nytt mobo för 6000kr ~

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Romulus
Ja utveckling är verkligen trist.... Du råkade köpa vid fel tillfälle den här gången men eftersom 8800 serien varit ute i snart ett år så är det ganska självklart att det kommer komma nya kort. Nya kort brukar vara bättre och/eller billigare än äldre kort annars är de svårsålda.

Förstår inte hur det kan vara "fel" av Nvidia eller ATI.

Var nöjd med ditt kort du har eller sälj det och köp ett nytt.

Nvidia brukar beteckna sina grafikkort enligt modellen: xy00 GS/GT/GTS/GTX där GTX är bättre än GTS som är bättre än GT som är bättre än GS. Jag kan absolut förstå att man kan känna sig lurad om man köper ett GTS i stället för ett GT i tron att GTS är det bättre kortet. Detta är ju också helt uppenbart ett kort som skiljer sig ganska mycket från de gamla GTS/GTX-korten och detta borde de visa tydligare i modellbeteckningen. De skulle t.ex kunna använda 8900 GT, eller varför inte 8850 GT?

Om siffrorna stämmer och den slutliga modellbeteckningen verkligen blir 8800 GT så tycker jag nVidias marknadsavdelning har klantat sig rejält.

Edit: Ordet "brukar" i den första meningen är kanske lite illa valt. I 8000-serien har de iaf använt den modellen. Hur som helst, 8600 GTS är bättre än 8600 GT och då bör det samma gälla för 8800-korten.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

jovisst... men NYA gts kommer vara snäppet bättre. GAMLA gts inte så värst njae.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
jovisst... men NYA gts kommer vara snäppet bättre. GAMLA gts inte så värst njae.

jovisst... men att kalla det kortet för NYA 8800 GTS är om möjligt ännu mer korkat! Det finns tusen möjliga modellnummer i "8000-serien" och med olika suffix som GS, GT, osv ökas antalet ytterligare. Om man gör en uppdatering av ett kort, VARFÖR i hela fridens namn väljer man då ett redan upptaget namn? Är det en mindre uppdatering, kalla det 8810GTS, är det bara nya klistermärken, kalla det 8801GTS.

Har man fyrasiffriga modellnummer ska det tamejfan vara omöjligt att hamna i en sitution där man måste ha samma namn på olika kort.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

kommer detta kort eller någon version till laptops?

Permalänk
Medlem

Tjohoo! Lätt att det blir 512MB- versionen av detta kort!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse Laserman
jovisst... men att kalla det kortet för NYA 8800 GTS är om möjligt ännu mer korkat! Det finns tusen möjliga modellnummer i "8000-serien" och med olika suffix som GS, GT, osv ökas antalet ytterligare. Om man gör en uppdatering av ett kort, VARFÖR i hela fridens namn väljer man då ett redan upptaget namn? Är det en mindre uppdatering, kalla det 8810GTS, är det bara nya klistermärken, kalla det 8801GTS.

Har man fyrasiffriga modellnummer ska det tamejfan vara omöjligt att hamna i en sitution där man måste ha samma namn på olika kort.

Hela serien borde hetat 8850 i mitt tycke. Då hade alla förstått att till och med minsta GS modellen (om den nu kommer) är något extra utöver gamla 8800.
Men men, marknadsförings-nissar och deras galna idér... what can we do

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Lite konstiga siffror. I de flesta tester som jag sett 3dmark06 så har de haft mer poäng än jag har med min dator.
Jag får 12750 cirka och de anger något på 10000 poäng och det är väldigt lågt satt såvida de inte matade in kortet tilsammans med en gammal AMD winchester 3500+

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@mp@n
Att 3dmark och spelprestanda inte har nåt med varandra att göra måste väl ändå vara fel?

Någon slags parabell mellan de båda måste det ju finnas.
Tycker iaf det ser ut så av att utgå från testerna i denna nyheten.

ett HD 2900XT presterar t.ex väldigt bra i 3dmark, slår lätt 8800gts och även GTX har jag för mig, men om du kollar i riktiga spel så är det fan inte ofta ett hd 2900xt kan mäkta med att slå ett GTX

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk

varför skulle den heta 8900GT istället? Det skulle ju implicera att den är bättre än 8800GTX. Mer rimligt är då 8800GTSX

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Eller varför inte skriva så här i modellbeskrivningen bara? TYP:
8800GT (This version is better than GTS, but its real place is below GTS)

och på nya modellen 8800 GTS (An upgraded model since the last one proved to be slower than 8800GT)

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk

Funderar starkt på att skicka tillbaka mitt Leadtek 8800gts efter att ha sett dessa tester. Jag menar varför behålla detta kort när jag kan skicka tillbaka det och om några veckor köpa ett GT eller mljligtvis nya GTS som kommer vara billigare/samma pris fast bättre!?

Visa signatur

Intel Core 2 E4400, Leadtek 8800GTS 640, 2x 1GB Corsair 5300, Aerocool ExtremEngine 3T, MSI P6N SLI Platinum, Western Digital 250GB S-ATA, Chieftec CFT 560 W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
varför skulle den heta 8900GT istället? Det skulle ju implicera att den är bättre än 8800GTX. Mer rimligt är då 8800GTSX

Eller för att skippa allt för många bokstäver så kan man säga att S står för något sämre som t.ex. slow, då blir de med andra ord GTSlow vilket i sin tur kan skrivas om till GTS-low

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk

hehe den enkla lösningen vore 8800GT- 65nm eftersom den något insatte inser att det är bra med låg tillverkningsplatta.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
hehe den enkla lösningen vore 8800GT- 65nm eftersom den något insatte inser att det är bra med låg tillverkningsplatta.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
hehe den enkla lösningen vore 8800GT- 65nm eftersom den något insatte inser att det är bra med låg tillverkningsplatta.

Jo. Problemet är att 80 procent orkar inte bry sig om hårdvara utan går den enkla vägen och köper en färdig burk. Blir det problem = support = mindre att bry sig om.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakan78
Jo. Problemet är att 80 procent orkar inte bry sig om hårdvara utan går den enkla vägen och köper en färdig burk. Blir det problem = support = mindre att bry sig om.

I så fall bryr dom sig knappast om vad det är för grafikkort heller = namnet spelar ingen roll för dom.

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

varför får ULTRA sämre 3dmark poäng än GTX?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Säkert ett trevligt kort men skum beteckning om den presterar bättre än 8800gts...

Skulle bli väldigt förvånad om 512Mb versionen kostar under 2500:- i butik här i sverige. 250$ = lite drygt 1750SEK, sen tillkommer ju moms + tull och butikernas, handlarnas tillägg.

/merkkan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av merkkan
Säkert ett trevligt kort men skum beteckning om den presterar bättre än 8800gts...

Skulle bli väldigt förvånad om 512Mb versionen kostar under 2500:- i butik här i sverige. 250$ = lite drygt 1750SEK, sen tillkommer ju moms + tull och butikernas, handlarnas tillägg.

/merkkan

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=237516

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Multitronic's är rätt snabba på att lista nya produkter på väg in i sortimentet och deras priser brukar stämma.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.