Ultra Kaze ny fläktserie från Scythe

Permalänk
Melding Plague

Ultra Kaze ny fläktserie från Scythe

Den japanska tillverkaren Scythe har idag lanserat en ny serie fläktar under namnet Ultra Kaze. De är designade för att vara så tysta som möjligt men skyfflar ändå en stor mängd luft på grund av tjockleken på fläkten.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Bra pris, bra prestanda, tyst (DFS123812L-1000).
Bli nog ett gäng sådana..

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt, blir nog att köpa en 1000 rpmare

Permalänk
Medlem

Blir 5 stycken om dem bara kostar runt 70 kr sitter nog fint i mitt nya Sharkoon Rebel9 Economy ^^

Visa signatur

- C2D e8400 @3.8Ghz | P5QL-E | 4x1024MB Crucial BallistiX 1066Mhz | Asus Extreme 8800GT | Antec ThreeHundred | Samsung SpinPoint 320GB | Corsair TX650w | Vista Ultimate 64-bit | Icybox-Western Digital Scorpio 160GB | Maxtor One Touch 500GB -

Permalänk

3000 rpmaren med lite mindre ström presterar nog bättre än den på 1000 rpm eftersom den är tjockare, eller är alla fäktar lika tjocka?

Permalänk
Medlem

Jag har länge undrat varför fläktarna jämt är så tunna (med några få undantag). För jusst chassifläktar har man ju extremt sällan platsbrist jusst där också.

Permalänk
Avstängd

Bra, då kan jag byta ut den småbrummande 120mm:arn som sitter i mitt Aerocool AeroEngine 2

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"