Nytt tv-kort från Compro

Permalänk
Melding Plague

Nytt tv-kort från Compro

Tillverkaren Compro har idag lanserat ett nytt tv-kort i Videomate-serien. Kortet heter Vista M5F och stödjer analoga sändningar samt har funktioner för att starta upp datorn och börja spela in program.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Även om många har kabeltv så är väl marknaden för analoga TV-kort ganska liten i Sverige nu? Detta kort var inget som jag är intresserad av ivf.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

Känns lite föråldrat att lansera ett nytt kort med gammal teknik i dessa digitala dagar.....borde kanske ha stöd för både analoga och digtala signaler?

Permalänk

Det är väl nästan bara comhems grundutbud som är analogt nu för tiden?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Inaktiv

Vi har Analogt från Tele2Vision och dom vet inte när dom kommer gå över till digitalt hos oss.

Permalänk
Medlem

Alla med kabel-TV har väl analogt ut ur väggen?

Visa signatur

Jag har rest landet runt och talat med de allra kunnigaste och kompetenta personerna. Och jag kan försäkra er att datorn är en modefluga som inte kommer att hålla året ut.
"Redaktören för affärslitteratur på Prentice Hall 1957"

Permalänk
Medlem

Hmm ?

Det finns väl inte ens analogt-nät i Sverige längre ? Det sista analoga nätet togs väl urbruk i veckan om jag inte minns fel, sa dom på radionyheterna.

Permalänk
Hedersmedlem

Mja, det sänds inga analoga signaler till vanliga TV-antenner (åtminstone inte länge till om det finns kvar) men t ex com hem ger analogt ut i sitt grundutbud, dvs om man inte själv beställer digital-TV.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Mja, det sänds inga analoga signaler till vanliga TV-antenner (åtminstone inte länge till om det finns kvar) men t ex com hem ger analogt ut i sitt grundutbud, dvs om man inte själv beställer digital-TV.

Finns inga kvar. De sista analoga sändning släckte ned i måndags om jag inte missminner mig. Iaf ganska nyligen.
Ganska värdelöst att släppa ett analogt kort nu.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Inaktiv

Men vi kan inte ens beställa digital-tv från tele2vision.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeluxXxe
Finns inga kvar. De sista analoga sändning släckte ned i måndags om jag inte missminner mig. Iaf ganska nyligen.
Ganska värdelöst att släppa ett analogt kort nu.

Läs vad folk skriver istället. Alla kabeltv skickar analogt så dessa kort fungerar utmärkt för väldigt väldigt många. Typ dom flesta bostadsrätts föreningar och liknande som har avtal.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta