Permalänk
Medlem

Mod-chippa playstation 3

Finns det någonstans där man kan köpa färdigchippade playstations 3, eller finns det någonstans där man kan lämna in sin PS3a för moddning?

Permalänk
Testpilot

Finns inget chip för PS3 än så nej, det går inte.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Varför skulle man vilja chippa sin PS3a?
Jag som trodde att det var en sådan super-mega-über-elit-maskin, kan väl inte finnas någon anledning att vilja ändra på den? Jag menar, den enda uppgraderingen den skulle behöva är väl en inbyggd brödrost, så behöver man aldrig gå ifrån teven.

/ironi

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Angående chippande av PS3, är det någon ide rent praktiskt? Blu-ray-brännare är ju inte så vanligt och hårddisken rymmer ju bara 1-2 spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akira
Angående chippande av PS3, är det någon ide rent praktiskt? Blu-ray-brännare är ju inte så vanligt och hårddisken rymmer ju bara 1-2 spel.

Tänk xbox 1, så kanske du får en ide vad man kan göra med ps3 hddn ^^

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk

kan ju kanske vara så att man ska kunna spela nedladdade spel oxå . . . kanske därför han undrar . . .

Visa signatur

HTPC: AMD A8 5600K 3,6 Ghz FM2 l MSI FM2-A75IA-E53 mITX l Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RED l be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze l Fractal Design Node 304 l Western Digital Caviar Green 1TB l Western Digital Caviar Green 2TB l
Other: iPhone X 64gb l Macbook Pro 13.3" l

Permalänk
Sötast

Lite fel forum såfall ellerhur?

Iaf. Vi har chippade PS3or på ica treklövern i trelleborg, bara att hämta, 1300kr/st

Permalänk

Ett spel ligger väl på en 25GB väl?

Det släpps väl inte ens crackade spel till PS3? Eller? Är inte proffs på den scenen direkt.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy5547
Ett spel ligger väl på en 25GB väl?

Det släpps väl inte ens crackade spel till PS3? Eller? Är inte proffs på den scenen direkt.

De flesta spelen som kommit ut är mellan 4-10gb faktiskt, får se vad som händer annars nöjer jag mig med homebrew bara om de kommer nått och rykten går att RSX snart ska gå att användas i Linux.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Varför skulle man vilja chippa sin PS3a?
Jag som trodde att det var en sådan super-mega-über-elit-maskin, kan väl inte finnas någon anledning att vilja ändra på den? Jag menar, den enda uppgraderingen den skulle behöva är väl en inbyggd brödrost, så behöver man aldrig gå ifrån teven.

/ironi

Ähem, finns en verision i USA med toaster, grill och brödrost.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akira
Angående chippande av PS3, är det någon ide rent praktiskt? Blu-ray-brännare är ju inte så vanligt och hårddisken rymmer ju bara 1-2 spel.

Va? fick du en 20GB disk eller en 60GB som man ska ha...

Det man ska kunna göra är att man ska kunna stoppa in sitt PS2 chip som en minneskort så man slipper mjukvarukodningen till PS2 spelen...

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Vad kan ett chip till PS3 göra? Den kör på ju Linux, och med lite programerande skulle man inte kunna då fixa det mesta genom modifiera mjukvaran?

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryu
De flesta spelen som kommit ut är mellan 4-10gb faktiskt, får se vad som händer annars nöjer jag mig med homebrew bara om de kommer nått och rykten går att RSX snart ska gå att användas i Linux.

Inte precis. De exclusiva spelen använder oftast runt 23GB. Metal Gear Solid 4 kommer använda en 50GB skiva.

Permalänk
Sötast

Frågan är om man vill betala för att piratkopiera, dvs. Att onlinefunktionerna låses på hård/mjukvaru modifierade konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Frågan är om man vill betala för att piratkopiera, dvs. Att onlinefunktionerna låses på hård/mjukvaru modifierade konsoller.

4-600kr för ett spel är ju ett ok pris, sen är de ju inte så många bra spel heller direkt å en brännare går på 4-7000kr samt att skivorna går på 2-300kr så inte värt

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryu
4-600kr för ett spel är ju ett ok pris, sen är de ju inte så många bra spel heller direkt å en brännare går på 4-7000kr samt att skivorna går på 2-300kr så inte värt

Sen den som har varit med när CDspelaren... CDbrännaren... DVDspelaren och DVDbrännaren släpptes så har det alltid varit ungefär samma priser.

BDbrännare kostar väl 3000 idag?

Första dvdbrännaren kostade också typ 18.000kr eller något.

Ge det 6mån->1år (OM BD slår igenom) så ligger skivorna på 25kr st å en brännare på 700kr.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Inte precis. De exclusiva spelen använder oftast runt 23GB. Metal Gear Solid 4 kommer använda en 50GB skiva.

Men metal Gear är inte som de andra spelen^^
It's not over yet snake! Not yet!

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Suck...

Vad suckar du över? det finns fortfarande inga modchip till ps3

Citat:

PS3
Chippet kan även monteras på NAND-minnet i maskinen och på så sätt kan man läsa av och skriva
det firmware som finns på maskinen. Dock kan man inte lägga över andras firmware.

/Daniel

Permalänk

Ett chip där man kan backa upp för att sedan plocka ur och analysera firmware vilket inte tillåts i vanliga fall är tillräckligt för att kvalificera det som ett modchip. Det behöver inte nödvändigtvis vara ett chip som tillåter en spela piratkopior.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

ehhh nej... det där är ett verktyg för att läsa av firmware, för ps3 gör det inget annat, alltså inte ett modchip

varken modifierar/ändrar något under gång alltså inte ett modchip

/Daniel

Permalänk
Geeks
SweClockers

Regel §7.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015