Geforce 8800 GT-specifikationer publicerade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTL
Nästa vecka är det löning för de flesta och jag har bestämt mig för att slänga ut mitt 7900GT. Det kortet orkar inte med att köra spel på en 24" skärm med bra resultat. Det jag inte lyckats få klart för mig om 8800GT är om de kommer prestera bättre än de nuvarande 8800GTX korten? Är prestandavinsten (om någon) hög nog för att motivera att vänta längre?

GTX Är jag tveksam till att den ger sig på. Möjligtvis ger den nuvarande GTS korten en dänga om man överklockar det.

Permalänk

Tycker ändå att kylningen inte ser ut att va nå speciellt mindre än den som satt org på mitt 7800GT. Snarare lite större till arean. Men vi får väl hoppas på att dom inte kör på lika äckliga högvarviga fläktar som dom gjorde då bara.

Visa signatur

Desktop: Fractal Design Define R6 | i7 8086K | Asus Z-370E | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666mhz | KFA2 GTX 1070 Ti 8GB | Samsung 970 Evo 500GB | EVGA Supernova 650W | Creative Sound Blaster X AE-5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThatSammyBoy
Betyder inte liten fläkt, hög dB?
Är sugen på detta kort som så många andra men jag vill verkligen inte att den ska låte mer än nuvarande 8800GTS som jag hört av folk på forumet ska vara väldigt tyst.

Jag håller med helt och hållet. Skulle vilja se GTS kylningen på GT kortet, borde ju kunna köras på lägsta varv nästan hela tiden då.

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk
Medlem

en fråga här
Finns det moderkort som stöder pci-e 2.0? Är det någon större skillnad mellan pci-e 2.0 och 1.1?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
ser inte den där fläkten löjligt liten ut? påminner mig om geforce4 fläkten.

Kolla vad liten fläkt den här har då, dock ett Geforce 7 http://www.nvnews.net/previews/geforce_7950_gt/images/xfx_795...

Vi vet inte vad för fläns/ar som döljer sig bakom den färgglada bilden och vi vet heller inte vad fläkten har för förmågor. För min del så blir de 2st 8800GT, lagom till Crysis också

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Avstängd

WTF Pci Express 2.0 kommer den inte funka på mobos utan pci express 2.0 ?

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n3gg0
en fråga här
Finns det moderkort som stöder pci-e 2.0? Är det någon större skillnad mellan pci-e 2.0 och 1.1?

Intel X38 kretsen klarar det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aircut64
WTF Pci Express 2.0 kommer den inte funka på mobos utan pci express 2.0 ?

Jo det är bakåtkompatibelt. Vad jag vet är det bara X38 som stödjer det ännu. En premium-chipset som kostar dyrt (moderkort) och inte ens 1 promille användare har det. Så såklart det måste funka bakåt annars skulle de inte kunna sälja någon större volym av det.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av $en$eLes$
Men vi får väl hoppas på att dom inte kör på lika äckliga högvarviga fläktar som dom gjorde då bara.

Av storleken att dömma på kortet så ser det dessvärre ut att bli en högvarvig rackare, små fläktar har ju den otrevliga vanan.. Man behåller ju dock sällan originalkylaren ändå, jag föredrar eftermarknadslösningar som ju både är svalare och kyler bättre, ska se till att spara kvittot denna gång dock utifall något skulle paja

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

Någon som vet om de kmr funka med pci express och inte Pci express2?
För jag beställde ju nyss ds3 som är pci express på pch inte pci express 2 på.

Sen undrar jag om nya 8800 gts kommer vara billigare och bättre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FortuN
Någon som vet om de kmr funka med pci express och inte Pci express2?
För jag beställde ju nyss ds3 som är pci express på pch inte pci express 2 på.

Sen undrar jag om nya 8800 gts kommer vara billigare och bättre?

har du ens läst igenom hela tråden innan du skrev?? finns minst 5 personer (om inte fler) som har frågat exakt samma fråga som du ställde....

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Han behövde bara läsa två inlägg över sitt för det senaste svaret till och med. behövde inte ens läsa hela. Lat och blind.

Jag antar att den uppdaterade versionen av 8800GTS kanske kommer att ha den större kylningen som så många här saknar. Det var väll 19 November va? Köp det kortet om det nu råkar ha den gamla kylningen. Vi får se. Jag har inte läst ryktena så noga för jag vill inte bli besviken när väll grejerna släpps.

Jag hoppas verkligen att ATIs kort är bra så att NVIDIA tvingas sänka priserna eller släppa bättre grejer oftare. Vi vill inte att NVIDIA blir för lata.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Det där e fanimej världens sjukaste klisterlapp på ett grafikkort :p.

Ball ju!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Avstängd

vilken ful lite gubbe på bilden

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

Den lilla fjutten på mitt gamla 9700 pro höll på att döda kortet

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

256 bitars minnesbuss? Kommer inte det vara en liiten nackdel?

Permalänk

Läst rykten om att det ska vara 3st heatpipes på det där kortet men inte sett någon bild på dem.

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk
Medlem

Vafan va alla klagar på de fula kortet. Detta e Foxconns design, de finns ju fler märken.

Men fan va ful design asså, håller me, foxconn borde seriöst fundera på lite bättre färgval å motiv. Korten ska se helt slimmade ut i en färg, typ svart, så som 8800 Ultra tycker ja. Leadteks GTX:or e iof. rätt chyssta dom åxå.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk

Ser verkligen nice ut...

Visa signatur

Intel Core i5-3450

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Det där e fanimej världens sjukaste klisterlapp på ett grafikkort :p.

För att inte tala om hur Foxconns mobos ser ut, frågan är om det verkligen bara är drinkar och snacks som konsumeras på deras personalfester, tyckte dock lappen var skön, ganska ful, men rätt weird och annorlunda

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk

Om nån missat det så finns det länkar på prisjakt nu för 8800 GT 512mb. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=239237 webbshopen.se har preli. datum 25/10. Men troligtvis så är det väl ändå där 28:e eller vad det nu var.

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk
Medlem

Frågan jag ställer mig är prisskillnaden mellan 8800GT och nya 8800GTS, har 8800GTS fått ett datum än?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

lär ju vara samma pris på nya gts som det är nupå gts korten. Och gt kommer kosta 2000-2100 nånting

Permalänk

Nice. Men jag tycker att 8800GT ska ha samma kylare som Ultra :D.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64