Firefox i version 2.0.0.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Har du problem med den länken är det nog nåt i din burk som ställer till det. Tittar på den just nu, med 2 hårddiskdefragmenteringar och winamp igång samtidigt + ett otal FF-fönster. Detta med datorn i sign.

Hmm jag kanske skall vara mer tydlig.. det går alltså inte att surfa på andra sidor och köra videon i bakgrunden utan att den laggar.
(om man vill surfa vidare och enbart lyssna)

Jag har samma problem på både min p4 3336mhz och amd64 3500+
1024meg i ram på båda system.

Ingen av dem klarar att spela upp videon samtidigt som man surfar vidare på aftonbladet utan att videon laggar sönder.

Fungerar dock i IE 7

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
bennyfax vad menar du med bra? Kräver du att den ska kunna fortsätta utan ett enda hack oavsett hur många flikar FF måsta ladda samtidigt? Det är nog lite svårt med tanke på spelaren är en plug-in och inte körs separat.

Nej det var inte det jag sade.
Det räcker med att ha webbTV fönstret uppe och 1 fönster till som man surfar vidare på. Videon laggar även fast flashfilmen helt är laddad. IE 7 fungerar problemfritt på detta område dock har FF flera andra fördelar.

Har samma problem på 2 datorer och de klarar betydligt tyngre videofiler än flash på aftonbladet.

Ni som får det att funka kanske sitter på ram mer än 1024?

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennyfax

Ni som får det att funka kanske sitter på ram mer än 1024?

Nej jag sitter inte på mer än 1024Mb ram. Om du läser mitt inlägg så ser du att jag sitter på en bärbar Pentium M på 1.6Ghz och 1Gb ram och med 127 fönster uppe, eller nu har jag 117 fönster uppe och spelar upp den där filmen i bakgrunden och det laggar inget alls även fast jag gör annat också. Har Ladbrokes pokerklient igång, ett worddokument notepad, calc, antivirus, winamp och en massa andra småprogram. Processorloaden ligger på 65% som max.

Det är nog något som är fel för dig för här funkar det precis som det ska.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Det är nog något som är fel för dig för här funkar det precis som det ska.

Åh fifan.. så mysko. Underligt att både min och brorsans dator beter sig på samma vis.

Jag kan oxå ha 117 fönster uppe, spela musik och göra annat men jag kan inte spela flashvideon i FF och öppna tex. expressen.se utan att i just det ögonblicket höra hur flashvideon laggar till.

Jaja, men tack för era svar fast jag är säker på att jag märker lagget hos er oxå

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

Fortfarande problem med Swecklockers för mig, något slags script kommer upp ofta när jag klickar på t.ex. en tråd i forumet. Provat ominstallationer, ta bort alla addons. Kör nu med IE för Swec men får nog se mig om efter något annat, Opera eller Safari kanske. Synd, jag gillar FF annars.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennyfax
Kan bara konstatera att Firefox fortfarande suger hårt på vissa områden.. bla uppspelning av video.

Titta tex på http://wwwc.aftonbladet.se/flash/hilde/abseHildeD.html
samtidigt som du surfar på andra sidor.

Fungerar det bra för er beror det på min dator men jag tvivlar på det.

Inga problem här heller.

bennyfax hehe morsan har firefox på sin laptop och den har hela 256mb ram. Så några gb ram behövs det inte.

BTW: FX äger

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Jag bytte från Internet Explorer till Opera och från Opera till Firefox. Det kommer krävas mycket för att jag ska byta och konkurrenterna har mycket att jobba på för att komma ikapp. Jag älskar alla olika plugins som gör att man kan konfigurera det mesta som man själv vill ha det. Nu menar jag inte endast att man kan byta skins, jag menar mycket smarta och effektiva funktioner.

Just nu har jag 32 olika plugins som fungerar tokstabilt tillsammans med 127 flikar på en bärbar Intel M@1.6Ghz och 1Gb ram. Det kallar jag en bra webläsare!

Jag har ingen pluggin och varken IE, Opera eller Firefox fixar särskilt många tabbar. Vid drygt 20 fönster med många tabbar i varje så deckar alla webbläsare på marknaden som jag testat.

Visserligen beror det väldigt mycket på vilka sidor man besöker.

Permalänk
Medlem

Bara lite kuriosa, hur får man flikarna i IE att ligga "där nere"istället för där uppe?

Ibland händer det att man får dra igång IE men man är ju så van att ha flikarna därnere från firefox så det är jäklit irriterande när dom ligger där uppe liksom

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Bra att de gör detta utan att göra det endast på grund av ett eventuellt indirekt kontraheringstvång som med ledning av detta vore att gå emot konkurrenslagen med skadestånd som påföljd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Nej jag sitter inte på mer än 1024Mb ram. Om du läser mitt inlägg så ser du att jag sitter på en bärbar Pentium M på 1.6Ghz och 1Gb ram och med 127 fönster uppe, eller nu har jag 117 fönster uppe och spelar upp den där filmen i bakgrunden och det laggar inget alls även fast jag gör annat också. Har Ladbrokes pokerklient igång, ett worddokument notepad, calc, antivirus, winamp och en massa andra småprogram. Processorloaden ligger på 65% som max.

Det är nog något som är fel för dig för här funkar det precis som det ska.

Fattar inte riktigt varför du har så många fönster (eller tabbar?), är det för att du är för lat för att gå in på sidorna när du vill göra något på dom? För du kan väl inte surfa på på 117 sidor samtidigt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Jag har ingen pluggin och varken IE, Opera eller Firefox fixar särskilt många tabbar. Vid drygt 20 fönster med många tabbar i varje så deckar alla webbläsare på marknaden som jag testat.

Visserligen beror det väldigt mycket på vilka sidor man besöker.

Jag vet inte vad du försöker säga med ditt påstående. Jag har kört med många tabbar i FF i över två år nu och jag har inte stött på några stora problem alls.
Kan du förklara för mig vad du försöker säga med ditt inlägg? Försöker du motbevisa något som jag påstod? Kan du klargöra det för mig är du snäll?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wroom
Fattar inte riktigt varför du har så många fönster (eller tabbar?), är det för att du är för lat för att gå in på sidorna när du vill göra något på dom? För du kan väl inte surfa på på 117 sidor samtidigt?

Ja det har nog med och göra att jag är lat, bland annat. Samtidigt har jag runt 30 sidor som jag besöker varje dag som jag alltid har uppe och sen är det många sidor som jag helt enkelt inte stänger ner. Rensar ibland

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wroom
Fattar inte riktigt varför du har så många fönster (eller tabbar?), är det för att du är för lat för att gå in på sidorna när du vill göra något på dom? För du kan väl inte surfa på på 117 sidor samtidigt?

Själv städade jag upp lite för några timmar sedan. Nu har jag "bara" 191 tabs. Förut hade jag någonstans över 250. Anledningen är att jag ofta vill kunna gå tillbaka till siter jag ska läsa eller söka mer information på och istället för att använda bookmarks eller knappa in adresser igen så är det bara att låta tabbarna vara öppna. Inga prestandaproblem här iaf och maskinen är ändå hyfsat gammal (AMD 1.8 GHz). Kolla film eller spela spel samtidigt som Firefox och diverse andra program halvslöar eller jobbar i bakgrunden går oftast utmärkt så länge det finns en gnutta CPU-kraft kvar. Kanske Debian's förtjänst att det funkar så bra men jag skulle inte nöja mig med något mindre oavsett OS.

Permalänk
Musikälskare

Kommer inte att byta från Firefox, ser inget direkt behov... Finns redan allt där och lite till

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Jag bytte från Internet Explorer till Opera och från Opera till Firefox. Det kommer krävas mycket för att jag ska byta och konkurrenterna har mycket att jobba på för att komma ikapp. Jag älskar alla olika plugins som gör att man kan konfigurera det mesta som man själv vill ha det. Nu menar jag inte endast att man kan byta skins, jag menar mycket smarta och effektiva funktioner.

Just nu har jag 32 olika plugins som fungerar tokstabilt tillsammans med 127 flikar på en bärbar Intel M@1.6Ghz och 1Gb ram. Det kallar jag en bra webläsare!

Nu vet jag inte vad det är som konkurenterna ska jobba hårt för, med tanke på att mozilla inte har något revolutionerande i sig, förutom det faktum att det finns en uppsjö plugins, en majoritet av dessa kan självklart också laddas ner till opera.

http://mywebpages.comcast.net/SupportCD/FirefoxMyths.html

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Jag vet inte vad du försöker säga med ditt påstående. Jag har kört med många tabbar i FF i över två år nu och jag har inte stött på några stora problem alls.
Kan du förklara för mig vad du försöker säga med ditt inlägg? Försöker du motbevisa något som jag påstod? Kan du klargöra det för mig är du snäll?

Jag blev bara förvånad över hur fantastiskt du verkade tycka firefox är att hantera många tabbar då min åsikt är att det är skitkasst. Ska man vara rättvis antar jag att det är flashplayer som är boven egentligen men det ändrar inte riktigt utgången (men helt perfekt blir det inte direkt med någon form av flashblock heller).

Jag kan i vissa fall surfa runt utan problem med 30 fönster varav 10-30 tabbar i varje (varierar enormt, någon som vet någon pluggin som håller koll på hur många tabbar man har uppe? ) medans det ibland kör ihop sig direkt vid motsvarande 20 fönster.

Tror det beror helt på vilka sidor man besöker. Sidor som IDG eller liknande tar verkligen musten ur alla dagens webbläsare i längden.

Det är mina erfarenheter i alla fall. Och dessa har jag utan problem kunnat återskapa på alla datorer jag testat det på (däremot tar det lite tid att bygga upp en sådan tabb-bas naturligt ).

Och detta fixar varken IE, Opera eller Firefox alls i slutändan.

När man väl sitter i skiten med så utmärker sig däremot firefox genom ett par underbara features, för när man håller på å rensar tabbar vill man ofta spara vissa av dem som bokmärken - men det har firefox sett till att man inte kan göra när "webbläsaren är överbelastad" - samtidigt kan man inte ta ctrl+c för då får man många fall en address från en annan tabb - gud så smidigt...

Trotts det är firefox den webbläsare jag gillar mest, men oj så många brister den har.

Permalänk
Medlem

Safari är ju annars överlägsen de andra om man kollar på vilken som stöder de nyaste web standarden. Men jag använder Firefox såklart, kanske testar Safari mer när den har kommit ut ur beta stadiet. Till Mac skall det dock vara det bästa valet.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag tycker Firefox tillsammans med deras extensions är helt oslagbart!

Brukar i princip alltid använda Firefox, men ibland vid ett fåtal tillfällen så tvingas man till Internet Explorer. Ett exempel är när man vill använda Active X kontrollers på vissa hemsidor.

Visa signatur

/Bear Spirit

Permalänk

känd bugg med quicktime o qtalternative och nya nvidia drivrutiner... gå in i alternativ på qt och stäng av direct draw så funkar det nog bättre

Visa signatur

31337