Ny bredbildsmonitor från Samsung

Permalänk
Melding Plague

Ny bredbildsmonitor från Samsung

Samsung har i dagarna lanserat en ny 22-tumsmonitor i bredbildsformat med inbyggd webbkamera. Den har en upplösning om 1680x1050 bildpunkter och kommer i klassiskt Samsung-svart.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

nja.. har bättre

Permalänk

Känns väldigt dumt att betala 4000kr för en TN-panel bara för att den har en webcam.

Permalänk
Medlem

4000 Kr för en TN-panel .. vi är inte dumma

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

hmm ... finns det någon bra sida som förklarar skillnader, fördelar och nackdelar på TN-paneler och andra tekniker? Ok, lite OffT men eftersom ni kommenterar det.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
hmm ... finns det någon bra sida som förklarar skillnader, fördelar och nackdelar på TN-paneler och andra tekniker? Ok, lite OffT men eftersom ni kommenterar det.

I forumdelen Grafikkort och bildskärmar bör du hitta det mesta som du skulle vilja vilja veta. bara titta i några längre trådar och topics om ämnet

Permalänk
Medlem

Jag är jävligt nöjd med Tv modellen av denna skärm iallafall.

Permalänk
Medlem

Undrar om dessa skärmarna levereras med Samsungs egna panel eller om de trixar med C-paneler från andra tillverkare.

Permalänk

Skulle aldrig köpa en Samsung skärm av princip. Om de säger att det är S paneler i alla och sen leverar med C och A paneler och samtidigt förnekar det, så får de inget förtroende från mig iaf.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
hmm ... finns det någon bra sida som förklarar skillnader, fördelar och nackdelar på TN-paneler och andra tekniker? Ok, lite OffT men eftersom ni kommenterar det.

Enkelt uttryckt: TN-paneler har sämre färgåtergivning. Det är alla överrens om. Att du sedan om du har normalsyn och normalintresse inte ser någon skillnad mot en dyrare PVA-panel är en annan femma.

Permalänk
Hedersmedlem

Färger och vinklar är klart sämre på TN panelerna men vet man inte bättre så duger TN fint. Tills man testat bättre...:)

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Färger och vinklar är klart sämre på TN panelerna men vet man inte bättre så duger TN fint. Tills man testat bättre...:)

Därför tittar jag inte åt andra skärmar:P Har ändå riktigt bra färger anser jag:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Därför tittar jag inte åt andra skärmar:P Har ändå riktigt bra färger anser jag:P

Jat tyckte min gamla TN skärm var jätte bra men nu kan jag inte använda den längre då min nya är så bäst.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Ännu en lågupplöst skärm...
Totalt ointressant.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Det är synd att inga tillverkare gör som tex Dell när man beställer en bärbar
att man inte kunde få välja paneltyp och bygga sin skärm efter sitt eget önskemål jag själv köpte för en månad sen en acer al2216wsd men är ganska
nöjd med prestandan på den iaf

Synd att den inte finns med mva eller pva panel...

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Stämmer det verkligen att denna skärm saknar stöd för HDCP?

Kan det verkligen stämma?

Annars så är ju Samsung kända för att de var tidigast ute med stöd för HDCP. Har ännu inte sett en nyare Samsung skärm utan HDCP stöd. Låter helt sjukt om det stämmer att den saknar det. Skulle aldrig köpa sådant skit!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk

Tycket att min Samsung215TW 21" med 1680x1050 har taskig uplösning ibland så det skulle aldrig falla mig in att köpa en 22 i samma uplösning....

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joakim Ågren
Stämmer det verkligen att denna skärm saknar stöd för HDCP?

Kan det verkligen stämma?

Annars så är ju Samsung kända för att de var tidigast ute med stöd för HDCP. Har ännu inte sett en nyare Samsung skärm utan HDCP stöd. Låter helt sjukt om det stämmer att den saknar det. Skulle aldrig köpa sådant skit!

Det är väl snarare HDCP som är skit? Om vi konsumenter inte köper skärmar med HDCP så slipper vi sådan smörja som mediabolagen försöker pracka på oss.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG