Ny filmspelare från Sandisk

Permalänk
Melding Plague

Ny filmspelare från Sandisk

Tillverkaren Sandsk har lanserat en intressant mediaspelare i form av ett usb-minne med tv-anslutning. Produkten heter Sansa Taketv och verkar vara ett smidigt sätt att spela upp digitala filmer från datorn på teven.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Intressant produkt men med alldeles för många begränsningar för att det skall bli en intressant HTPC/Mediaspelare lösning i hemmen.

Kan tänka mig att den blir användbar för företag som visar många presentationer av olika slag, mm.

Permalänk
Avstängd

Verkar najs men vad tror ni att priset lär ligga på ?

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aircut64
Verkar najs men vad tror ni att priset lär ligga på ?

650:- står det.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Bra idé. De HDD-baserade spelarna som finns idag är ju inte precis fickstorlek. En sån här skulle man ju kunna ha med sig överallt.

Finns det nån annan portabel mediespelare (mp3 eller liknande) som kan spela Xvid+DivX samt har koppling till TV? Blir kanske dyrare, men säkerligen bättre kvalitet också.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att den skulle haft USB i ena änden för att lagra filer och en HDMI i andra änden för ljud och bild. Natrurligtvis skulle de fungera separat från varandra. Sedan skulle man kunna köra alla bild/ljud/videoformat på den och även powerpoint. Då skulle jag köpt den för 650:-

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu