Sunon visar upp små fläktar för handhållna datorer

Permalänk
Melding Plague

Sunon visar upp små fläktar för handhållna datorer

Fläkttillverkaren Sunon har visat upp några olika fläktmodeller specifikt utvecklade för handhållna datorer. Då dessa datorer har begränsat utrymme är fläktarna riktigt små, den minsta 8x8x3 millimeter.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fan va najs :D:D:D !! söta fläktar

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk

Haha, vad söta Undra hur mycket nytta dom egenligen gör

Permalänk
Medlem

ooooh va najjjjjs!!!:D, jag vill ha på min N73;)

Permalänk
Medlem

söta är rätt ord...

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

fan vad mysigt när man sitter och spelar på mobilen och en sådan där liten gullfläkt drar igång lite tyst. aaaah <3

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem

Undra vad de ligger på för varvtal? Om det är tillräckligt snabbt så tjuter de ju med så hög frekvens att mänskliga örat inte kan höra det. Och då spelar det ingen roll hur mycket de låter. Tänk er extremt små och kraftiga fläktar, men ändå ljudlösa. On-die luftkylning?

Permalänk
Medlem

Det känns som handhållna datorer går i fel riktning när man börjar sätta fläktar på dem.. Snart kommer det väl på mobiler också

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk
Medlem

Men tänk positivt.

Man sitter där och gullar med sin minifläkt så kommer en snygg brud och sätter sig brevid en och kelar lite med den.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genesis
Undra vad de ligger på för varvtal? Om det är tillräckligt snabbt så tjuter de ju med så hög frekvens att mänskliga örat inte kan höra det. Och då spelar det ingen roll hur mycket de låter. Tänk er extremt små och kraftiga fläktar, men ändå ljudlösa. On-die luftkylning?

det funkar inte riktigt så...

Permalänk
Medlem

Hehe, riktigt söta
Jag tycker tekniken går lite åt fel håll om vi ska behöva fläktar i dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Hehe, riktigt söta
Jag tycker tekniken går lite åt fel håll om vi ska behöva fläktar i dom.

Håller med, riktigt söt, men det hela går åt fel håll.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maximo
det funkar inte riktigt så...

Hur fungerar det då?

Jag antar att man inte blir av med allt ljud från luften i rörelse, men allt mekaniskt ljud från själva fläkten borde man kunna bli av med på detta vis. Jag tror naturligtvis inte att dessa fläktar har så högt varvtal (och defnetivt inte den kapasiteten), utan leker mest med tanken över hur en liten extremt hög-varvtalig fläkt skulle bete sig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genesis
Hur fungerar det då?

Jag antar att man inte blir av med allt ljud från luften i rörelse, men allt mekaniskt ljud från själva fläkten borde man kunna bli av med på detta vis. Jag tror naturligtvis inte att dessa fläktar har så högt varvtal (och defnetivt inte den kapasiteten), utan leker mest med tanken över hur en liten extremt hög-varvtalig fläkt skulle bete sig.

Varenda hund på en mils håll börjar yla istället...

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aero
Det känns som handhållna datorer går i fel riktning när man börjar sätta fläktar på dem.. Snart kommer det väl på mobiler också

Håller med helt och hållet. Det är något rusktigt fel om handhållna datorer ska behöva fläktar.

Hemdatorer på 80-talet och början av 90-talet hade inga fläktar. Det var tider det

Håller på att letar efter en bärbar dator, men vill att den ska vara fläktlös. Att det ska vara så svårt att hitta någon Även de med strömsnåla processorer som drar runt 5W har någon fläkt i sig. Dock så sägs det att nästa ASUS Eee PC som släpps under våren nästa år ska vara fläktlös så man får väl vänta tills det sker.

Permalänk

fel håll som sagt... undra om ett galler inte hade varit mer effekt tivt dvs självkylning

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Galet.. snart har vi väl torr is för att kyla mobilen hehe

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Kul, nu slutar intel, motorola, texas och alla andra med att göra processorerna strömsnåla. Gött, rätt håll, verkligen

Permalänk
Hedersmedlem

Usch nått säger mig att dom ger ifrån sig ett högt tjutande ljud.

Permalänk
Medlem

Smått, kanske för smått?

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Jag tar en till varje mosfet på moderkortet!

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

På ett vanligt moderkort så får man plats med ca 1140 st såna, om det skulle vara helt "rentplockat" (om min matte stämmer). Woho!

Visa signatur

Asus Maximus Formula | Antec P182 | Corsair VX550 | Q6600 G0 | Noctua NH-U12F |
Crucial Ballistix 8500 4Gb | 8800GT @ 700Co 1750Sh 1054Me

Permalänk
Medlem

Nu har de gått för långt kallar detta tom idiotiskt jag vill inte ha en fläkt i en mobiltelefon bara tanken på vilket rpm dessa små fläktar lär hålla ger mig rysningar de kan knappast vara tysta nej tacka vet jag hederliga fläktlösa
handdatorer och mobiltelefoner.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foola Zoola
Varenda hund på en mils håll börjar yla istället...

Haha skönaste kommentaren.

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk

Dammråttor undanbedes, en liten dammtuss i den där och den börjar väl säkert brinna.

Visa signatur

PS5, ledsen folks :(

Permalänk
Medlem

Satans lilla plastohyra ä va de e.
40mm/8= 5 gånger mer störande än 40mm fläktar mao. (för hundar om inte annat).
Gulliga my ass.

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på passiv kylning?

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genesis
Hur fungerar det då?

Jag antar att man inte blir av med allt ljud från luften i rörelse, men allt mekaniskt ljud från själva fläkten borde man kunna bli av med på detta vis. Jag tror naturligtvis inte att dessa fläktar har så högt varvtal (och defnetivt inte den kapasiteten), utan leker mest med tanken över hur en liten extremt hög-varvtalig fläkt skulle bete sig.

Du får inte bort allt "mekaniskt" ljud heller. Visst du kan kanske få upp det mesta i ej hörbara frekvenser men lite hörbart skrammel kommer allt finnas kvar. Kul tanke iaf. och i teorin kan man ju alltid meka runt