Lacie släpper guldhårddisk

Permalänk
Medlem

Blää va ful och inte är den prisvärd heller då det finns billigare men så tillhör jag inte bling-bling generationen heller :p.

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur den ser ut i verkligheten. Jag tror inte de där datorrenderade bilderna representerar hur den ser ut i verkligheten så himla bra.

De få recensioner jag har hittat använder sig av samma bilder. Skumt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maah91
Förmodligen, i alla fall för mig, för att det är det mest bombsäkra på alla datorer (i princip varje dator har USB, hälften har FW och endast nyare har eSata, typ. Bildligt talat).

det har varit standard med FW i et par år nu, dock måste du använda en header på diverse moderkort. Samt E-sata finns på fler och fler moderkort numera, även intel har det på flera av sina modeller. samt då asus,abit,msi osv osv

Permalänk
Medlem

Den här har ju funnits i försäljning i iaf ett par veckor i sverige..

Annars har jag inte emot lite variation på extern hårdvara. Den passar säker till nån, och det betyder ju inte att jag måste köpa den, om jag tycker den är ful

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

Till skillnad från dom flesta andra här tycker jag att den var skitsnygg!
Möjligt att det var onödigt att blanda in guld, men det verkar ju inte som att priset påverkades speciellt mycket av det...

Det enda jag saknar är nätverksanslutning på denna.

Versionen på en terrabyte, är det en disk i den också?, fräsht isåfall

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andre_H
Guld leder värme

Vilket de flesta material gör mer eller mindre bra.

Plast målad med färg innehållande minimal mängd guld är ingen bra värmeledare. Om det vore för värmeledningsförmågans skull de använder metall så vore silver ett betydligt bättre val.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara