Samsung tillkännagör nand-flash-minne på 30 nanometer

Permalänk
Melding Plague

Samsung tillkännagör nand-flash-minne på 30 nanometer

Utvecklingen för minne av typ nand-flash står verkligen inte still, i början på året introducerade Samsung en krets med en tillverkningsprocess på 51 nanometer. Nu har det sydkoreanska företaget tillkännagjort att man utvecklat världens första nand-flash-krets med en tillverkningsprocess på 30 nanometer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vadå redan 2009... varför måste utveckligen gå så långsamt

Permalänk
Medlem

Mmm.. jag hoppas verkligen att SSD-hårddiskar går om de gamla vanliga i både billighet och kapacitet. Slippa hårddisk-krashar en gång för alla.
Men å andra sidan lär ju inte SSD ha nån evig livslängd heller.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

den har tillräcklig livslängd:)

Visa signatur

- Furu since 1984 -

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
Vadå redan 2009... varför måste utveckligen gå så långsamt

japp nu börjar kaffe rasten ju

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
Vadå redan 2009... varför måste utveckligen gå så långsamt

De måste ju tjäna in pengarna på de minnen de utveklade för 2 år sedan först...

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk

Jäklar, imponerande!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

En 1,8-tums SSD-disk på 512GB med den här tekniken ??

O.o gimme gimme gimme!!

Min gamla Maxian MP-2220 vill ha en ny hårddisk i sig

Undras vilket interface en sådan här skulle använda och vilka mått den skulle ha.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Nice

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sir_Manfred
Mmm.. jag hoppas verkligen att SSD-hårddiskar går om de gamla vanliga i både billighet och kapacitet. Slippa hårddisk-krashar en gång för alla.
Men å andra sidan lär ju inte SSD ha nån evig livslängd heller.

Livslängd är väl inget större problem egentligen, i alla fall då man nått en viss nivå. Detta då man kan tänka sig att ju längre man har en hårddisk, ju färre gånger skriver man till den, och när det kommer till SSD är det ju just skrivningar som utgör livslängden.