Microsoft Sidewinder Mouse

Permalänk
Medlem

Funderar på beställa sidewinder jag me,

kostar ju 590 på inet med gratis frakt så...

well well...

EDIT: beställde en nu iallafall....

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag beställde den från dustinhome för 590 inkl en Steelseries QcK+ mouspad XXL. Gratis frakt där med.

Permalänk
Medlem

Varför känns den så....

Permalänk
Medlem

Asså, desto mer DPI desto bättre svarar musen. det bästa för gamers är ju att öka dpin och sänka sensen. Du får bra mycket bättre precision än att köra mer högre sens och lägre DPI.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk

Tycker beslutet om att döda Sidewinder serien var så himla kass. Många produkter i den serien var väldigt bra. Musen verkar helt ok men jag klarar mig med min Deathadder.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Inaktiv

Oh god I tink I... *spy*
Ful.

Permalänk
Medlem

Fulare

Visa signatur

"I do not fear computers. I fear the lack of them."

Permalänk
Medlem

Snygg

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag tycker det verkar vara en bra mus, tyckte också att designen verkar ganska snygg faktiskt.
Och sen förstår jag mig inte på folk som klagar på folk som tycker det är bra att kunna lägga till vikter och liknande för att få perfekt känsla i musen, många har spelande som hobby och då är den perfekta musen och allt vad det innebär något väldigt viktigt, så jag kan mycket väl förstå att det kan vara en riktigt bra finess.

Själv sitter jag med en Microsoft USB Wheel Mouse Optical som den heter enligt windows, någon random mus typ. Funkar bra för mig och då spelar jag en del cs och sådant skit som inte krävar några extrafunktioner direkt, så jag kräver inte mer. Har dock funderat på någon logitech 518 eller liknande men inte riktigt kännt att jag orkat ta tag i saken.
Summa summarum är väl att musen verkar vara helt ok och snygg också, frågan är om den är skön att hålla i med tanke på sidoknapparna där, vet inte riktigt. Kommer nog inte köpa en, men den såg intressant ut, och att det är brunt på den skiter jag i, hehe.

För övrigt, den där musen på bilden ovan (och de andra mössen i serien) ser ju bara sjuk ut. Köper man en sån är det inte direkt så att man använder den, fyfan tänk att spela med en sån mus hahhahaha.
Det stod på sidan "det är en perfekt present till alla som spelar eller använder en dator" eller något liknande.
Jo, jätteperfekt. Man lär få handskador av den där, fan vilken taskig present.

Mvh

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg mus, beställde den från dustin där de 100första får med en matta osså.
Sitter här med Dell original tangentbord och kulmus så allt vare sig det är en mus för 29kr eller 1000kr är en uppgradering

Permalänk
Medlem

Jag har nu använt min Mouseman wheel i över 5 år så det kanske är dax för ett byte nu.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

http://www.inet.se/datortillbehoer/moess/pat-says-now-chilli/...

jo det finns andra intressanta möss på inet.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Världens fulaste hund
http://blog.dreamhost.com/wp-content/uploads/2006/09/ugly_dog...

Nix, den här är myckel fulare (längst ned på sidan): http://petersresa.blogspot.com/2006/06/antigua-june-20-23.htm.... Inte alls lika skrämmande, men tusen gånger fulare.

Permalänk
Medlem

fulaste musen i historien

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Aha, jag missade att det var en leksaksmus...

Var inte det där en rätt barnslig kommentar?

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Nu är det dags att hämta musen+mattan på kontoret.
Äntligen är den sista pusselbiten i gamingmaskinen på plats.

Visa signatur

Gigabyte GA-X58A-UD7 - Intel Core I7 960 @ 4,0Ghz - Corsair H50 - Corsair 6GB 1600MHz - 2x Gigabyte GeForce GTX480 kylda av "Danger Den"-vattenblock, XSPC RX360 radiator, EK-Reservoir Pump Combo DCP 4.0

Permalänk
Medlem

Wiee, dags att hämta den på posten.

Permalänk
Medlem

Jajamänsan! Samma här

Permalänk
Medlem

japp då är den i min hand +ett G11. Ren lyx måste jag säga, sitter perfekt i mina stora händer. Ska testa den i olika spel nu och kanske ha lite kul med makro

Permalänk
Medlem

Wow. Den är verkligen jättestor i handen. Lär krävas lite inkörning för att lära sig hantera den.
Mattan är verkligen grym den också (steelseries som man fick till när man beställde ifrån dustinhome).
Wow säger jag bara. Vilka känsla av kvalitet den besitter. Jag är normalt sett inte stor fan av microsoft (varken mjukvara eller hårdvara), men jag måste ge det till dem, denna musen har de lyckats med.

Enda jag kan klaga på är att mushjulet är lite skumt. Är det verkligen meningen att det ska vara glapp på 2 mm innan klickfunktionen?

Permalänk
Medlem

samma glapp här fast snarare 1mm och tumknapparna glappar lite osså, annars är det bara ++++ för denna mus.

just det en grej till. När man ska synca 360grader i spel för att vända sig 180 så blir det fel för mig. den ställer om sig själv och ibland blir det helt olika, kanske beror på att BF2 e lite mysko dock.

Permalänk
Medlem

Mina tumknappar är det faktiskt 0 glapp. Riktigt coolt att de är i metall. Tyvärr har jag inte kunnat testa den i spel än eftersom mina RAM kommer från RMA imorgon.

Permalänk
Medlem

hämtade ut min mus idag (ej vart hemma )
kan säga att jag är sjukt nöjd, sen att de följde me olika fötter till musen gör de skit bra,

ligger skönt i näven, nada fel på min mus inte

5+ av 5 | +++++ |

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Microsoft + Logitech =sant?

Hallo

Jag har Logitech wave som tangentbord, och har nu fått upp ögonen för Microsoft Sidewinder. Tror ni att det komemr att funka att ha två olika företag på mus och tangentbord.

Någon som har några tidigare erfarenheter av det?

Snackade med en snubbe som sa att de kunde bli problem men de betyder inte att de blir det, han kan ju ha fel, förhoppningsvis:D

Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Va??? Det var det konstigaste jag har hört.
Om du har en Dell dator kan du ha en Samsung skärm då?
Om du har Microsoft Webcam kan du ha ett Logitech högtalarset då?
Om du har en Sony DVD kan du ha en Onkyo stereo då?

Tänk lite. Tangentbord och mus har inget mer gemensamt än att de sitter inkopplade i samma dator.

Så svaret på din fråga är ett rungande JA, man kan ha olika märken. Jag har ett Logitech tangentbord och M$ musen.

Permalänk

... möjligt undantag om det står compaq på någon av grejerna

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.