Ny 22-tumsmonitor från Chimei

Permalänk
Melding Plague

Ny 22-tumsmonitor från Chimei

Tillverkaren Chimei som ägs av Chi Mei Corporation som även har varumärket Mirai har idag lanserat en ny 22-tumsmonitor med modellnamnet CMV 222H. Den har inbyggda högtalare samt hdmi-ingång.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lite för dyrt tycker jag :/

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Dyr men snygg.

Edit: Såg nu att det var en TN-panel. Då är det inte ens värt att tänka på alltså, sådana kostar ju 2500kr...

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem

hade köpt den om den var lite billigare

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eriik
Dyr men snygg.

Edit: Såg nu att det var en TN-panel. Då är det inte ens värt att tänka på alltså, sådana kostar ju 2500kr...

Sammanfattar min första tanke ganska bra.

Trodde priserna på iaf skärmar med TN-panel skulle sjunka så sakteligen, men tillverkare lanserar dyra skärmar på löpande band

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

22an

Det är ju Chi Mei Corporation som tillvärkar alla 22lcd skärmar som alla sedan använder

Permalänk
Medlem

Re: 22an

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mejlman
Det är ju Chi Mei Corporation som tillvärkar alla 22lcd skärmar som alla sedan använder

Mjo det är ju samma ägare. Men sen är det ju såklart en jäkla skillnad på att tillverka paneler och att tillverka skärmar. (Annars skulle ju alla 22" prestera exakt likadant vilket inte är fallet.)

Permalänk
Medlem

Re: Re: 22an

Citat:

Ursprungligen inskrivet av silvr
Mjo det är ju samma ägare. Men sen är det ju såklart en jäkla skillnad på att tillverka paneler och att tillverka skärmar. (Annars skulle ju alla 22" prestera exakt likadant vilket inte är fallet.)

Det är inte bara panelen som har betydelse utan även elektroniken i skärmen.

Permalänk
Medlem

Har nu läst "svart-till-vit" responstid ett par gånger. Brukar ju stå "grå-till-grå".
Googlade och kom fram till att svart-till-vit är mycket snabbare än grå-till-grå. Enligt random sida så kunde skillnaden vara så mycket sån 3 ggr, men detta har minskats med åren. Dock så finns skillnaden där, så jag tycker man borde skriva i grå-till-grå (maximal tid, och jämförbart med andra skärmar).

Permalänk
Medlem

Den ersätter inte min 27" Dell 2707WFP på jobbet eller 20" NEC 20WGX2Pro hemma.

Permalänk
Medlem

Tråkigt dyr...Vad är det för paneler alla snackar om hela tiden? Har inte satt mig in i plattskärmarna men är ganska sugen på det innom en snar framtid.

Permalänk

Bulke,
Gud vad cool du är som har så balla skärmar!

Fesen,
Det finns ett par olika sätt att göra TFT-skärmar - alla med sina fördelar och förespråkare. TN-paneler som nämns ovan ger inte fullt 24-bitars färger (utan 18 bitar), men är snabba och billiga. Det finns en bra klistrad tråd i Grafikkort & Bildskärmar-underforumet där du hittar massor av nyttig info.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: 22an

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mejlman
Det är ju Chi Mei Corporation som tillvärkar alla 22lcd skärmar som alla sedan använder

Det var sant förut men nu tillverkar även Samsung och LG.Philips 22" paneler.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Discokungen

Är det bara jag som tycker det verkar vara en dålig idé att kombinera 1680*1050, 16:10 och HDMI?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
Har nu läst "svart-till-vit" responstid ett par gånger. Brukar ju stå "grå-till-grå".
Googlade och kom fram till att svart-till-vit är mycket snabbare än grå-till-grå. Enligt random sida så kunde skillnaden vara så mycket sån 3 ggr, men detta har minskats med åren. Dock så finns skillnaden där, så jag tycker man borde skriva i grå-till-grå (maximal tid, och jämförbart med andra skärmar).

Nja, det är snarare tvärtom.

BtW-tider brukar vara längre än GTG. Min Dell 2007WFP har 16ms BtW och 6-8ms GTG.

Dell anger 16ms på den nämnda skärmen, men för att det ska vara jämförbart med TN-paneler (Som i princip alltid anges i Black to white) får man jämföra GTG-siffran.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Inaktiv

TN e skit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
TN e skit

Må så vara. Men det är prisvärd skit. Med rätt kalibrering är det inte så sketen skit heller.

Visa signatur

Lappy: Dell Precision
Desky: i7 K2600@4.5GHz 2xGTX295 8GB RAM

Permalänk

kom inte och säg att tn panel är bra

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Är det bara jag som tycker det verkar vara en dålig idé att kombinera 1680*1050, 16:10 och HDMI?

och exakt varför då?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
och exakt varför då?

Helt fel upplösning för HD-material och helt fel aspect ratio?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Vilket larv om det här med TN-panelens vara och inte vara. De har utvecklats mycket de senaste åren så en jämförelse med panelerna från ~2001, som folk verkar grunda sina åsikter på, är inte relevant.
Visst finns det dåliga skärmar med TN-paneler, men att förkasta hela tekniken på grund av det?

Visa signatur

//Alex
"Non-cooperation with evil is as much a duty as cooperation with good"