Bilder på AMD RD790-baserade moderkort

Permalänk
Melding Plague

Bilder på AMD RD790-baserade moderkort

Det har börjat dyka upp bilder på moderkort baserade på AMD:s kommande styrkrets RD790. Styrkretsen kommer officiellt att gå under namnet 790 FX.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

den layouten var trevlig.. gott om plats för extra pci-kort om man använder tvåslots grafikkort.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Fint!!, nu fattas de bara tester till phenom

Permalänk
Medlem

pci-e 2.0

När kommer det ut moderkort till C2D som har PCI-e?
Läste på nått forum om det var här eller inte att CF/SLI inte kommer ut till sin fulla rätt så länge det inte finns moderkort som har pci-e 2.0 osv.

Såg att AMD skulle släppa en ny krets till deras nya K10 men kommer det komma till C2D snart eller är det bara skita i det och köpa nytt nu?

Permalänk

Jävligt snyggt moderkort! Layouten verkar vettig den med.

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

Gillar vad jag ser! Någon som vet vad den lilla sifferdisplayen till höger är till för?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
Gillar vad jag ser! Någon som vet vad den lilla sifferdisplayen till höger är till för?

Antagligen för att visa felkoder m.m. angående uppstarten av datorn.

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk

Om ett moderkort har stöd för Crossfire, stödjer det även Nvidias SLI då ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogsmullen
Om ett moderkort har stöd för Crossfire, stödjer det även Nvidias SLI då ?

Nej, egentligen jo . Det jag vet att det har funnits det . Jag vet inte, är lite flum idag . ULI chippet kunde köra med sli eller cf , med hackade drivrutiner . Fast dom moderkorten som finns nu eller kommer ut vet jag dock inte om dom kan köra så längre. Hoppas nån kan rätta mig, då det känns att jag är helt ute och cyklar .

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Nej, egentligen jo . Det jag vet att det har funnits det . Jag vet inte, är lite flum idag . ULI chippet kunde köra med sli eller cf , med hackade drivrutiner . Fast dom moderkorten som finns nu eller kommer ut vet jag dock inte om dom kan köra så längre. Hoppas nån kan rätta mig, då det känns att jag är helt ute och cyklar .

Okej. Tycker det bara kommit ut så många Crossfire kort, mer än SLI så att säga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogsmullen
Okej. Tycker det bara kommit ut så många Crossfire kort, mer än SLI så att säga.

Har att göra med att bara nvidia får göra sli-kort, medans ati har gett den rätten till tillverkarna.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Ser mycket nice ut det där!

Permalänk

Har någon utfört några tester förresten om man får bättre prestande med en nvidiakort på nvidia-chipset vs. amd-chipset? Eller fungerar det lika bra? Vill gärna ha AMD chipset nu till min kommande Phenom, men är sugen på ett 8800GT till det.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Hedersmedlem

Det har gjorts tester (tror att det faktiskt var på Tom's Hardware) som visar att det inte har det minsta betydelse.

Permalänk
Hedersmedlem

Man har kunnat köpa 790 kort någon vecka redan...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Om jag skulle skaffa ett sånt och ett nytt Radeon, skulle jag kunna ha mitt X1900XT som PPU då?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Ser ganska svalt ut!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Avstängd

trippelcrossfire Jadu världen, vart är vi påväg? ett sådant system käkar ju nästan 800W :S

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
trippelcrossfire Jadu världen, vart är vi påväg? ett sådant system käkar ju nästan 800W :S

Ja, eller mer. 1 2900xt drar typ 215W MAX (lägre i verkligheten iofs men iaf) så 3 st kan dra 845W MAX. Bara för grafikkorten alltså. Tänk dig då överklockat också! Så 1000W för ett system låter visst inte helt otroligt längre. Jaja, de där 1200W-nätaggen som kommit måste ju ha en marknad de också. Men det är iofs kul å se extremöverklockare slå rekord i 3dmark iaf. Då ska de va extremt!

Själv känner jag att mitt x1900xt ligger runt smärtgränsen (i effekt) för mig och nån sli/crossfire har jag aldrig ens funderat på att skaffa. Men moderkortet ser rätt fint ut iaf. Antingen det eller Gigabytes rd790-mobo kanske.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W