Abit skippar IX38 Max

Permalänk
Melding Plague

Abit skippar IX38 Max

Abit har beslutat att inte släppa det Intel X38-baserade moderkortet IX38 Max. Istället kommer man vänta på Intels styrkrets X48 och lansera IX48 Max i slutet på detta år eller i början på nästa.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är X38 dålig?

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

Tydligen, inte värd att tillverka då X48 är bakom hörnet, tur att de inser det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
Är X38 dålig?

Nej men antagligen är kostnaden för utveckling, tillverkling, logistik, support osv osv för höga för att det ska vara värt det. X38 verkar ju få en väldigt kort livslängd...

Permalänk
Medlem

X38 kan väl stödja DDR2 om tillverkarna vill, men det kan inte X48. Tyckte jag läste ngt om det.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

blir väl bara att vänta inX48 då.. abit moderkorten jag haft genom åren har visat sig vara de mest stabila någonsin

Permalänk
Avstängd

X38 är ett bra chipset.
Men x48 stödjer då 1600mhz, om man liks ska köpa en ny prolle med cpu som körs i 1600mhz i januari, varför då producera ett kort som dessutom flera aktörer har ute på marknaden?
Bättre att komma ut med ett enda kort som stödjer den framtida cpu hastigheten.
Bättre och Enklare att promota också.

Helnöjd med mitt abit ip35-E som är stabilt som sjutton.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)