Microsoft släpper uppgradering till Vista

Permalänk
Medlem

"Mircrosoft"

Permalänk

Re: Re: Microsoft släpper uppgradering till Vista

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeddyWong
Hihi lät lite kuligt

Håller helt med! Jag tyckte det var roligt att få helt ignorera nyheten och skratta lite åt något helt irrelevant. Men visst är det duktigt att trycka in fyra "uppdatering" på samma rad! Bra god natt-skratt.

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk

vafaan e detta nu då? "patchen ska göra vista snabbare o starta snabbare". har nu installerat o fanskapet e ju ÄNNU segare i uppstart o annat??

Kan inte Gates dö av pungbråck....

D

Visa signatur

Just because u aint paranoid it dosent mean they aint after you...

Permalänk
Medlem

OK! är det en uppdatering som behövs om man har ett fungerande vista?
För mitt är grymt, aldrig varit bättre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zap73
Ni som påstår att ni redan har den sedan länge uppdaterad via Windows Update, hänvisar till den gamla med samma nummer.
Den nya finns i skrivandes stund i alla fall inte på Windows Update, utan måsta laddas ner manuellt vi länken i nyheten.

Uppstartstider på 2 sek är snabbt.
Bara mitt Moderkort jobbar i en bra bit mer än 2 sekunder med konfigurera RAID och annat under uppstarten.

Det första som hände mig när jag startade upp datorn efter att ha installert uppdateringes var att explorern krashade, men skickade det till Microsoft så de kan rätta det till nästa version

Annars fungerar mitt Vista helt OK och jag tror att det är drivrutinerna som ställer till problem för många.

Det var det jag fruktade..
Måste jag ägna en heldag åt att leta och ladda ner uppdateringar till vista?? det finns ju så många olika uppdateringar..
Dåligt att man inte kan få alla uppdateringar via windows update! utan man måste själv som användare sitta och leta efter uppdateringar manuell :/

Permalänk
Medlem

Spelprestandan är _värdelös_ för mig i Vista. Samt att grejer tar längre tid att starta osv.
När ovanstående är fixat så skulle jag kunna tänka mig att gå över.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Det stora problemet för Microsoft är helt enkelt att många hårdvaruutvecklare (som Creative, HP, nVidia) har skitit i att prioritera utvecklingen av drivrutinerna. Microsoft hade en öppen beta för att få in så mycket respons som möjligt så att de visste vad som behövdes göras. Nvidia släppte en drivrutin under den öppna betan, som man sedan uppdaterade vid release. Creative har än så länge bara släppt en drivrutin för sina Audigy 2-kort och den har de själva erkänt är långt ifrån tillräckligt.

Men ändå är det Microsoft vi klagar på? Skulle Microsoft sätta sig ner och själva koda drivrutiner till varenda liten hårdvara som ska fungera med Vista skulle de inte arbeta med något annat.

Det är inte bara Microsoft som tappat bollen, hårdvarutillverkarna skiter i oss och de förtjänar lika mycket arga inlägg.

Det finns alltid mer än en arbetsmetod att välja. Till viss del skulle jag ge dig rätt, men å andra sidan måste jag tillstå att detta blir en generalisering med slagsida åt andra hållet.

MS har utifrån ett flertal parametrar varit extremt framgångsrikt. Att ha ett utgångsläge likt MS har både fördelar och nackdelar. Fördelen är naturligtvis att MS mer eller mindre kan diktera sin egen framtid och marknaden har hittills till stor del följt efter (ett status quo som kanske inte varar så länge till); nackdelen som jag upplever det är att MS ibland tappar verklighetsförankring och helhetsperspektiv på vilka behov marknaden har, både utifrån tillverkare och kunder.

Om du, Genome, liksom jag tragglat dig igenom diverse officiell korrespondens mellan MS och tillverkare, märks vissa tillverkares frustration. Jag skulle vilja påstå att du gör en kullerbytta i argumentationen när du hänvisar till att tillverkarna känt till att Vista skulle komma ut i fem år; visst har de känt till detta, men vad hjälper det om MS specifikationer innehåller krav utan tips på hur det tekniskt ska kunna lösas? Detta betyder varken att MS eller dessa tillverkare ”skiter i oss”. Den som dikterar kraven har dock ett större ansvar att ge tillräckligt understöd i att förverkliga sina krav. Ifall MS önskar en smidigare lansering nästa gång, skulle jag tro att det finns en del att förbättra i hur samarbetet med tillverkare ska läggas upp. När ett beroendeförhållande existerar, räcker det inte med att racka ner på en av parterna (i detta är vi uppenbarligen överens).

I övrigt är det ett personligt val huruvida man föredrar det ena operativsystemet före det andra. På vårt eget företag kan det snart mycket väl bli så att PC-stationerna helt övergår till *nix, medan en av servrarna kör Windows 2003 för terminal användare, på så sätt minskas den totala kostnaden och programvara som i nuläget är integrerat med Windows är tillgänglig för samtliga användare. Återstår att se huruvida MS ”rensar” den nya server versionen ifrån det som helt klart inte hör hemma i en server. Till att börja med kan MS ju fundera på varför Red Hat skyfflar filer 2 – 3 ggr snabbare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome Skulle Microsoft sätta sig ner och själva koda drivrutiner till varenda liten hårdvara som ska fungera med Vista skulle de inte arbeta med något annat.[/B]

Tack för den! Den ska jag komma ihåg när det klankas åt andra hållet, dvs på Linux, för det är just detta Linux utvecklare tvingas göra, att nästintill koda rubbet själva.

Permalänk
Medlem

Alltid lika skoj att se att folk glada i hågen tar sin nuvarande dator och formaterar och installerar Vista i sin naiva tro att "allt fungerar nog" och sen blir det gnälliga och sura för att något inte går som de vill.

Ingen som tänkt på att tex göra en research efter drivrutiner och kompabilitet först innan man gör något. Kanske göra en installation parallellt med sin nuvarande installation på samma hårdvara?!?!
Sen får man väl avväga själv hur mycket tid man tänk lägga på att försöka få igång hårdvara som inte finns i det vanliga drivrutinsbiblioteket och hur mycket av mjukvarorna som måste uppgraderas/slopas.

Är man så naiv och tror att det bara är att starta kan man ju lika gärna gå till OnOff och köpa en PackardBell dator förinstallerad med Win98.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Uppdatering: Denna uppdatering är uppdaterad version av den uppdatering som släpptes för för en månad sedan ungefär.

Sigmaterial!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dangerousdave
vafaan e detta nu då? "patchen ska göra vista snabbare o starta snabbare". har nu installerat o fanskapet e ju ÄNNU segare i uppstart o annat??

Kan inte Gates dö av pungbråck....

D

Bill Gate har inget med microsoft att göra längre, han har bara rättigheterna till namnet microsoft

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

göttans, uppdateringar e ju aldrig fel. Har dock fortfarande lite problem med diverse spel...
jaja, det är en bit på vägen iaf.

Visa signatur

:: Gigabyte P35-DS4 iP35 :: Q6600 @ 3,2 :: Corsair 4GB DDR2 PC-6400 :: Gainward GTX 460 GS 1GB:: Western Digital 150GB RaptorX 10000rpm, 500GB 7500rpm :: Corsair HX 620W :: Cooler Master STC-T01 :: razer Barracuda AC-1 ::
Razer Tarantula & Logitech G500

Permalänk
Medlem

Microsoft Operativsystem mindre än 18 månader efter lansering = Dödligt.
2 År Plus: Börjar komma igång.
3 År Plus: Standard
4 År Plus: Börjar fungera nästan rätt igenom
5 År Plus: Funkar bra, till största del.
6 År Plus: Ny produkt, repitera ovanstående.

Windows Vista Ultimate tog längre tid att boota än XP för mig...