Intervju med Cryteks vd Cevat Yerli

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Låt oss säga att jag kör med Ultra high i 1280x1024, med en E6850 och 8800GTX, vilket "knäar" först? grafikkortet eller processorn? grafikkortet skulle jag tro.

EDIT: stavfel...

jag kan ha fel dock.. ;P

Skulle gärna villja veta vad du grundar det på. Antar ju att du inte har någon som helst aning om vilka ekvationer, uträkningar mm. som crysis utför under spelets gång. Men eftersom nu jag inte heller har någon som helst aning så säger jag heller inte emot dig, men då Cevat anser att man bör ha en fyrkärning processor tycker väl ja de är högst troligt att processorn har en stor del.

Permalänk
Medlem

Funkar nog alldeles utmärkt med både duo och quad. Kan inte tänka mig att det kommer skilja spec mycket i crysis.

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caylon
Skulle gärna villja veta vad du grundar det på. Antar ju att du inte har någon som helst aning om vilka ekvationer, uträkningar mm. som crysis utför under spelets gång. Men eftersom nu jag inte heller har någon som helst aning så säger jag heller inte emot dig, men då Cevat anser att man bör ha en fyrkärning processor tycker väl ja de är högst troligt att processorn har en stor del.

Ja men vafan det är fortfarande ett spel. Inget NASA super uträknings tjafs.

Nu är jag ute på hal is eftersom jag inte vet vad jag pratar om men jag ger ett EXEMPEL: en E6600 knäar inte när man spelar t.ex. Farcry, utan det är grafikkortet som knäar först? har jag rätt?
varför skulle då crysis vara så extremt annorlunda än Farcry? Crysis stödjer bara flera kärnor och har bättre grafik. (och är förstås kodat lite annorlunda).
Med reservation för att jag kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Crysis har ju kanska avancerad fysik och ai men kanske inget som prollen någon prolle skulle ha problem med, men det är väll lättare med vissa saker.

Permalänk
Avstängd

bästa processorn för crysis torde vara en PHENOM X4, så glöm allt intel skräp!
nä allvarligt nu, är inte folk bara "över skrajja"för crysis kraven, tycker inte att de spelet ska vara så mycke mer krävande än tex bioshock, eller så är crysis skitdåligt optimerat å vem vill spendera massor av tusenlappar på uppgraderingar bara för ett spel.
tycker iallafall att det måste vara en dålig affär för crytec å göra ett spel som är så krävande att nästan ingen kan spela det.

Visa signatur

AMD 6000+ 3,3ghz. 4gb XMS2-6400 800MHz. BFG 8800gts 320mb 684/930.
ASUS m2n-sli deluxe. 74gb raptor. 3st samsung 500gd. 1st samsung 320gb
10765p 3dmark06. 8065p pcmark05 lightsmark 216,1

Permalänk

Klart det kommer funka fint att spela på en hyfsat ny dator och även äldre givetvis, liksom därför det finns olika grafikinställningar för att anpassa efter hårdvaran.
Alla kommer nog inte kunna spela på very high men det är en annan femma.
Jag personligen ser ingen skilland i de flesta spel på mellan tex high och very/ultra high osv i själva spelet men på screenshots brukar man kunna se om man granskar noga.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk

Cevat Yerli En riktigt hårt arbetande kille, han revolutionerar.

Han tar steget närmre next generation gaming. Tack!

Han är från Turkiet btw (om någon undrar).

Visa signatur

INTEL CORE2DUO XEON3060@3GHZ, AMD FIREPRO 3D V4800 1GB, 8GB DDR2 GIGABYTE GA-G33M-DS2R MOBO WINDOWS 8.1 PRO 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av super moren
bästa processorn för crysis torde vara en PHENOM X4, så glöm allt intel skräp!
nä allvarligt nu, är inte folk bara "över skrajja"för crysis kraven, tycker inte att de spelet ska vara så mycke mer krävande än tex bioshock, eller så är crysis skitdåligt optimerat å vem vill spendera massor av tusenlappar på uppgraderingar bara för ett spel.
tycker iallafall att det måste vara en dålig affär för crytec å göra ett spel som är så krävande att nästan ingen kan spela det.

Har inte suttit o spelat de senaste spelen som släppts pga för dålig dator,
men om man säger så här, lost planet, bioshock world in conflict osv.. kräver väl en del att kunna spela på en hyfsad bra grafik eller är jag ute o seglar? Tror då inte det skulle skilja så jätte mycket ifrån Crysis, Q skulle nog klara av de höga inställningarna och flyta på bättre än en dual gör, men annars så skulle de går jätte bra med en dual för att köra på mid inställningar + man har hyfsat bra grafikkort ofc! Det är vad jag tror inte säger som det är, rätta mig om jag är på fel bana..

MVH Dooks

Visa signatur

Don't Hate The Game, Hate The Player

Antec P182 | Corsair 520W | Gigabyte DS4 | Corsair 2GB CL4 | Leadtek 8800GT 512MB| Q6600 @ 2.4 Ghz | Razer Deathadder | Logitech Flat | Acer 19" wide | Icemat | Festis flaska |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tri_State
Om du sitter på Vista 64-bit så ja, det tror jag.
Vista för övrigt slukar RAM som bara den.

Hur mycket spelet utnyttjar vet jag dock ej.

Kommer aldrig att installera Vista igen förrens det är nödvändligt. Blir i så fall Server 2003 64-bit eller XP 64-bit.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
För att klocka bättre behöver man köpa relativt dyra minnen också.

Men vem är smartskaftet som köper dyra minnen till ett Intel-system? Dessutom så finns det ju oftast dividers.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

har kört demot nu fick ha rätt mycket på high men endel saker på med... men det kan jag nog skylla på 3dkortet.. drog jag allt på VHigh och 16aa så var jag rätt körd med 5fps :D.. även utan AA så var den nere i 10-15

och skillnaden mellan tex bioshock och detta är inte stora.. men då är det ju dag/natt och stora öppna ytor som jag tror är det som är krävande i detta spel

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lumor_
Sådana urtråkiga texturer det var i de senaste skärmdumparna. Det var ju inte alls snyggt

Spelet har de bästa texturerna i något spel som har släppts. Ingen ful plastig metall, utan saker ser ut som de ska.

minibite3: Det går väl inte att köra lägre än 1:1?