Trippel-SLI-brygga på bild

Permalänk
Melding Plague

Trippel-SLI-brygga på bild

Nästa månad planerar Nvidia att tillkännagöra och lansera den omtalade trippel-SLI-tekniken. Nu har bilder på hur en trippel-SLI-brygga kan se ut publicerats på en taiwanesisk sida.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fett, tror dock 3st 8800gtx inte ger speciellt mkt mer än SLI + att det kostar skjortan ~~

Permalänk
Medlem

3 x 8800GTX blir typ... väldigt dyrt & väldigt varmt + att det drar en hel del ström ;D

Visa signatur

oldskool (:

Permalänk
Medlem

grymt ;>

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Medlem

Blir nog ett till GTX då...

nä skulle inte tro det va..

Permalänk
Medlem

Är det verkligen någon "normal" människa som kommer lägga ut > 15000kr för bara sina grafikkort? Ge oss nya highend-kort istället tack!

Visa signatur

[Intel Q9550 2.83Ghz @ 3.6Ghz][Asys P5Q-E][OCZ DDR2 6400SLI 4096MB][Radeon HD4870 1GB][1820GB HDD][Antec P182][Eizo S2431W-E]

Permalänk
Avstängd

Kommer jag att kunna göra detta på mitt Asus Striker Extreme? Jag har ju 3 PCI-E plattser.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Hedersmedlem

Oj, vilken revolution.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Inaktiv

Nästan lika onödigt som quad SLI (gav ingen prestandavínst över vanligt SLI)

Permalänk
Medlem

Kanske man ska effektivisera SLI med två kort först innan man försöker sig på fler kort. Om det här ens är en riktig nyhet och inte fejk.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

O v e r k i l l . . .

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Fixa Sli med två kort innan de ger sig på något nytt. Men visst det kanske slår om 2-5 år, men i nuläget så klarar man ju sig på ett kort.

Ge oss nya grafikkort ist!!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Avstängd

Ingen som tänker normalt köper tre grafikkort. Räcker med ett tycker jag

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NympH
O v e r k i l l . . .

Precis

btw jag gillar din avar

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk

Ja idioti på högsta nivå. Vem vill ge Nvidia pengar för 3 grafikort knappt så man vill köpa ett med dagens drivrutiner.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Avstängd

Kanske skulle börja med att släppa ett sli kort först????!!!!

Permalänk
Avstängd

Hackers som gillar att få fram lösenord och lösningar blir nog glada av 3 grafikkort.. ;P

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Utvecklingen går för fort på grafikfronten faktiskt.

Permalänk
Avstängd

Visar bara hur dåliga grafikkorten idag är jämfört med minnen och processorer. Ska man behöva köpa 3 st grafikkort i 3000kr-klassen nu också? De äter ström, är dyra och låter mycket, ska det nya kylare får man plussa på en tusenlapp till. 10.000:- på grafikkort är för mycket. Gör bättre ensamma kort istället! Fy på er!

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iGNiTiON
Utvecklingen går för fort på grafikfronten faktiskt.

Ja om du menar för fort fram utan rejäla drivrutiner till befintliga kort kan jag hålla med.

Eller om du menar för fort fram på så sätt att grafikkortstillverkarna själva inte hinner med sin egen utveckling så produkterna blir lidande.

Det här att introducera tre kort till en datorplattform är som att sätta i en på tok för stor turbo på en fallfärdig 1.1 liters Ford Fiesta. Alltså det ser tufft ut men det funkar skit och kommer bara kosta en massa onödiga pengar i längden.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Håller med iGNiTiON.
Känns som att det går för snabbt i utvecklingen, utvecklingen i sig är väl inte så dålig, men däremot känns det som att speltillverkarna optimerar mindre och mindre. Kräver mycket mer kräm än vad det egentligen skulle behöva. Är ju mindre roligt när du spelar 1:a spelet av en spelserie och du har fin grafik och det flyter på bra. Sen kommer 2:an ut och plötsligt för att få det att flyta lika bra som 1:an så måste du dra ner inställningarna så att det ser sämre ut än vad 1:an gjorde.

Sen så verkar denna grafikkortsutveckling göra så att speltillverkarna blir mer och mer fantasilösa, dom struntar i spelinnehåll och bryr sig bara om grafik. Hur var det med HL2: Episode 2 , var det 4 timmar speltid eller nå? (Ska tillägga att jag inte spelat det själv). Känns inte som att det skulle vara acceptabelt förut med ett så kort/innehållslöst spel.

Men det kanske bara är jag som sitter fast i den gamla goda tiden då en dator höll mer än ett halvår :).

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Hackers som gillar att få fram lösenord och lösningar blir nog glada av 3 grafikkort.. ;P

Tror inte särskilt många kommer köra bruteforce-attacker via sina grafikkort..

Har man ett lösenord på 10+ bokstäver kommer dom ändå få sitta i åratal innan dom lyckas.

Att komma ihåg något sådant är inte så svårt som man skulle kunna tro heller om man använder en "pass phrase" typ något i stil med "Jag har en cykel, den är blå".

Permalänk

Flummigt? vad tror ni gott folk, AMD eller Nvidia?

Visa signatur

OS: Windows 11 Prro | Chassi: Fractal Design Define 7 Svart | Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Kylning: Corsair CPU Cooling Hydro H100X / 2*240mm | CPU: I9 Socket-LGA1151, 8-Core (16-Thread) 3.60GHz@5Gh (1.33v) | PSU: Corsair 1200W | HDD: Corsair SSD 120GB (OS), Intel 256GB SSD (Games), Seagate 1TB HDD (APPS/DL), Seagate 1TB HDD (Recordings) | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti 6GB | Monitor: HP Omen 27, TN-panel, 27", 165Hz och Nvidia G-Sync

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Men >.< Jag vill höra mera om ATI grejjer inte sånt här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BillyBoySeXToy
Flummigt? vad tror ni gott folk, AMD eller Nvidia?

alltid gillat AMD, men nu är det bara nvidia som gäller... amd känns som ett lågbuget val just nu

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Avstängd

Oj, är det möjligt att en sli brygga för 3 grafikkort har extra portar för det tredje grafikkortet? Shit, det kunde jag inte ana i mina vildaste drömmar!
Sen att det ser ut sådär, det kom som en shock för mig.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zoppoz
Men >.< Jag vill höra mera om ATI grejjer inte sånt här.

Och jag vill höra mer och se mer av något vettigt och inte sånt här. Ett grafikkort motsvarande Intels hopp från tokheta netburst till Core2-prollarna.

Tänk ett kort med prestandan av 2st 8800Ultra med med runt 60-70W effekt. Det vore väl inte en omöjlighet. Det är något sånt som jag vill se i alla fall. Jag tycker att det är ganska ointressant att man kan sätta dit fler kort i serie på ett moderkort och få dom att jobba tillsammans. Det är väl verkligen sekundärt just nu?! Få ner temperaturen på korten istället.

Citat:

Oj, är det möjligt att en sli brygga för 3 grafikkort har extra portar för det tredje grafikkortet? Shit, det kunde jag inte ana i mina vildaste drömmar!

AHAHAHAHAA, den var kul Min typ av humor!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Oj, är det möjligt att en sli brygga för 3 grafikkort har extra portar för det tredje grafikkortet? Shit, det kunde jag inte ana i mina vildaste drömmar!
Sen att det ser ut sådär, det kom som en shock för mig.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Nästan lika onödigt som quad SLI (gav ingen prestandavínst över vanligt SLI)

Jo i vissa spel så kan man få över 80% med prestanda. Och man tjänar att ha SLI vid höga upl. Det är då man märker det att man har dubbla g-kort.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<