Ny Area-51-dator från Alienware om ett par dagar?

Permalänk
Melding Plague

Ny Area-51-dator från Alienware om ett par dagar?

Alienware har skickat ut ett pressmeddelande som berättar om händelsen i Roswell, USA, på morgonen den 8 juli. Flertalet deformerade flygande objekt sågs vilket gav bidrag till ufo-rörelsens framfart. Troligen skall Alienware introducera en ny Area-51-dator den inom kort.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Någon som köper alienware?

Permalänk
Medlem

Dom ser ju hemska ut. :/

Visa signatur

smash?

Permalänk
Medlem

Säkert massvis med bortskämda ungar i USA som får alienware i julklapp.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mooter
Säkert massvis med bortskämda ungar i USA som får alienware i julklapp.

bitter?

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ibrgha88
Någon som köper alienware?

jag heheheh!

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk

Jag kör bara AlienGUIse på min dator

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk

Orka Alienware, gash. Det är som att handla kläder i en matbutik eller tändstift i en cyckel butik.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Orka Alienware, gash. Det är som att handla kläder i en matbutik eller tändstift i en cyckel butik.

haha.. årets sämsta metafor.
Snarare att handla väskor i gucci affär

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ibrgha88
Någon som köper alienware?

*Räcker upp handen*

Visa signatur

Intel C2D E6850 3.6 GHz · Gigabyte GA-P35-DS4 · Crucial Ballistix PC6400 2x1GB · 8800 GTS 640MB (620, 1000) · SB X-Fi Xtreme Gamer · Seagate Barracuda 320GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
bitter?

Lite kanske

Men allvarligt så gissar jag att det är deras huvudsakliga marknad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mooter
Lite kanske

Men allvarligt så gissar jag att det är deras huvudsakliga marknad.

Mooter, du missar en sak. Man behöver inte vara bortskämd för att man har råd med dyra prylar. Det beror oftast på att man har förmågor att skapa cash. Bitter?

För övrigt, är det nyhetstorka när nyheterna är att snart kommer en nyhet?

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk

Domi,
Men om man betraktar Alienware-datorer som samma koncept som handväskor från Gucci för 45.000:- så handlar det om bortskämda människor med för mycket pengar. Visst är det en bra handväska - säkert bättre kvalitet än en för 1000:-, men en fruktansvärt stor del av priset är bara pålagt för att folk inte skall ha råd så den blir "exklusiv". Alienware plockar ihop datorer med feta komponenter och sedan smäller de på en hel del extra på prislappen ovanpå det för att deras kunder inte handlar dator efter prislappen.

Visa signatur
Permalänk

Kjell Brel, det är nog läge att du kollar upp vad bortskämd betyder. Du verkar ha missförstått ordet. Det har inget med exklusiva varor att göra, inte heller med folk som har mycket pengar.

Om man har mycket pengar och varken vilja, ork eller kunskap till att sätta ihop en egen burk. Dvs, man vill köpa färdigt, veta att det är bra komponenter, följa modet för tillfället och utan att bry sig om priset, är man bortskämd då?

För många är det lika viktigt att det skall vara trendigt, som det är tabu för andra att handla en färdig dator. Det är precis samma synpunkt, fast två olika sidor.

Du förstår inte att ifall pengar inte är en faktor, spelar faktiskt inte priset någon större roll. Många slipper tänka på vad det kostar, men det gör dom inte bortskämda. Dom kan vara otroligt medvetna och driftiga för det. I slutet av tunneln är det ett otroligt dumt påstående och ser enbart ut som någon är bitter för att dom själva inte har lika gott ställt.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk

det var själva f-n vilken diskussion det blev över Alienware. Man kan visst vara bortskämd 13 åring som får en Alienwaredator av sina rika föräldrar men man behöver givetvis inte vara det. Det kan handla om preferenser.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Avstängd

jag var sexton när jag köpte min alienware... jag jobbade ihop de pengarna!

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
det var själva f-n vilken diskussion det blev över Alienware. Man kan visst vara bortskämd 13 åring som får en Alienwaredator av sina rika föräldrar men man behöver givetvis inte vara det. Det kan handla om preferenser.

Man kan också vara bortskämd 13 åring och få en vic20. Igen, exklusiva produkter har inget med att vara bortskämd att göra.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

Fy fan vilket löjligt pressmeddelande.
Nä tacka vet jag ett gröpafult chassi med fett innehåll. Mycket mer respektingivande med en containerliknande monstermaskin än en Alienware med medioker prestanda.

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem

Alienware, precis som alla kompletta speldatorpaket, är bara till för människor för dumma för att montera sin egen maskin och därmed även för dumma för att förstå pengarnas värde. En Alienware maskin, precis som XPS, tar tusentals kronor extra bara för märket - men i Alienware snackar vi om tusentals kronor på lådan + tusen för märket.

Roligt.

Köp samma delar och spendera 3 timmar på att montera sakerna så spar du in de 6000kr/tim Alienware folket verkar ta för montering.

Kvalitet handlar det inte heller om - de köper in produkter precis som vem som helst och monterar skiten i en modifierad låda som vem som helst. Det är bara showoff utan förnuft, jag tycker det är tillräckligt att spendera 8000kr på uppgraderingar en sommar efter ett visst arbete, men att lägga ned fem gånger så mycket känns bara löjligt.

Permalänk
Avstängd

Men jag har byggt ett flertal datorer själv.. så det är jag kapabel till! men jag köpte endå en alienware dator... för det har varit som en dröm pc för mig... och det kändes kul att få hem en så snygg dator... och det var värt den tiden jag la ner för att få ihop pengar till datorn!
sen var ju jag kanske lite smart o köpte den billigaste stationära och köpte mer extrema komponenter från komplett.se osv... och satta in i den... och de komponenterna som byttes ut gjorde jag till en annan dator... som jag sålde!
ja ni ser ju min sigg! ... det enda jag har kvar är badaxe mobot och cpun! resten är utbytt!

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w