Brist på komponenter för bärbara datorer

Permalänk
Melding Plague

Brist på komponenter för bärbara datorer

De senaste året har tillverkare av bärbara datorer, haft problem med att få tag i olika komponeter. Bland annat Hårddiskar och lcd-skärmar. Nu har Asus uttryckt sitt missnöje med att inte Intel levererar tillräckligt med processorer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det går onekligen bra för Intel. Synd för AMD om inte K10 blir lyckad.

Permalänk
Discokungen

Synd för oss. Dyra processorer. -.-

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Hur går det här ihpå, om det är brist på komponenter borde de bli dyrare, right?
Ändå har det aldrig varit möjligt att få tag i en ny bärbar dator så billigt som nu!
jag får inte ihop det, hur kan datorerna vara billigare än någonsin om det är brist på komponenter!?

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

mitrix, oerhört hög efterfrågan på bärbara datorer väger högre än en viss komponentbrist. Dessutom slår komponentbrister av det här slaget hårdast mot småtillverkarna och inte i lika stor grad mot höjdarna som Dell, Asus etc.

Permalänk
Avstängd

Vladi! Kom! Vi hittat en ny ursäkt till dig!

Visa signatur

signatur?..

Permalänk
Medlem
Citat:

Även att många återvände till skolan i augusti och september har bidragit till en ökad försäljning

Dagens direktöversättning.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Om dom har brist på komponenter från Intel. Varför köper dom inte processorer från AMD då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Om dom har brist på komponenter från Intel. Varför köper dom inte processorer från AMD då?

AMD är "stenåldern".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zewmah
Vladi! Kom! Vi hittat en ny ursäkt till dig!

Hahaha.

On topic, ja detta var ju inte bra för Intel.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Om dom har brist på komponenter från Intel. Varför köper dom inte processorer från AMD då?

De har redan tillräckligt med AMD processorer skulle jag tro.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitrix
Hur går det här ihpå, om det är brist på komponenter borde de bli dyrare, right?
Ändå har det aldrig varit möjligt att få tag i en ny bärbar dator så billigt som nu!
jag får inte ihop det, hur kan datorerna vara billigare än någonsin om det är brist på komponenter!?

låg dollar kanske spelar in!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zewmah
Vladi! Kom! Vi hittat en ny ursäkt till dig!

Precis vad jag tänkte:D vad hände med den tråden?

Hur billigt kan man i dagens läge få en bärbar(av känt märke)? Jag var med en bekant och köpte en Acer för 4,7k. Då var den ändå en gig i ram osv. en okej surf-dator.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Avstängd

Det har gått så fking bra för intel det senaste året och nu kommer dom med processor brist för Asus, så här kan dom inte bara hålla på.

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo