Gigabytes Nforce 780i-kort på bild

Permalänk
Melding Plague

Gigabytes Nforce 780i-kort på bild

Det har börjat dyka upp bilder på moderkort baserade på Nvidias kommande kretsuppsättning Nforce 780i. Nu finns, tack vare en användare på ett Taiwanesiskt forum, Gigabyte GA-780SLI-DS5 att beskåda.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser fint ut med låga kylflänsar runt sockeln så man kan använda vilken processorkylare man vill.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, är det DDR2 eller 3? Antar att det är 3 men man vet ju aldrig.

Permalänk

Japp, mycket stilrent.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Bra att ni kollar designen rent utseendemässigt på ett moderkort:D

Permalänk
Medlem

sjukt fint!

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Ser bra ut, är det DDR2 eller 3? Antar att det är 3 men man vet ju aldrig.

Det står på kortet "DDRII 1066" så då är det ju ddr 2.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SA3L
Bra att ni kollar designen rent utseendemässigt på ett moderkort:D

Klart man måste, arkitekturen är ju det som är viktigast

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Inaktiv

Bara jag som missat 690i?

Permalänk

Ge mig! Men inte tillverkat av Gigabyte...

Visa signatur

Jag överklockar inte så försök inte att övertala mig. (Bara lite ibland...)

Permalänk
Medlem

Och vad är fel med Gigabyte? Dom gör riktigt bra moderkort

Visa signatur

|Chassi: Antec P182 |PSU: Corsair 520w |Moderkort: Gigabyte P35-DS4 |CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 B3 @ 2.4GHz + Scythe Mine 1100 Rev.b |GPU: Gainward 8800Ultra @ 650/2250 |Minne: 4GB Corsair 6400 CL4 |HDD: WD 500gb 7200rpm |Ljudkort: Creative SB X-Fi Fatal1ty Pro| - |Samsung 206BW (R)

Permalänk
Medlem

Varför kommer alla tidiga bilder från Taiwan?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Medlem

Kommer detta chipset till AMD plattformen också?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitzWing
Ge mig! Men inte tillverkat av Gigabyte...

vf inte?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

För att jag har haft så många Gigabyte moderkort och det senaste var: GA-P35-DQ6 och det blev jag riktigt missnöjd med samt att Gigabyte vägrade att sälja GA-N680SLI-DQ6 till mig. Därav vill jag inte ha Gigabyte.

Så nu är det Asus som gäller för min del.

Visa signatur

Jag överklockar inte så försök inte att övertala mig. (Bara lite ibland...)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foqnax
Varför kommer alla tidiga bilder från Taiwan?

Pga att de flesta företagen kommer ifrån Taiwan?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitzWing
För att jag har haft så många Gigabyte moderkort och det senaste var: GA-P35-DQ6 och det blev jag riktigt missnöjd med samt att Gigabyte vägrade att sälja GA-N680SLI-DQ6 till mig. Därav vill jag inte ha Gigabyte.

Så nu är det Asus som gäller för min del.

ok, asus är kasst! det är min åsikt, Alla asus brädor jag har haft blir varma och klockar dåligt =/. Men men så är det man kan inte alltid få ''bäst'' saker.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Jag har hafft en massa Gigabyte moderkort men har alldig varit nöjd med dom och har alltid hafft problem med dom så nu är det ASUS och DFI som häller för mig

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Inaktiv

Konstigt placerad NB-kylare men det är väl pga PCIe 2 chippet som också ska få plats där under.

Permalänk
Inaktiv

Meningslös moderkorts-serie.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Meningslös moderkorts-serie.

Nja, jag funderar på ett par sylvassa grafikkort som t.ex. 8800gt och då är det ju skönt med ett moderkort som har 2 elelr 3st pcie 2.0 portar. Sen så är det antagligen mindre buggar m.m då det är senare bios än 680i när man får kortet hem.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Undrar hur 3st 8800GT's kommer fungerar på denna bräda, kan bli ett bra köp om det blir något

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk
Medlem

Ni som ser fram emot 780i kommer bli gravt besvikna. Som jag skrev i en annan tråd:

Citat:

De första PCI-E 2.0 chipseten från Nvidia (nForce 780i) är fruktansvärda fulhack. Istället för att implementera PCI-E 2.0 direkt i chipsetet som intel's X38 och AMD's RD790, så använder dom gamla 680i med en PCI-E till PCI-E 2.0 brygga och kallar det för 780i.

Dvs en PCI-E x16 port från 680i chippet kopplas till bryggan som sedan har två st PCI-E 2.0 x16 portar för grafikkort. Detta begränsar bandvidden till minnet och processorn till gamla vanliga x16 (i SLI läge blir det bara x8 per grafikkort).

http://topic.expreview.com/2007-10-18/1192682447d6049.html

Visa signatur

Happy Face!