Nvidia lanserar Geforce 8700M GT

Permalänk
Melding Plague

Nvidia lanserar Geforce 8700M GT

Nvidia har i dagarna släppt ett nytt grafikkort för bärbara datorer. Det heter Geforce 8700M GT och är det snabbaste grafikkort för bärbara datorer som Nvidia har släppt hitills.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Trevligt! Synd bara att det lär vara omöjligt att få tag i en dator med ett utan att den kostar som två stationära. Kan de inte börja släppa även några icke värstingmodeller med hyffsad grafik?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Trevligt! Synd bara att det lär vara omöjligt att få tag i en dator med ett utan att den kostar som två stationära. Kan de inte börja släppa även några icke värstingmodeller med hyffsad grafik?

Jag håller med fullständigt. Tack vare grafikkortet många gånger så kostar datorn 4000 kr mer.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Ugh 128 bitars buss, inte mkt till spelkort alls. Att det är det snabbaste kortet nVidia släppt än håller jag inte med om, det snabbaste kortet för laptops och med stöd för DX10 ja. Men flera kort från 7900 serien är ju snabbare.

Ett överklockat 8600 håller inte alls.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

andoja: zeptos 14.1" bärbara kostar 1500:- mer med 8600gt istället för x3100, men det är ungefär enda jag vet.. dell tar då gott om pengar för grafikkorten ;P

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag vill se ännu bättre DX10-kort för bärbara. Tänkte köpa en ny Dell XPS i slutet av sommaren/början på hösten och hoppas på att det finns bättre grafikkort då.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Snabbaste? Mitt Go 7950 funkar verkligen bra, hur mkt bättre skulle detta funka hade de tänkt?

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Ugh 128 bitars buss, inte mkt till spelkort alls. Att det är det snabbaste kortet nVidia släppt än håller jag inte med om, det snabbaste kortet för laptops och med stöd för DX10 ja. Men flera kort från 7900 serien är ju snabbare.

Ett överklockat 8600 håller inte alls.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
Snabbaste? Mitt Go 7950 funkar verkligen bra, hur mkt bättre skulle detta funka hade de tänkt?

"det snabbaste grafikkort för BÄRBARA datorer som Nvidia har släppt hitills"

Läs ordentligt så slipper vi alla meningslösa inlägg.

Visa signatur

MSI K8T Neo2 FIR, AMD 3500+ s939, Corsair Value S. PC3200 2x512MB, Inno3d GF 6800 GT @ Ultra, Western Digital Raptor 74GB, Seagate 200GB, Creative SB Audigy 2 ZS, NEC ND-3500A, Acousticase 6607A, Creative Gigaworks S750

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olmeri
"det snabbaste grafikkort för BÄRBARA datorer som Nvidia har släppt hitills"

Läs ordentligt så slipper vi alla meningslösa inlägg.

Läser du en gång till förstår du nog att de snackar om 7900 Mobile...
Go7950 förklarar sig själv.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Ni har stavat fel till "Hittills"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olmeri
"det snabbaste grafikkort för BÄRBARA datorer som Nvidia har släppt hitills"

Läs ordentligt så slipper vi alla meningslösa inlägg.

Påståendet är ändå fel, ett 7900Go är ju fortfarande snabbare än ett 8700M GT. Ett 8600 är ju tex. inte snabbare än ett X1950 Pro på desktop sidan. Och det här är ett lite högre klockat 8600 kort + att laptop GPU's brukar vara lite långsammare än sin desktop motsvarighet. Så ett 8700M GT är inte det snabbaste de lanserat till BÄRBARA datorer. Deras förra generationens toppkort är fortfarande snabbare.Inte ofta en 128 bit GPU slår en 256 bit GPU.

Och jag tycker ditt inlägg hade varit mer meninglöst även om jag skrivit fel, då du inte kommenterar nyheten alls.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Påståendet är ändå fel, ett 7900Go är ju fortfarande snabbare än ett 8700M GT. Ett 8600 är ju tex. inte snabbare än ett X1950 Pro på desktop sidan. Och det här är ett lite högre klockat 8600 kort + att laptop GPU's brukar vara lite långsammare än sin desktop motsvarighet. Så ett 8700M GT är inte det snabbaste de lanserat till BÄRBARA datorer. Deras förra generationens toppkort är fortfarande snabbare.Inte ofta en 128 bit GPU slår en 256 bit GPU.

Och jag tycker ditt inlägg hade varit mer meninglöst även om jag skrivit fel, då du inte kommenterar nyheten alls.

Kraftfullaste != Snabbaste
så du har ju rätt

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Kraftfullaste != Snabbaste
så du har ju rätt

Jo?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Men va jobbigt, om de nu släpper ett nytt kort på samma kärna, varför inte gkalla det 8600M GTS/Ultra istället för 6700M GT, inte undra på att vanligt folk blir förvirrade!
Vad ska de kalla 65nm refreschen nu då 6750 GT? blir ju inte alls logiskt, eller så tyder det på att det inte kommer nån refresch till bärbara, men de är väl egentligen de som har mest nytta a den!

irriterande, annars bra att det kommer ett snabbare kort för de som vill ha det!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitrix
Men va jobbigt, om de nu släpper ett nytt kort på samma kärna, varför inte gkalla det 8600M GTS/Ultra istället för 6700M GT, inte undra på att vanligt folk blir förvirrade!
Vad ska de kalla 65nm refreschen nu då 6750 GT? blir ju inte alls logiskt, eller så tyder det på att det inte kommer nån refresch till bärbara, men de är väl egentligen de som har mest nytta a den!

irriterande, annars bra att det kommer ett snabbare kort för de som vill ha det!

Är det bara jag som inte fattar vad du snackar om?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Kraftfullaste != Snabbaste
så du har ju rätt

Kraftfull = Lastbil
Snabb = ferarri

Är den kraftigase snabbast? Du förstår nog kanske när du läser det här att kraft har inget med hastighet att göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Kraftfull = Lastbil
Snabb = ferarri

Är den kraftigase snabbast? Du förstår nog kanske när du läser det här att kraft har inget med hastighet att göra.

Var du tvungen att dra upp denna gamla tråd för att skriva detta?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu