Phenom mot Core 2 i Crysis

Permalänk
Medlem

NEUTRAL

Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Jag bryr mig inte om AMD presterade sämre utan hur texten är formulerad. Det får man lära sig i grundskolan och om SweC ska agera som en seriös sajt måste de se till att bättra på..

Seriöst.. somna om..

Så skönt och se att E6850 gör så bra ifrån sig i crysis demot för hur många inlägg finns det inte på forumet som handlar om Duo och Quad propparna i crysis.
Visserligen KANSKE det blir en förbättring i riktiga spelet..

allt för mig klart slut.

Visa signatur

Life is short, make the best of it

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampariii
Som jag fattat det så använder det en kärna på quads, på min dual används båda kärnorna.

Nej, självklart inte, finns ingen som helst anledning att de skulle stänga av trådningsstödet i motorn, det skulle ju ge en negativ bild av produkten.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
Nej, självklart inte, finns ingen som helst anledning att de skulle stänga av trådningsstödet i motorn, det skulle ju ge en negativ bild av produkten.

Precis. Men fakta är: många med quads får bara crysis att använda en kärna och cirka 30% av CPUn. Min dual jobba rpå bra med två kärnor. Man kan tycka att det är självklart, men så är inte fallet tyvärr. Kolla in trådarna i forumet och ta en titt själv och kom tillbaka sen

Jag tror det i riktiga versionen kommer att dra nytta av quads, men jag tror ändå inte skillnaden blir allt för stor, eftersom spelet framför allt är grafikkorts-beroende. Men jag kan tänka mig att den lägsta fpsen höjs några snäpp.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Har aldrig förstått det hela. Allt detta tjat mot amds dualcore. Inte ett ända test jag sett har dom kört med sina hela 1000fsb utan kör i 800. Satt ihop en 6400+ och kör den i 1000fsb då fräser den förbi intel. så prestanda har den. Varför moderkorten kör 800 standard vet jag inte heller. Tycker det är orättvist att dom inte kör den fullt ut i testerna mot intel.

Visa signatur

/Lunk

Mobo: MSI 370x Pro Carbon CPU: Ryzen 5700x, RAM: Corsair 3600MHz 2x16GB GPU: Gigabyte 5700 XT OC PSU: Seasonic Focus GX 750W Chassi: Define R4 White

Permalänk
Medlem

Alltid detta crysis, varför inte testa med något annat spel?
T.ex supreme commander som också har stöd för fyra kärnor.
Fortfarande tjatas det om Crysis år 2008.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Hedersmedlem

Är det inte bättre att gnälla i någon av de intel-mot-amd-trådar som är aktuella?

Permalänk
Medlem

Jo sant, jag skrev först och kollade datumen sen.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Jo sant, jag skrev först och kollade datumen sen.

Då slapp jag anmärka på att det faktiskt skrevs 2007

Permalänk
Avstängd

ähh det är väll crysis som är optimerat för intel eller fel grafikkort till datorerna.

varför körde dom inte med atis värsta grafikkort på amdn å nvidias på intel?

jag har både amd och inteldatorer och har inte märkt någon större skillnad på dom förutom att amd verkar vara stabilare.

crysis va ju kul tills utomjordingarna dök upp i spelet tycker det påminner om doom 3 när det kom.

oj gammalt ju hehe..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imortalse
ähh det är väll crysis som är optimerat för intel eller fel grafikkort till datorerna.

crysis va ju kul tills utomjordingarna dök upp i spelet tycke rdet påminner om doom 3 när det kom

Nu är den här tråden ännu äldre än för två månader sedan.

Permalänk
Avstängd