Systemkrav för Crysis släppta

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Ska nog inte vara några problem med vi som har 8800GTS 320MB bara att klocka och sen vänta på drivrutiner som är optimerade för spelet, samt fullversionen av crysis. DRIVRUTINER gör stor skillnad!

Drivrutiner gör inte "SÅ" stor skillnad. Jag menar, kan du inte spela spelet på high med en viss upplösning när det kommer ut så kommer du inte kunna göra det sen heller.

Drivrutinerna till 8800 är redan långt komna och nVidia har ju samarbetat med speltillverkaren, så förvänta dig inte något lyft med 30%.
Litet lyft kanske, men spelar det roll om du får 22 fps i stället för 20?

Dock kan en patch av spelet påverka prestandan i större grad tror jag om det inte är optimerat när det kommer ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Ska nog inte vara några problem med vi som har 8800GTS 320MB bara att klocka och sen vänta på drivrutiner som är optimerade för spelet, samt fullversionen av crysis. DRIVRUTINER gör stor skillnad!

Nja tror inte riktigt på d. Har själv ett 320 och kör Crysis MP Betan och det går INTE bra med allt på High och då har jag även en QuadCore.

Problemet är inte hur snabbt ditt grafikkort är utan minnesmängden. DU kan klocka ditt 320MB hur mycket det bara går det kommer inte hjälpa för dina 320MB kommer vara din flaskhals oavsett. Det är helt enkelt för mycket texturer, shadowmaps och particles som skall in och tyvärr, men 320MB räcker inte till.

Permalänk

när jag köppte mit x1950pro så kunde jag knapt köra q4 i 1024x768 high, men när dom släpte nya drivrutiner några v efter så kunde jag spela i 1600x1200 ultra

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Avstängd

men, vad hände med optimeringen? Var det inte Crytek som gick ut på E3 2006 och påstod att filmerna var inspelade på ett ensamt x1900-kort?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
men, vad hände med optimeringen? Var det inte Crytek som gick ut på E3 2006 och påstod att filmerna var inspelade på ett ensamt x1900-kort?

Eller när en anställd kunde spela på "fairly high" med sitt X1950XT.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Kommer inte vara några problem att driva Crysis för mig och mitt GF4 MX420 i alla fall, skönt att veta.

gf mx420 ftw!!!!! hade det i min gammla burk.
gick knappat att spela cs

Permalänk

Ännu en gång skall alltså konsumenters plånböcker svettas för att speltillverkare inte kan optimera mjukvaran?
Nu råkar jag sitta på en hyfsad rigg, men jag hade aldrig uppgraderat för att ett enda lir kräver ett "Tjernobyl" - monster till pc.

Har en känsla av att det blir ett nytt "Oblivion"

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem

ligger lite under minimum på cpu för vista, annars är det ok på min front.
men jag skall passa på att handla lite krejjor i usa nu när tjejen kommer hit och hälsar på

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Men om man har dubbla kärnor med 2,4Ghz vardera(som superpopulära E6600) och ex idag den relativt poplära Q6600/4 kärnor med 2,4Ghz per kärna) så borde ju dom prollarna räcka. frågan är då om man skall räkna processorerna som 4,8Ghz resp 9,6Ghz i jämförelse med 2,8ghz P4 Nortwood men det låter å andra sidan för mycket.

Jag förstår inte riktigt vart du vill komma eller vad det är du undrar, eller varför du citerar det jag skrivit? Läs det jag skrivit tidigare om du inte förstår min poäng.

Jag säger att står det 2,8GHz som krav så betyder det 2,8GHz oavsett processormodell. MEN, nu står det en asterix efter frekvensen enligt EA's rekommendation, där asterixen betyder Motsvarande Pentium 4.

Så Sweclockers bör lägga till 2,8GHz (motsvarande P4) i sin beskrivning, just pga att en C2D eller C2Q i 2,4GHz är betydligt snabbare än en P4 i samma frekvens.

Är du med?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b3h3moth81
Ännu en gång skall alltså konsumenters plånböcker svettas för att speltillverkare inte kan optimera mjukvaran?
Nu råkar jag sitta på en hyfsad rigg, men jag hade aldrig uppgraderat för att ett enda lir kräver ett "Tjernobyl" - monster till pc.

Har en känsla av att det blir ett nytt "Oblivion"

Jag tycker det är bra att man emallanåt släpper spel som kräver lite av datorn, är ju desto roligare för de som har rigg som klarar av det. Jag har ju ofta kraftiga maskiner och tycker det är roligt att få maxa densamma.

Visa signatur

Desktop : ASUS Striker Extreme, Club3D8800GTX 768Mb, CPU E6600 2,4Ghz, 4GB RAM 800Mhz. Corsiar 620W, Asus 22" TFT LCD MW221U
Laptop: HP-6910p.

Permalänk
Medlem

vill ni med värsting datorer plåga eran dator på riktigt? kör då microsoft flight simulator x.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

om man möter recommended kraven på ett spel, vad för inställningar brukar man kunna köra på då?

Permalänk

i närheten av högsta ialafal, ibland högsta ibland lite lägre

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

struntar man i superhög AA så lär man kunna köra max på det mesta andra. hoppas jag i alla fall men kommer inte köra högre än 1280x1024. så får väl klocka kortet till bristningsgränsen annars.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

Det var väldigt låga krav på ett nytt high end spel. Jag kommer spela på very high dx10.

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Så Sweclockers bör lägga till 2,8GHz (motsvarande P4) i sin beskrivning, just pga att en C2D eller C2Q i 2,4GHz är betydligt snabbare än en P4 i samma frekvens.

Är du med?

JA

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid
Eller när en anställd kunde spela på "fairly high" med sitt X1950XT.

Jag har en amd64 x2 4600+ med 2048mb ram och ett X1950XTX 512mb, och jag kör iaf betan på högsta upplösningen, allt på high, utan shaders och postprocessing som jag kör på medel. Och ingen AA.. Och spelet flyter på i 30-50fps när det inte är mer än 20 spelare på servern... Och det är ändå bara en ooptimerad beta.. Så jag tror inte riktigt man behöver den monsterdator många verkar tro att man ska ha för att köra det på iaf High... Ultra high kan ju bli lite kämpigare förståss men..

Visa signatur

AMD64 X2 6000+ OC | Asus M2N-E | Kingston 2x 1024 mb ddr2 ram (667mhz) | XFX Geforce 8800GTX XXX 768mb OC | ~1.4TB HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XeroXs
Jag har en amd64 x2 4600+ med 2048mb ram och ett X1950XTX 512mb, och jag kör iaf betan på högsta upplösningen, allt på high, utan shaders och postprocessing som jag kör på medel. Och ingen AA.. Och spelet flyter på i 30-50fps när det inte är mer än 20 spelare på servern... Och det är ändå bara en ooptimerad beta.. Så jag tror inte riktigt man behöver den monsterdator många verkar tro att man ska ha för att köra det på iaf High... Ultra high kan ju bli lite kämpigare förståss men..

Tror detsamma faktiskt, AA är enligt mig helt onödigt och suger bara en massa kraft från graffen. Kör oftast alldrig med AA.

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot det suttit och lirat betan någon vecka nu, inte långt kvar till demon nu heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
ojrå..

Det blir inte maxxade inställningar iaf..
SE TILL O KÖP SPELET!!!

så att vi kan få det till ps3

Varför skulle man inte köpa det?
Det enda som skulle få mig att bojkotta spelet är korkade kopieringsskydd.
Men det är jag rätt säker på att det inte kommer finnas på detta spel.
I så fall gör de bort sig rejält och det tror jag att de är smartare än så.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk

Rekommenderade kraven... rekommenderat för vad? low? medium? high?

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Medlem

kan man spela det här spelet på någolunda inställningar med ett 8600Gt 512 eller ett 8600gts 256???
och framförallt vilket kort skulle vara bättre till crysis???
med någorlunda inställningar menar jag 1280X1024 ingen AA å dåligt med skuggor men ganska så medelt annars eller måste man gå ner till 1024X768???

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Blir next gen GPU för mig. Sen blir det Krajjsiss!

Visa signatur

3700+ San Diego@2.7 | BFG 8800 512MB GTS OC| Corsair 2x1024 | Asus A8N-Sli SE | P180 | Antec Neo HE 500W

Permalänk
Medlem

det är väll en stund till nästa gen. GPU, våren eller så....

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Uj.. blir väl en ny burk tidigare än planerat.. för ett jävla spel, sicket liv man har

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Finns det multiplayer ?