Gigabyte lanserar tre AMD 790-moderkort

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte lanserar tre AMD 790-moderkort

Tillverkaren Gigabyte har lanserat tre stycken moderkort som bygger på AMD:s 790-serie styrkretsar. Samtliga har sockel am2+ för de kommande Phenom-processorerna och stödjer den nya Crossfire X-tekniken.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen, nu är det dags för grafikkort och CPU...

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

På tok för lite sata portar med dålig placering dessutom...

Permalänk
Medlem

Håller med.
4 sata? Dang. En dvdbrännare och tre hårddiskar, lite tunt imo.

Visa signatur

Asus Maximus Formula | Antec P182 | Corsair VX550 | Q6600 G0 | Noctua NH-U12F |
Crucial Ballistix 8500 4Gb | 8800GT @ 700Co 1750Sh 1054Me

Permalänk
Medlem

Man tycker åtta borde vara standard vid detta laget... hade dessutom nog föredragit ifall de hade vänt dem som 90*

Permalänk
Medlem

hur får man plats med 4 st högpresterande grafikkort? ser väldigt trångt ut.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maah91
Håller med.
4 sata? Dang. En dvdbrännare och tre hårddiskar, lite tunt imo.

Med tanke på storleken på dagens diskar så är det inte tunt, tror knappast du skulle fylla ut dem lagligt heller.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

Nja, man vill ju ha en snapp hårddisk och två anabola hårddiskar och sedan en eller två dvd brännare. Så tycker jag att min cfg ska se ut vilket den gör också. Men jag har 8st sata anslutningar på mitt DQ6.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

DQ6 kortet har ju 6 stycken SATA anslutningar. Titta noga på bilden. (hint: lila)

Permalänk
Medlem

"Samtliga stödjer den nya Crossfire X-tekniken som bland annat ger stöd för fyra grafikkort." - Hur ska man få plats med 4 grafikkort på DS4:an när den bara har 2st PCI-E x16 platser? Sedan undrar jag precis som kadafi. Hur får det plats 4st high end grafikkort på DQ6:an när det är så lite plats? Föråldrad sydbrygga med.

Annars ser det väll ok ut fast det med fyra grafikkort verkar inte vara så smart direkt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jones377
DQ6 kortet har ju 6 stycken SATA anslutningar. Titta noga på bilden. (hint: lila)

Är det inte esata portar då ?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Gigabyte lanserar tre AMD 790-moderkort
Monitorer Idag 13:339 kommentarer

hehe måndags-humor, kunde inte låta bli.... = c )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Med tanke på storleken på dagens diskar så är det inte tunt, tror knappast du skulle fylla ut dem lagligt heller.

Din poäng är? Jag fyller 2,5TB idag utan större problem.... vad som ligger på dem är totalt irrelevant för någon annan än jag själv...

Permalänk
Inaktiv

4*SATA, vilken flopp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
4*SATA, vilken flopp!

Köp det inte då

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
4*SATA, vilken flopp!

Nja jag behöver absolut inte mer än 2 så det låter finfint med 4.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kadafi
hur får man plats med 4 st högpresterande grafikkort? ser väldigt trångt ut.

Kan hd2xxx serien köras i quad-fire? 2600XT är ju tunn. Korten i hd3800 serien kommer bli svalare och inte kräva gigantisk kylning, man får välja en modell med smal kylare alltså eller köpa smala vattenblock.

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Är det inte esata portar då ?

Vad jag vet så är Esata externt och det borde vara bra allt korkat att sätta de portarna i datorn? Eller?

Jag tror att det är Hot-Swap SATA2 portar, eller hoppas iaf.

Har googlat, det är SATA2 portar, men av vilken typ vet jag ej, förmodligen stöder de hotswap men kan användas som vanliga SATA2 portar också. Sluta tjata.

den har 6 stycken sata2 Portar.