Fler AMD 790-moderkort lanserade

Permalänk
Melding Plague

Fler AMD 790-moderkort lanserade

Trots att AMD inte har lanserat 790FX-styrkretsen har flertalet moderkortstillverkare lanserat moderkort som bygger på kretsen. Vi rapporterade tidigare idag om ett par från Gigabyte, Asus har även lanserat två moderkort.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Äntligen börjar det hända lite grejjer!!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk
Medlem

Japp, men nu vill vi se lite CPUer också :).

Permalänk

Precis. Jag vill känna på Phenom nu.

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Hedersmedlem

Frågan är om AMD får ut Phenom före jul så det räcker åt alla som vill ha.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Hoppas det, för deras egen skull. Hoppas de blir billiga också. Fast AMD har ju alltid haft rätt okej prestanda:pris.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

ser helt klar lockande ut med en uppgradering snart:)

Permalänk

Borde det inte komma någon ersättare för SB600 snart?
Den har väl hängt med ett tag nu.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

Även om jag fortfarande anser att det är för få sata platser så ser detta kort mer vettigt än gigabytes modell..... här slipper man åtminstonde sätta sata kablar hullor om bullor pga av placeringen

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Även om jag fortfarande anser att det är för få sata platser så ser detta kort mer vettigt än gigabytes modell..... här slipper man åtminstonde sätta sata kablar hullor om bullor pga av placeringen

vadå sätt in ett raid kort om du behöver fler!
Hur många procent av de som köper det moderkortet tror du kommer vilja ha mer än 4 hårdiskar i datorn? Dessutom var det 6stk sata platser om jag inte förstod det fel?

Permalänk
Medlem

Gillar layouten. Ser fram emot detta kort när Phenom släpps. Blir nog detta före Gigabyte helt klart.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H_Bozz
vadå sätt in ett raid kort om du behöver fler!
Hur många procent av de som köper det moderkortet tror du kommer vilja ha mer än 4 hårdiskar i datorn? Dessutom var det 6stk sata platser om jag inte förstod det fel?

Ett bra RAID-kort är fan för dyrt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd

hmm, svårt att få in 4 grafikkort på det första kortet. Kännns som om de flesta kylare idag är dual-slottare

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Ett bra RAID-kort är fan för dyrt.

Vill du ha ett bra Raid-kort så MÅSTE du köpa ett. Nöjer du dig med moderkortets Raid så behöver du inget bra kort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
hmm, svårt att få in 4 grafikkort på det första kortet. Kännns som om de flesta kylare idag är dual-slottare

Men inget kort idag stödjer Quad-Crossfire så oroa dig inte för det. Först HD3800-serien och framåt stödjer detta - och åtminstonne HD3850 är en Single-Slot maskin så det är inga problem att malla in fyra kort i en K9A2 rent fysiskt.

Till våren kommer Sydbryggan 700.

Permalänk
Medlem

Är sjukt nöjd med mitt A8R32-MVP, så det kan nog bli ett sånt här och en Phenom i julklapp till mig själv.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tangentbord
http://my.ocworkbench.com/bbs/showthread.php?p=422462#post422...

510 mhz fsb.. i like the sound of that

Me likey very much.