Crucial PC8500 2048MB 795kr hos Komplett!

Permalänk
Medlem

Crucial PC8500 2048MB 795kr hos Komplett!

Riktigt bra erbjudande faktiskt på Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5. Sitter på ett par Crucial PC5300 minnen som begränsar mig i överklockning en del. Vad säger ni, ska man slå till eller finns det bättre minnen som också har sjunkigt så här lågt i pris?

http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=weekly

Permalänk
Medlem

Har beställt 2 sånna paket. En kompis till mig har beställt 1. Jag tycker du ska slå till. Det är inte varje dag som det är 24% rabatt på sånna bra ram minnen. Bara 41 paket kvar. När jag beställde var det mellan 50-100 stycken.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

Jisses vad minnena är billiga nu...

Permalänk
Medlem

Troligtvis ett av världens bästa överklockningsminnen.
Tyvärr har jag ingen dator med ddr2 Varför går tiden så långsamt när man väntar på phenom?

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

Finns det någon anledning att köpa dessa så länge man inte planerar att klocka mer än till 400mhz fsb? Känner mig lockad, men bara så länge det innebär åtminstone en minimal prestandavinst i förhållande till pc6400. Kan timingen på dessa tex sättas till lägre än 4-4-4-12 vid 800mhz?

Permalänk
Medlem

Jag har nu beställt ett par. Haha snacka populära. Runt 15-16 tiden idag var det 50-99 st i lager, nu lite efter 22 är det bara 19 st kvar! Bäst att ni beställer snabbt som vill ha dessa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CallmeAl
Finns det någon anledning att köpa dessa så länge man inte planerar att klocka mer än till 400mhz fsb? Känner mig lockad, men bara så länge det innebär åtminstone en minimal prestandavinst i förhållande till pc6400. Kan timingen på dessa tex sättas till lägre än 4-4-4-12 vid 800mhz?

Finns dom som har lyckats köra dem i 500mhz(1000mhz) med CAS3. Men det är med spänningar över 2.4V-3V och där bör man veta vad man pysslar med och rekommenderas inte för dagligt bruk. Men 400mhz(800mhz) med CAS4 så tror jag nog dom klarar galant. För att se om ni får stickor som är överklocksvänliga så kan ni titta på kretsarna om det står D9GMH eller D9GKX.

Världsrekordet ligger på 810mhz(1620mhz) med cas5 och är just ett Ballistix 8500 http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=164282

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

Dom får in nya 9/11, om jag beställer nu, så kommer jag få dom nästa vecka för 795 kr väl?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Helt jäkla vansinnigt billigt!
Har nu 2 GB OCZ PC8500 så dessa blir ju helt perfekt så man kan börja köra Vista 64

Men vilket pris detta är sjukt och man får ej missa detta, sen är det dessutom ett par riktigt bra minnen. KÖP KÖP KÖP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
Dom får in nya 9/11, om jag beställer nu, så kommer jag få dom nästa vecka för 795 kr väl?

Japp

Permalänk
Medlem

Någon som vill köpa pc6400? Ska beställa dessa minnen innan veckan är slut!

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Men än en gång, finns det någon som helst mening med att köpa dessa om man inte avser att klocka till mer än 400 mhz fsb? Borde inte prestandan snarare bli sämre än med 800mhz minnen då de kräver en enorm överklockning av processorn för att bli synkade? (Tänker exempelvis på penryn som kommer efter jul och har en fsb på 333.25mhz) Eller vinner man kasnske nåt på att köra dem osynkade i 1066mhz?

Permalänk
Medlem

Verkar vara bra minnen och de gick ju åt väldigt snabbt. Ska man inte klocka så har komplett andra minnen som och är billiga denna vecka.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=335238

Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 2048MB Kit m/två CL5 1GB Dimm's, E.P.P and DHX - 595kr.

Tänkte köpa minne bara för att ha det liggande hemma ifall man vill sälja sedan eller kanske bygger extra burk nån gång. Så nu vet jag inte riktigt vilka av dessa två man ska ta :). Den ena är ju bra och kan klockas mycket medan det andra är sämre men fortfarande bra och billigare också

Permalänk
Medlem

hehe som aktier

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CallmeAl
Men än en gång, finns det någon som helst mening med att köpa dessa om man inte avser att klocka till mer än 400 mhz fsb? Borde inte prestandan snarare bli sämre än med 800mhz minnen då de kräver en enorm överklockning av processorn för att bli synkade? (Tänker exempelvis på penryn som kommer efter jul och har en fsb på 333.25mhz) Eller vinner man kasnske nåt på att köra dem osynkade i 1066mhz?

Nej du får ingen prestandavinst om du kör FSB i 400MHz och minnet i 2x533=1066MHz. Det är en för liten skillnad i hastighet för att du skall överväga nackdelen med att köra osynkat mot FSB. Behåll i så fall 1:1 förhållande mot FSB och försök sänka CL istället. Det kan ge en lite vinst däremot.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Hur framtidssäkra är dessa tror ni tillsammans med en Quad Core?
Samt, borde jag köpa dessa trots att det är ungefär 6 månader kvar tills jag köper de andra sakerna för uppgraderingen(har alltså kvar dessa)?

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Svårt att säga. Men många verkar tro att DDR2 minnena inte kommer bli mycket billigare än vad dem är nu vilket troligtvis är sant.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk

Tror du de går upp i pris igen?

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Det kommer alltid finnas risker för att de kan gå upp i pris. Alla minnen förutom de senaste (DDR3) är billigt nu, USB-minnen osv är också ruskigt billigt.

Om du har pengar och funderar på att köpa mer minne till din dator så bör du köpa nu. Det blir inte så mycket billigare än vad det är nu...

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Medlem

Har sålt mina pc6400 för 500kr, ska beställa dessa minnena nu

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Såg precis att det finns ett gäng kvar av dessa hos Komplett.

Så nu kommer den dumma frågan ..

Funderar då på om det är någon större idé att köpa 8400 minnen till ex ett Inno3d SL7i680a.
Kollar man spec på det mobot så står det ...
"Support DDR 400/533/667/800 DDR2 SDRAM"

Räcker det gott med 6400 DDR2 då kanske ?

MVH
Andreas

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem

Dessa minnen är som ett par 800MHz minnen och det är det som är inställt i bios. De har bara en garanterad möjlighet att klockas till 1066MHz eller mer utan problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
Dessa minnen är som ett par 800MHz minnen och det är det som är inställt i bios. De har bara en garanterad möjlighet att klockas till 1066MHz eller mer utan problem.

Så om jag planerar att köpa en penryn i januari (333 mhz fsb), förlorar jag alltså ingen prestanda för att de är osynkade, utan vinner bara framtida möjligheter? Som jag skrev tidigare har jag egentligen inte tänkt klocka till mer än 400mhz fsb ( penryn q9450@3.2 ghz, stock 2.66) då jag inte vill äventyra stabiliteten och prollens livslängd. Men vad tror ni, kommer penryn kunna köras i en stabil 24/7 klock i ett par år i hastigheter däröver, förutsatt ok kylning? Det skule i så fall vara ett starkt argumet för att köpa dessa minnen i stället för deras 6400 motsvarighet. - Priset är ju som sagt minst sagt lockande.

Permalänk
Medlem

Nu har jag också beställt dessa minnen och jag hade sedan tidigare 500:- tillgodo hos komplett (som plåster på såren för att jag fick en begagnad vatten kylning) så jag får dem nu för 295:-.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

Ångrar lite att ja köpte mina för 1249 :-

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Köpte 4 gig av dessa nu att ha till mitt penrynbygge efter nyår. Håller tummarna för att det var ett smart drag, men har i alla fall svårt att tänka mig att jag blir missnöjd med prestandan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CallmeAl
Köpte 4 gig av dessa nu att ha till mitt penrynbygge efter nyår. Håller tummarna för att det var ett smart drag, men har i alla fall svårt att tänka mig att jag blir missnöjd med prestandan.

Gjorde och tänkte exakt samma... var ytterst nära att beställa ett moderkort med. Men avbokade det. Kan ju hända nått på vägen...

Permalänk
Medlem

Här http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1246511&ReferId=36 finns de ju ännu billigare med swec-rabbatt, fast utan veckans erbjudande

Permalänk
Medlem

Fan vad billiga dom var där ju :S Hoppas dom inte sjunker i pris nu mer

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem