Creative lanserar pcie-ljudkort

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathtome
För att guld är bättre ledare än koppar men blir dyrt i längden...

Nope, koppar leder bätre men guld oxiderar inte och som alla vet leder "oxid" väldigt lite eller inget alls

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Själv anser jag väl att externa ljudkort är bäst så dessa inte utsätts för störningar från datorns andra komponenter. Det går också att få väldigt bra latenser över firewire och jag slipper ha så mycket saker i lådan.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Avstängd

Xfi bästa köpet jag gjort i ljudväg.
med sennheiser 595 lurar ett grymt ljud i spel och musik.

Inbyggt är liksom inte ens i närheten.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

PCI-e 1x som ligger under en 16x gångers är lika fel som att sätta in ett ISA grafikkort till en gamer dator med andra ord helt sjukt. alla mobo tillverkare vet att en person som spelar brukar vilja ha bra ljud och grafik varför sätter de ändå en port under 16x's portarna varför inte placera ut en massa andra saker som knappt får plats på andra platser.
de borde göra så att om ett mobo har t ex 1*1x 1*4x och 2*16x så ska 1x liga överst och sedan 4x och sist ska 16x ligga men att det inte ska finnas en port precis under 16x portarna eftersom de ändå inte kommer kunna änvändas...

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Tror inte heller att ljudkort kommer försvinna inom en snar framtid. Anledningen till varför jag vill ha ett ljudkort utöver det integrerade är inte främst ljudkvaliten utan att jag vill kunna köra ut musik i stereon (för andra) samtidigt som jag vill kunna spela spel med headset utan att störas av musiken och vice versa. Och jag har aldrig sett ett moderkort med dubbla integrerade ljudkort.

Visa signatur

Phenom II X4 @ 3,1Ghz | 4 GB | MSI GTX 580 Twin Frozr | Corsair VX 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecchi-BANZAII!!!
PCI-e 1x som ligger under en 16x gångers är lika fel som att sätta in ett ISA grafikkort till en gamer dator med andra ord helt sjukt. alla mobo tillverkare vet att en person som spelar brukar vilja ha bra ljud och grafik varför sätter de ändå en port under 16x's portarna varför inte placera ut en massa andra saker som knappt får plats på andra platser.
de borde göra så att om ett mobo har t ex 1*1x 1*4x och 2*16x så ska 1x liga överst och sedan 4x och sist ska 16x ligga men att det inte ska finnas en port precis under 16x portarna eftersom de ändå inte kommer kunna änvändas...

Som typ asus, tack Asus!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Creative skulle jobbat hårt på att samarbeta med moderkortstillverkare och skapa ett billigt men bra inbyggt ljudkort.

Sen tror jag som andra att externa ljudkort kommer vara kvar. Än så länge så är inbyggda kort/omvandlare av rätt dålig kvalite, och tillverkare som Realtek har inte speciellt bra drivrutiner heller. Dock kommer de att bli en mindre nish-marknad med externa ljudkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Creative skulle jobbat hårt på att samarbeta med moderkortstillverkare och skapa ett billigt men bra inbyggt ljudkort.

Sen tror jag som andra att externa ljudkort kommer vara kvar. Än så länge så är inbyggda kort/omvandlare av rätt dålig kvalite, och tillverkare som Realtek har inte speciellt bra drivrutiner heller. Dock kommer de att bli en mindre nish-marknad med externa ljudkort.

... se MSI Diamond serien? Integrerat Audigy 2, en bit på väg mao

Permalänk
Hedersmedlem

tycker dom ska göra om interfacen helt på moderkort..
skippa alla expansionsplatser förutom pciE-16 för grafikkort.
Sen göra en vanlig kontroller och buss som man kopplar en sladd till den enhet man kopplar in. så att expansionskort är kopplat som s-ata hdd:s är idag. Fast med en mycke snabbare hastighet då..
På så vis kan man utnyttja utrymmet bättre. För det är många som kör flera grafikkort.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrAcKman
... För det är många som kör flera grafikkort.

Ja, säkert en hel promille eller två

Permalänk
Medlem

Har ägt massor med creative kort genom åren endast en serie har strulat för mig.. audigy 1, då var det frågan om hårdvaru fel.

har aldrig behövt göra annat än installera drivrutinerna och det har fungerat.
Inte någon av mina kompisar som sagt något om problem med de heller.

Vad det gäller ljudkort så tycker jag det låter bra att låta cpun ta hand om allt. Dock vill jag verkligen kunna stoppa in mina egna dacar etc för självaste fysiska ljuddelen i datorn...
De integrerade ljudkorten låter så långt ifrån vad min stereo vill bli matad med...

BTW varför i H!"#¤!%¤vete släpper de inte HD kompatibla ljudkort som klarar mer än 5.1 i 192khz.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av celerity
Problemet är att ljudkorten är helt onödiga idag...

Beror väl på hur tondöv man är...

Visa signatur

Jag har rest landet runt och talat med de allra kunnigaste och kompetenta personerna. Och jag kan försäkra er att datorn är en modefluga som inte kommer att hålla året ut.
"Redaktören för affärslitteratur på Prentice Hall 1957"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farang
Beror väl på hur tondöv man är...

Och vad man lyssnar på mär man spelar musik för 128Kb mp3 behöver inte nåt uber ljudkort direkt :p.

Permalänk
Medlem

Ljudkortet i X-fi serien: Lika dålig support som pris.
Köpte en X-fi Xtreme Gamer för ett år sedan, körde då på nForce-4 moderkort och sedan nu i sommar köpte jag mitt K9A Platinum som bygger på X580, fortfarande inga nya drivers och inte heller något stöd för mig till ha X-fi inställningar i Battlefield 2142 eftersom allting fuckar sig.

Skriver osammanhängande - trött.

Creative är det sämsta och mest oseriösa företaget som finns, de suger så förbannat hårt att de nästan är sämre än EA Games och deras imperialism.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka Creative är det sämsta och mest oseriösa företaget som finns, de suger så förbannat hårt att de nästan är sämre än EA Games och deras imperialism. [/B]

Jag måste faktiskt hålla med delvis, mina creativeprodukter jag köpt har funkat bra hårdvarumässigt, men deras j-la support suger ju apa.