Gigabyte Radeon HD 3850 på bild

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte Radeon HD 3850 på bild

Det har dykt upp en bild på ett kommande grafikkort ur Radeon HD 3800-serien från Gigabyte. Då grafikkortet använder minne av typ gddr3 rör det sig antagligen om HD 3850.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser nice ut. Hoppas att den är extra sval och mycket bra. Fläkten är ju iallafall tyst, men tror knappast andra märken kommer sätta dit en liknande.

Permalänk
Avstängd

Ja-a... nog ser den enkel ut iallafall...
men huvudsaken är att den smattrar på och fixar GTX kortet minst, annars blir jag besviken:P

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Liknar ett gammalt 9800pro eller något Men det är ju 55nm tillverkning så att det ser inte mycket ut men det är det.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Jag hade väntat mig något liknande ett 8800GT. typ
Det ser faktiskt ut som ett gammalt 9800.
Borde inte minnena ha någon kylning?

Visa signatur

Life is too short to listen to slow music!
GA-P35-DS4 l Q6600 @ 3,6ghz l Ultra 120 l 3x2048mb PC6400 CL4 900mhz
| Sp. HD4870 512MB

Permalänk
Medlem

Usch vilken beslutsångest jag får av det här. Ska jag beställa ett 8800gt eller vänta på nya 8800GTS på 1gb eller invänta och se alla nya korten från både ATI och Nvidia och se vilken som vinner pris/prestanda kriget..

Visa signatur

· Gigabyte GA-965P-DS4 · Core 2 Duo E6300 · OCZ SOE Urban 4gb DDR2 PC6400 Kit · 2x Samsung F1 1TB SATA2 · Geforce 8800GT · Antec NINE HUNDRED · bZerk 500W Modular · Samsung 226BW 22" Wide TFT ·

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LordXeno
Usch vilken beslutsångest jag får av det här. Ska jag beställa ett 8800gt eller vänta på nya 8800GTS på 1gb eller invänta och se alla nya korten från både ATI och Nvidia och se vilken som vinner pris/prestanda kriget..

Det kan väl inte skada att vänta när det är en så kort tid?

Permalänk

Verkar vara ett svalt kort! Det är bra, å andra sidan är det väldigt fult

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LordXeno
Usch vilken beslutsångest jag får av det här. Ska jag beställa ett 8800gt eller vänta på nya 8800GTS på 1gb eller invänta och se alla nya korten från både ATI och Nvidia och se vilken som vinner pris/prestanda kriget..

HAHA så skönt att höra att andra e i samma sits som en själv ^^

Funderar på att importera ett 8800gt OC från canada... kostar bah 1500kr där...

Visa signatur

Laptop: Apple MacBook Pro 16" M1 Pro | 16GB | 512GB
Stationär: Phanteks NV5 | i9 13900K | 32GB DDR5 6000 | Asus Prime Z790-AW | RTX 4090 | 4TB m2 SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R3b0rn
HAHA så skönt att höra att andra e i samma sits som en själv ^^

Funderar på att importera ett 8800gt OC från canada... kostar bah 1500kr där...

Plus frakt samt tullavgift.

Permalänk
Medlem

Kylaren är läskigt lik en zalman...

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2takt
Plus frakt samt tullavgift.

Hmmm han skickade ett moderkort till mig och det stog bah ikryssat "Gift" så jag pröjsade inte ett öre.

Visa signatur

Laptop: Apple MacBook Pro 16" M1 Pro | 16GB | 512GB
Stationär: Phanteks NV5 | i9 13900K | 32GB DDR5 6000 | Asus Prime Z790-AW | RTX 4090 | 4TB m2 SSD

Permalänk
Medlem

z3p70r - "Grafikprocessorn, RV670 kyls med en Zalman-kylare."

Visa signatur

GA-P35-DS3 / E6600 @ 3.44 GHz TRUE / 8800GT Accelero S1 / OCZ 4GB 6400 @ 860MHz / 1TB HD501LJ HDD / Asus MW221U

Permalänk
Medlem

Ser riktigt grymt ut, ingen fet kylare = klockrent. Ska också skaffa nytt kort snart nu, väntar dock på hur det här presterar, är det GT/GTX klass på det så tar jag det direkt o smäller på en vf900 i stället då.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Verkar vara ett svalt kort! Det är bra, å andra sidan är det väldigt fult

Som det står i nyheten, om det nu är det kortet, är det en prototyp.
Fullversionen ser antagligen annorlunda ut.

Permalänk

Trevligt att de sätter på en tyst kylare från början. Allra bästa vore förstås nåt som också tryckte ut det mesta av den varma luften och var tyst men man kan inte få allt.

Kan helt klart tänka mig att köpa ett.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z3p70r
Kylaren är läskigt lik en zalman...

Det _är_ en zalman dom har 7900gs kort med förmonterad zalman-kylare också...
Att det går att kyla med en VF700 bådar ju gott (olikt ati )

Permalänk
Medlem

Som andra sagt, att det går att kyla med en sån klen kylare som VF700, och att det bara är en strömkontakt, bådar gott.

Bara prestandan också hänger med.

Permalänk
Medlem

När är det dom ska lanseras?

Permalänk
Medlem

http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/news/2007/11/08/hd3850...

Ok... jag tror inte på den zalman fläkten... tror bah det e ett referens kort för att testa om dom kan släppa nån oc edition eller nått...

Visa signatur

Laptop: Apple MacBook Pro 16" M1 Pro | 16GB | 512GB
Stationär: Phanteks NV5 | i9 13900K | 32GB DDR5 6000 | Asus Prime Z790-AW | RTX 4090 | 4TB m2 SSD

Permalänk
Avstängd

Trevligt med ett kort som är "lättstädat" när det kommer damm i flänsarna.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Som R3b0rn postade,

Verkar bli ett tyst kort, äntligen! Kanske samtidigt även några grader kallare än ett 8800GT.

Hade jag nu stått inför att köpa ett 8800GT eller vänta in hade jag självklart väntat.

Visa signatur

FT02B | Z68 Extreme7 | 2600K @ 4.6GHz + 212 Evo | HD7950 | 16GB 1866Mhz CL9 | SP-SS750M
Naos 7000, M65, 5K, MX518 | TK Blue + Rapid Black
Vaio Pro 13" (Mint) | Elitebook 2540p (Arch)

Permalänk
Medlem

Galet få kompnenter iaf, lovande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Galet få kompnenter iaf, lovande

Beror väl mest på att det är en prototyp. Jag vet inte heller varför det skulle vara lovande att det är så strippat.

Jag tror inte alls på att de kommer släppa kortet med den där kylanordningen. Först o främst så är ju standardkylaren skitsnygg, den är single slot också. Men det främsta skälet som stryker under vad jag tror är väl att om de verkligen vill ha bättre kylning än referenskylningen så skulle de dra på en VF-900/1000 iaf. Inte den där patetiska saken.

Man ser ju tom. var den tidigare kylaren har suttit. Finns tomma borrhål och sedan en vit kontur runt om på hela kortet för kylanordningens plats.

Kul att bilder har börjat läcka ut dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Verkar vara ett svalt kort! Det är bra, å andra sidan är det väldigt fult

haha då är ju frågan vem som bryr sig om ett grafikkort är fult eller inte, man ska ju inte precis gosa med det och sätta upp det på väggen

det får gärna se ut som hitler bara det presterar riktigt bra också!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wconstantine
Beror väl mest på att det är en prototyp. Jag vet inte heller varför det skulle vara lovande att det är så strippat.

Jag tror inte alls på att de kommer släppa kortet med den där kylanordningen. Först o främst så är ju standardkylaren skitsnygg, den är single slot också. Men det främsta skälet som stryker under vad jag tror är väl att om de verkligen vill ha bättre kylning än referenskylningen så skulle de dra på en VF-900/1000 iaf. Inte den där patetiska saken.

Man ser ju tom. var den tidigare kylaren har suttit. Finns tomma borrhål och sedan en vit kontur runt om på hela kortet för kylanordningens plats.

Kul att bilder har börjat läcka ut dock.

Färre komponter = mindre som kan gå sönder, mer effektiv design osv osv. Iaf i mina ögon...

Permalänk
Medlem

Om det ser ut som Hitler så ska det banne mig prestera väldigt bra för att jag ska köpa ett!!

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Om det ser ut som Hitler så ska det banne mig prestera väldigt bra för att jag ska köpa ett!!

Vadå, brukar du öppna burken dagligen och titta på ditt grafikkort och säga till det "puss, vad vacker du är lilla älskling"

Varför inte ha Alx Bard på kortet förresten, skulle köpt ett direkt isf

Permalänk
Medlem

Utseende är rätt oviktigt, men kör man plexiglas så kan det vara trevligt med en fin design

Dessutom, om det nu är en prototyp, så kanske de sätter på en sköld?

Visa signatur

Asus Maximus Formula | Antec P182 | Corsair VX550 | Q6600 G0 | Noctua NH-U12F |
Crucial Ballistix 8500 4Gb | 8800GT @ 700Co 1750Sh 1054Me

Permalänk
Medlem

Tur att båda mina lådor inte har insynsmöjligheter.

Detta kort verkar riktigt nice. Om kylaren är tyst så är det guld. Come on ATI! skynda på med releasen!