Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palme_570
Nuke här har du
maximus formula vs dq6

http://www.vr-zone.com/articles/Gigabyte_X38-DQ6_vs_Asus_Maxi...

Hahah, det där gamla testet... Litar mer på xtremesystems massor av medlemmar än en VR-zone reviewer.
Sen är det otroligt att du kan basera hel din "värld" runt just det där enda testet! Lite biased!

Permalänk
Medlem

Hittade portarna, gick bara vilse i Gigabytes modellbeteckningar.

bud_bundy- Två NIC används om man vill koppla maskinen till två nätverk.

Sen så är jag kanske lite petig och det kan vara taget ur sitt sammanhang redan från början men vad precis är det som är så mystiskt med att en inställning för spänning justeras i volt? "Nu återstår bara att göra spänningsinställningarna mer lättbegripliga istället för mystiska +0,1 V".

Permalänk
Avstängd

Jag gillar att Gigabytes kylanordning är äkta koppar. När de flesta andra bara kör med eloxerad aluminium. Inte för att det har så stor betydelse. Men iallafall... det ger en tyngd av kvalite när man lyfter upp moderkortet ur förpackningen.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

"Bra prestanda i spelet Fear", tillåt mig skratta men hur kan man tycka det är en fördel. Speciellt om det rör sig om 175 fps för konkurrenterna och 183 fps för X38:an som om man märker man någon skillnad med de där 8 fps:erna extra eller??

Permalänk
Medlem

"Den mest omtalade nyheten med X38-kretsar är pcie 2.0 som ger dubbel bandbredd till grafikkort (som stödjer detta). Flera tror dock, precis som vid övergången mellan agp 4x och agp 8x, att detta inte kommer att ge någon nämnvärd prestandavinst."

Kunde/Kan ni inte testa detta?

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII

Kunde/Kan ni inte testa detta?

Jag tycker ochså dom borde gämföra 8800gt på pci-e 2.0 och pci-e ?1.0?
-FAST-
Jag tror Ati's nya kort använder pci-e 2.0 bättre!
Så testerna bör göras med 2 stycken Radeon HD 3870 XT i Crossfire på detta bräde:P

Mvh kim

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Hahah, det där gamla testet... Litar mer på xtremesystems massor av medlemmar än en VR-zone reviewer.
Sen är det otroligt att du kan basera hel din "värld" runt just det där enda testet! Lite biased!

hela min värld? jag beserar det på x antalet tester och xtremesystems / vr systems forum samt att jag tog hem båda korten för att testa själv.
och i dettafall clockade dq6an bättre med quads. samma max för dem med dualcore .och detta var innan biosen som ökar överclockningen för dq6an kom. Båda korten är mycket bra kort . Formulan är väl aningen snyggare och smidigt med reset cmos knapp

mvh palme

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eXtranj3rO
"Bra prestanda i spelet Fear", tillåt mig skratta men hur kan man tycka det är en fördel. Speciellt om det rör sig om 175 fps för konkurrenterna och 183 fps för X38:an som om man märker man någon skillnad med de där 8 fps:erna extra eller??

Jo, ibland blir man lite fundersam över Swec. testerna.

Permalänk
Medlem

Hej!

Måste nog vara jag som är blind eller helt för trött för att jag har inte hittat något exakt. Försöker hitta info. om vilket kort som klockar bäst. P35-DQ6 eller X38-DQ6. Någon som vet?
För att för mig så står det helt klar mellan de 2 korten.

Tack på förhand!

/Mvh x_link.

Visa signatur

Intel C2D E8400 @ 4.7GHz (Nuvarande Max) | Thermalright Ultra 120 Extreme + Noctua 120mm | Gigabyte GA-P35-DS4 rev 2.0 | Antec P182 G-M-B | GeForce 7600GT 256MB GDDR3 + Thermaltake Schooner | Corsair HX620 Watt | Samsung SpinPoint 250GB SATA2 16MB [Systemdisk] + 3x Samsung SpinPoint 500GB SATA2 16MB [Storage] | Crucial BallistiX 2x2GB DDR2 PC6400 4-4-4-8 Tracer Red | 22" Samsung SyncMaster 226BW | Logitech Z-2300 | Linux.

Permalänk
Medlem

Kommer uppgradera mitt MSI P6N-SLI FI 650i kort till ett X38-DQ6. Får inte plats med Thermalright Ultra-120 på P35 varianten då chipset kylningen är alldeles för stor och för nära.

Kör dock 8800GTS för tillfället så det blir ju inget SLI men det klarar jag mig utan ett tag iaf. Hoppas det blir aktuellt med en Crossfire setup i framtiden.

Permalänk
Medlem

För mig blir valet enkelt. Har kört ASUS nu i flera år och undrar hur ett sånt skitbolag kan trycka ut och sälja så bra. De kanske har blivit bättre på sistone?

För mig blir det Gigabyte, helt enkelt för att jag vill premiera någon annan än Asus, de går skärpa sig och göra en insats på sin support och web-sajt.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om X38-DQ6 har stöd för sata hotswap?
Har köpt extern esata disk och undrar om man kan kopla in den under drift i win XP ?