Hemligt dokument avslöjar ATI:s nya grafikkort

Permalänk
Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maah91
Förstår inte hur ATI ska kunna överta någon prestandatron med dessa kort - när Nvidias G98 kommer så borde väl ATI dö ut rätt snabbt. Har för mig att de nya G98 ska vara tre gånger snabbare än dagens GTX.

Hoppas dock på att Nvidia inte får monopol :/

Uhhh vad snackar du om? G98 är troligtvis ett low-end kort om vi ska tyda de nuvarande kodnamnen.

Permalänk
Medlem

(har aldrig förstått mig på hur citatfunktionen utan källa funkar)
Ursprungligen inskrivet av Maah91
Förstår inte hur ATI ska kunna överta någon prestandatron med dessa kort - när Nvidias G98 kommer så borde väl ATI dö ut rätt snabbt. Har för mig att de nya G98 ska vara tre gånger snabbare än dagens GTX.

Hoppas dock på att Nvidia inte får monopol :/ ""
Som sagt, G98 är über-budget - så jag kan, utan tvekan, säga att ATi redan på dagens marknad har goda förutsättningar att överprestera denna... Sedan kommer det även handla om priser, igen, ATi har på pappret god förutsättningar att ha väldigt aggressiva priser då produktionskostnaderna på deras chip är mindre. Men nu när HD3800 och senare R680 är lanserat kommer ATi utan tvekan ha ett övertag över Nvidia fram tills de lanserar G90 nästa år - och då ser vi R700 inte allt för långt borta som är nästa steg på de 55nm chippen ATi nu lanserar plus att de kommer köra flera sådanna chip i varje enhet.

Permalänk
Avstängd

Fake!!!

highend kommer kosta 399-499, inte 799

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.