Unga tillbringar mer tid framför skärmen än vid teven

Permalänk
Medlem

Varenda TV kanal är ju sönderhackad med usel reklam, så inte konstigt man flytt den nästan helt och sitter framför datorn istället, som har efektiva adblockers

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Varenda TV kanal är ju sönderhackad med usel reklam, så inte konstigt man flytt den nästan helt och sitter framför datorn istället, som har efektiva adblockers

Håller helt med, ibland gör dom ju dock avbrott i reklamen för att visa vuxna män som jagar en boll
Sitter själv vid datorn minst 6 timmar per dag.

Permalänk

mjo

5h + om dagen blir det nog iaf trots barn och jobb... Det lilla man vill se på TV som inte är fotboll tankarna man ju ner så man kan se det när man vill och utan reklam var 5e minut...

Visa signatur

OCZ StealthXStream 600 Watt | Intel Core i5 750 | Gigabyte GA-P55-UD3 | Corsair 4GB 1333MHz XMS3 | powercolor HD5850 | 500GB Western Digital Caviar Black | Windows 7

Permalänk
Medlem

Internet är en ocensurerad häxkittel där vi slipper filtreringen som våra medier applicerar på allt de sänder ut. Här får man ta del av alla sidors argument och kan själv avgöra vad som är sant och inte sant.

Internet är den största revolutionen människan fått vara med om - ett jättelikt slag i ansiktet mot staten och kapitalet - och tyvärr innebär det nog att den kommer att censureras kraftigt i framtiden.

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Medlem

Jag tittar kanske på tv 1 timme i veckan och då är det enbart för att min sambo sätter på dumburken.

Dock så spenderar jag la ca 5 timmar om dagen på nätet...

Visa signatur

Specs: Fräsig dator

Permalänk
Avstängd

Jag har min 42" FullHD TV som datorskärm. Sabbar jag statistiken nu?

Om jag tittar på film via datorn, sitter jag vid skärmen eller vid TVn då? :/

Permalänk

Jag vågar inte ens tänka på hur mycket jag sitter framför datorn.
Och jag är inte ens ung...

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem

oj om man måst tänka efter mer exakt så är det säkert 6 timmar om dagen framför datorn. 6x7= 42 :S scary

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk

yaaay, det finns folk som är värre än jag jag har gett bort tv:n så 0 h där (har en i vardagsrummet men där är man ju inte) jag sitter väl runt 4 h vid datorn och kanske 2h av dom är film och serier

Permalänk
Medlem
Citat:

Unga spenderar mer tid framför skärmen än vid teven

är inte tv:n en skärm då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fidde_Aberg
Snart införs väl datorlicens avgifter

Ge dom inga ideér nu!

Själv sitter jag vid datorn ca: 2*2 + 4*3 + 10*2 = 36

Fan det är ju sjukt :S

Måste genast dra ner! Speciellt efter nyheten igår om försämrat minne :S

Visa signatur
Permalänk

(Jag tycker det är tragiskt att det finns människor här som läser en artikel som swecs nyhetssida länkade till, och sväljer allting utan att tänka efter... Riktigt tragiskt).

Utmärkt måste jag säga, hellre att ungjävlarna spelar wow hela dagarna än tittar på ännu mer hjärndöd tv.
Den enda fördelen TV har är att det är direktsänt, men det finns ingen större anledning att ha det direktsänt. Nyheterna går alldeles utmärkt att kolla på dagen efter om man så vill.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Jag har min 42" FullHD TV som datorskärm. Sabbar jag statistiken nu?

Spark på pungen....

Pluggar it -och nätverkssäkert på högskola, så jag spenderar 8-10h i cisco labsalarna, och dryga 4h på andra labar.

Brukar sen sitta runt 4-5h/dag här hemma. Så en 40h i veckan framför datorn är nog minimum för min del.

Kanske låter mycket, men medparten av min tid framför datorn handlar då om studier.

Permalänk
Medlem

Sedan jag flyttade hemmifrån har jag nog haft antenkablen inkopplad två gånger under kort tid.

Skaffade mig för ett par månadersedan ett TV kort för digtalt och analog TV för tänkte kan ju vara bra med nyheter etc. Har visserligen digitalt konverterat till analogt då jag bor i lägenhet å har inte orkat skaffa mig nån egen digital anten men fy fan vad usel bilden är på analogt

Sedan reklamen. Som sagt knappt haft TV:n inkopplad hemma på två år så man fick ju snabbt flashbacks av denna jävla reklam!

Ne men får vara glad att man har en ny HTPC och ett lager filmer och serier och har internet för TV är dött i den form det existerar i dag.

Den dagen man kan slå på TV:n välja vilket program man vill se utan någa begränsningar och sedan se det asap från man valt det så kommer TV nog bli aktuellt som alternativ igen men farm tills dess så har den klassiska TV:n gjort sitt.

Permalänk

Jag spenderar exakt 30 timmar om dan framför datorn. När jag har suttit av mina 30 timmar så dricker jag två jolt cola och äter ett paket lakritssnören. All energi jag behöver för nästkommande dygn med 30 timmars datoranvändande och så fortsätter det i all evighet.

http://www.youtube.com/watch?v=Xe1a1wHxTyo

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Sedan jag flyttade hemmifrån har jag nog haft antenkablen inkopplad två gånger under kort tid.

Skaffade mig för ett par månadersedan ett TV kort för digtalt och analog TV för tänkte kan ju vara bra med nyheter etc. Har visserligen digitalt konverterat till analogt då jag bor i lägenhet å har inte orkat skaffa mig nån egen digital anten men fy fan vad usel bilden är på analogt

Sedan reklamen. Som sagt knappt haft TV:n inkopplad hemma på två år så man fick ju snabbt flashbacks av denna jävla reklam!

Ne men får vara glad att man har en ny HTPC och ett lager filmer och serier och har internet för TV är dött i den form det existerar i dag.

Den dagen man kan slå på TV:n välja vilket program man vill se utan någa begränsningar och sedan se det asap från man valt det så kommer TV nog bli aktuellt som alternativ igen men farm tills dess så har den klassiska TV:n gjort sitt.

kan likna mig i din situation rätt bra där..

har nu bott här i fyra månader och har haft tvn inkopplad i 45 min... en tjejpolare tvingade mig se på idol med henne över thai mat..

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Medlem

Om reklamen på tv är gord av roy andersson, så ska jag inte klaga
är ju bättre än programen som avbryter den.
resten är mest usel, och man bara blir irriterad på eländet.
kör nästan bara film på TV, sitter nog 2-5 timmar framför datorn per dag + det som blir i jobbet.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

Jag vet inte hur det är för er, men datorn är mest ett dåligt subsittut för ett liv när mina vänner är upptagna. Och TVn är bara ett dåligt substitut för datorer när de är trasiga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fidde_Aberg
Snart införs väl datorlicens avgifter

Har du en dator med tv-kort så måste man betala tv-licens, räckerinte det?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

räknas joomla som tv tros??

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Vi har viasat guld + (eller vad abbonemanget man kan spela in med heter) och förr glodde jag typ bara på tv hela dagarna men sen fick vi något man kallar "internet" med hjälp av något som dom visst kallade "bredband" och sen dess har jag glömt vad en tv är för något, e det något man hyvlar parmesanost med ??

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Avstängd

det är bra folk sitter vid datorn mer! det blir lite jobbigare för politikerna att påverka oss! men moderaterna lyckades riktigt bra! dom använde radio reklam! tror folk lyssnar på mycket webb radio och vanlig radio mer än vad dom ser tv!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Sommaren innan gymnasiet var det 16+ timmar/dygn. Var inne i en helkul period som bestod av äta, spela, skita och ut med hunden. Mycket depirimerande när man tänker tillbaka på det nu är det nog mer 3 - 4 timmar per dag men oftast bara 1 - 2 då man flyttat hemifrån

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd

Jag har inte köpt någon digitalbox än... det får vittna om hur mycket jag tittar på TV.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.