Belkin släpper N1 Vision i Sverige

Permalänk
Melding Plague

Belkin släpper N1 Vision i Sverige

I mitten av juli i år släppte tillverkaren Belkin en intressant router med namnet N1 Vision i USA. Det tog nästan ett halvår innan den kom hit, men Belkin meddelar idag att den har släppts här i Sverige. För er som inte kommer ihåg denna router har den en lcd-display som bland annat visar nedladdningshastighet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

riktigt najs. Ska skaffa en trådlös router om ett tag och detta är väldigt välkommet. När tester kommer ut så får jag se om det blir ett köp

Permalänk
Medlem

Snart tid att byta min dlink dsg-4300.. den står nog överst på listan ...

Permalänk
Medlem

Troligen den snyggaste routern jag har sett i mina dar.

Inte aktuellt för mig just nu, men mer sånt här!

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeus
Troligen den snyggaste routern jag har sett i mina dar.

Inte aktuellt för mig just nu, men mer sånt här!

Skulle nog säga att Airport Extreme är den snyggaste men är ganska intressant med LCD display på den. Synd att jag bara har dåliga erfarenheter från D-Link.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeus
Troligen den snyggaste routern jag har sett i mina dar.

Inte aktuellt för mig just nu, men mer sånt här!

Instämmer, riktigt nice!

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Skulle nog säga att Airport Extreme är den snyggaste men är ganska intressant med LCD display på den. Synd att jag bara har dåliga erfarenheter från D-Link.

okay, men detta är ingen D-Link.

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
riktigt najs. Ska skaffa en trådlös router om ett tag och detta är väldigt välkommet. När tester kommer ut så får jag se om det blir ett köp

Eftersom den funnits i USA väldigt länge behöver du nog inte vänta på recensioner, do the google dance.

Förvörigt mycket vacker skapelse.

Visa signatur

Corsair PSU 620HX, Gigabyte P35-DS4, Q6600 @ 3,6Ghz, 8800GT @ ( 700, 1750, 1000 ), Corsair XMS DDR2 800MHZ (4, 4, 4, 12), WD Raptor 150 GB, Lian Li PC-A05, Thermalright 120 E, Noctua 1300rpm, Windows Vista 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av voodoodockan
okay, men detta är ingen D-Link.

Hahah, jag måste varit väldigt trött igår Ser nu att det är en Belkin. Är nog lite intresserad då

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Använder den Linux möjligen? Eller går att köra, såfall väldigt intressant.

Permalänk
Medlem

har inga bra erfarenheter av belkin, men den här har ju fått bra recensioner så det får bli en sån här

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fenix
har inga bra erfarenheter av belkin, men den här har ju fått bra recensioner så det får bli en sån här

Har du nån bra recension som testar througput av WAN porten? Zdnet säger iallafall att det trådlösa är ganska dåligt gällande prestanda:

Citat:

The bottom line: The Belkin N1 Vision router makes great strides in user-friendliness, but drops the ball when it comes to performance.

http://review.zdnet.com/routers/belkin-n1-vision/4505-3319_16...

Sen finns det rätt blandade meningar på Cnet:

http://reviews.cnet.com/routers/belkin-n1-vision/4852-3319_7-...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Använder den Linux möjligen? Eller går att köra, såfall väldigt intressant.

Skulle gärna också vilja veta detta. Det är inte en omöjlighet

http://wiki.openwrt.org/TableOfHardware?action=show&redirect=...

F5D8231-4 står med på Openwrt:s sida. Artikeln rör F5D8232-4. Skulle gissa att det är modellen strax innan. Den står dock som "untested".

Jag tycker att det var rätt dåligt med systemspecifikationer på Belkins sida.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB