Ny Forceware för Windows XP och Vista

Permalänk
Melding Plague

Ny Forceware för Windows XP och Vista

Nvidia har släppt en ny version av sin grafikkortsdrivrutin Forceware, det nya versionsnummret är 169.09. Drivrutinen är dock inte whql-certifierad.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt med nytt till XP också.

Permalänk
Medlem

Bra. Då borde de slänga ut en ny snart till vista med. (64bit)

Orkar inte sitta på 163.75, som är de nyaste till 8600GTS.

Sabbar helt mina klockningar, då de återställs hela tiden.

Visa signatur

Ångra inget, lev och lär istället.

Permalänk

Microsoft Windows XP Professional 64-bit + Forceware 169.09 + Crysis = Great FPS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MjoO
Bra. Då borde de slänga ut en ny snart till vista med. (64bit)

Orkar inte sitta på 163.75, som är de nyaste till 8600GTS.

Sabbar helt mina klockningar, då de återställs hela tiden.

tanka betadrivrutinerna!

Kör med 169.04 på mitt 8800GTS. Kan inte tänka mig att det inte skulle funka med övriga kort i GF8 serien.

Permalänk
Medlem

"Ny Forceware för Windows XP"

Jasså? Det är väl nytt för Windows Vista också eller?

Permalänk
Medlem

Är det bara min skärm som blir svart efter att jag installerat dessa?
Uppstart och allting går bra, sen när jag ska in i Vista (64-bit) går det åt helsike, bilden försvinner.

Har en Samsung SyncMaster 204B och korrekta drivrutiner till den.

Ingen som upplevt någonting liknande?

Edit: kanske borde nämna att jag har ett Nvidia Gainward 8800GTS 320MB

Visa signatur

Dator med Skärm.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mha109
Är det bara min skärm som blir svart efter att jag installerat dessa?
Uppstart och allting går bra, sen när jag ska in i Vista (64-bit) går det åt helsike, bilden försvinner.

Har en Samsung SyncMaster 204B och korrekta drivrutiner till den.

Ingen som upplevt någonting liknande?

Det står ju ganska klart att drivrutinen är för Windows XP...

Visa signatur

Jag överklockar inte så försök inte att övertala mig. (Bara lite ibland...)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
"Ny Forceware för Windows XP"

Jasså? Det är väl nytt för Windows Vista också eller?

Japp precis... nya drivrutiner för både Vista och XP... 32/64

Fungerar lika bra som innan... fast NFS Pro Street hängde sig när jag körde ett "dragrace"... men inte så säker på att det berodde på de här drivrutinerna. Hade nämligen nyss installerat nya drivrutiner till moderkortet utan att starta om också.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitzWing
Det står ju ganska klart att drivrutinen är för Windows XP...

Hrm..

Ber genast om ursäkt och går nu och lägger mig under närmaste sten..
Lite väl ivrig på att ha de senaste drivisarna..

Edit:
Tänker jag inte göra.
http://www.nvidia.com/object/winvista_x64_169.09.html
är de jag har tankat hem, och min skärm blir fortfarande svart.

Visa signatur

Dator med Skärm.

Permalänk

Jag tycker det var dåligt att ni inte skrev att "fusket" är åtgärdat i denna versionen.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd

De här drivrutinerna kom ju ut igår förresten.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MilkBoy
lägg dig under ett Xp i stället

Orka...

Visa signatur

Dator med Skärm.

Permalänk

Testa de nya drivisarna idag på mitt system, se sign. Och de sööög rigtigt hårt.

var ute på nätet och surfade runt, och har av vana att droppa in på nvidias sida med jämna mellanrum. För att se om ngra nya beta drivisar har släppts, och det hade det banne mig gjort. Drog hem den nya drivisen, och installerade denne "korrekt"

Efter omstart går allt som smort, endan tills man loggat in sig i windows och får en skärm som står och skiftar mellan analog och digitalt. Först förstod jag inte om det var jag som strulat till det på ngt vis eller drivisen som fukkade sig, då jag inte haft några problem med nvidias beta drivisar förr.

Startade om datorn manuellt, då jag inte fick någon bild. Och samma sak även denna gång, fast då han jag kanppt hunnit logga in.

Startade om datorn i felsäkert läge med nätverk, och googlade mig fram till 169,04an som jag drog hem. Har kört på denna tidigare utan problem, samt även nu.

Så med andra ord, var försiktiga med denna skit drivis om ni sitter på vista 64b som mig.

PS: Skrev det så utförligt jag kunde, i hopp om att det kanske hjälper någon noob där ute med samma problem.

MVH: Styler

Visa signatur

C2D E6300@2,69 | Artic Intel freezer Pro 7 | Asus P5N-E SLI PLUS | Asus EN8800GTX Mc 955Mhz Cc 630Mhz | BFG 8800Gts 320mb OC PhysX | 4095Mb Corsair XMS2 Xtreme PC6400/900Mhz 5,5,5,6-15 T2 | Fortron Source 400W | Silverstone Temjin TJ07 | NEC AD-7170A | 20" Samsung SyncMaster 205BW | Samsung 320GB 7200RPM 16Mb SATA II | Windows Vista Home Premium 64-b | Super PI - 1MB/20s 4MB/1,46s 8MB/3,52s 16MB/8,31 32MB/18,31 | 3D Mark 06 - 1221 p

Permalänk
Medlem

Najs, ska installeras omgående...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av styler_djuce
Testa de nya drivisarna idag på mitt system, se sign. Och de sööög rigtigt hårt.

var ute på nätet och surfade runt, och har av vana att droppa in på nvidias sida med jämna mellanrum. För att se om ngra nya beta drivisar har släppts, och det hade det banne mig gjort. Drog hem den nya drivisen, och installerade denne "korrekt"

Efter omstart går allt som smort, endan tills man loggat in sig i windows och får en skärm som står och skiftar mellan analog och digitalt. Först förstod jag inte om det var jag som strulat till det på ngt vis eller drivisen som fukkade sig, då jag inte haft några problem med nvidias beta drivisar förr.

Startade om datorn manuellt, då jag inte fick någon bild. Och samma sak även denna gång, fast då han jag kanppt hunnit logga in.

Startade om datorn i felsäkert läge med nätverk, och googlade mig fram till 169,04an som jag drog hem. Har kört på denna tidigare utan problem, samt även nu.

Så med andra ord, var försiktiga med denna skit drivis om ni sitter på vista 64b som mig.

PS: Skrev det så utförligt jag kunde, i hopp om att det kanske hjälper någon noob där ute med samma problem.

MVH: Styler

Precis likadant som för mig då.. Skräpdrivrutiner..

Visa signatur

Dator med Skärm.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Japp precis... nya drivrutiner för både Vista och XP... 32/64

- Det finns faktiskt 64-bitars XP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- Det finns faktiskt 64-bitars XP

Han skrev ju det? "32/64"

OnT: Hmm vågar knappt testa drivrutinen när alla skriver så dåligt om den

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caylon
Han skrev ju det? "32/64"

- Nej, han skrev:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Japp precis... nya drivrutiner för både Vista och XP... 32/64

- Han syftar på 32/64 som om det vore XP/Vista
- Det här är drivrutiner för XP, inget annat

Permalänk
Medlem

whql-certifierad vad är det ^^ ?

Permalänk

Har just installerat.
De senaste 2 dagarna har jag pillat mycket med fläktplaceringar/hastigheter för att få optimal kylning på 8800GTX i SLI.
En intressant iaktagelse är då att de nya drivisarna direkt plockar ner värmen i grafikkorten från 62-67 till 55-57 i idle

Har inte Crysis ännu, men demot funkade inget vidare i SLI. Det gick lika fort (dvs sakta...) om man bara körde på ett kort.
Hoppas det blir bättre nu då...

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk
Medlem

Ingen som vet om nvidia planerar att inkludera nview till vista inom den närmaste framtiden?? Saknar kortkommando för att switcha bland skärmar bla. :/

Visa signatur

"Det svåraste när man haft framgång är att hitta någon som glädjer sig på ens vägnar"

i7 920 2,66GHz | 6GB OCZ DDR3 | ASUS EAH5870 1GD5 1GB | Asus P6T | Intel X-25M G2 160 GB SSD & Samsung Spinpoint F1 1TB | Corsair 450W VX | Antec 300 | Win7 Ultimate 64-Bit

Permalänk
Medlem

Jag installerade den här drivern på Vista x64 och det blev helt svart skärm efter. Jag var tvungen att ta bort den och gå tillbaka till 169.75.

Permalänk

Inga som helst problem för mig med Vista x64 och 8800GTS/640.

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RAC_Viking
Har inte Crysis ännu, men demot funkade inget vidare i SLI. Det gick lika fort (dvs sakta...) om man bara körde på ett kort.
Hoppas det blir bättre nu då...

Om ja inte minns fel så har inte vista några speciellt bra drivisar för just SLi. Kan ju själv inte bekräfta om detta stämmer då ja inte tar det från någon källa.. Men förhoppningsvis lär det ju bli bättre varefter!

Permalänk
Medlem

För alla som får svart skärm efter installationen av dessa drivisar:

Se till se ni inte har en andra skärm kopplad till grafikkortet (TV el. dyl) under installationen.
Efter omstarten med de nya drivisarna så går det fint att koppla in den andra skärmen igen.

Permalänk
Inaktiv

Det är ju beta. varför installera en beta version?
I alla fall jag kommer till en sida där det står beta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- Nej, han skrev:- Han syftar på 32/64 som om det vore XP/Vista
- Det här är drivrutiner för XP, inget annat

Asså kan du läsa korrekt?????????: "Japp precis... nya drivrutiner för både Vista och XP... 32/64"
Å nyheten heter faktiskt: "Ny Forceware för Windows XP och Vista"

XP OCH Vista 32 OCH 64

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stege99
För alla som får svart skärm efter installationen av dessa drivisar:

Se till se ni inte har en andra skärm kopplad till grafikkortet (TV el. dyl) under installationen.
Efter omstarten med de nya drivisarna så går det fint att koppla in den andra skärmen igen.

Har du vista 64b ?

Om du läste mitt inlägg tidigare, är det pga av min tv som är kopplad via s-video?

Visa signatur

C2D E6300@2,69 | Artic Intel freezer Pro 7 | Asus P5N-E SLI PLUS | Asus EN8800GTX Mc 955Mhz Cc 630Mhz | BFG 8800Gts 320mb OC PhysX | 4095Mb Corsair XMS2 Xtreme PC6400/900Mhz 5,5,5,6-15 T2 | Fortron Source 400W | Silverstone Temjin TJ07 | NEC AD-7170A | 20" Samsung SyncMaster 205BW | Samsung 320GB 7200RPM 16Mb SATA II | Windows Vista Home Premium 64-b | Super PI - 1MB/20s 4MB/1,46s 8MB/3,52s 16MB/8,31 32MB/18,31 | 3D Mark 06 - 1221 p