Creative har sålt 25 miljoner mp3-spelare

Permalänk
Melding Plague

Creative har sålt 25 miljoner mp3-spelare

Tillverkaren Creative har idag tillkännagivit att de sålt 25 miljoner mp3-spelare enligt en undersökning från analysfirman IDC. Creative lanserade sin första mp3-spelare 1999.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Tänkte vafan 100% :S men det var bara jag som röstat nej ;P

Tycker faktist att creative gör bra mp3:spelare, har kört med 3generationer av ipod men syrran har creative och den e kanon!

Visa signatur

Game: PC7 - Nexus 400W - 3700+ med NINJA- 2gb - x800gto med AC - raptor36gb/seagate200gb - 5500z - G5
School: HP 6510b= T7100 - 3100x - 2gb

Permalänk
Medlem

Min första mp3-spelare var en Creative Rhomba med 256Mb.
Det var sjukt mycket på den tiden.
Jag var bland de första i klassen som hade en mp3-spelare och jag var så cool

Permalänk

Min första mp3-spelare var Creative MuVo 128 Mb för 1300 kr. Det stod även "Worlds smallest" på paketet. MuVon är nog den bästa mp3-spelaren jag ägt om man bortser från lagringsstorleken. Inget krångel what so ever.

Permalänk
Medlem

har fortfarande än creative zen 256mb i användning fungerar perfekt trots att den är ganska gammal.

Permalänk
Medlem

Kör med en Creative på 512 MB som tjänat sin tid väl. Nu väntar jag bara på att DB ska få tummen ur och skicka min Creative Zen 16 GB som jag beställt...

Gillar helt klart känslan hos iPod-modellerna, men med medelmåttigt ljud och ingen justerbar equalizer så är de tyvärr inget alternativ...

Permalänk
Medlem

Vad ska jag säga? Apple leder...

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Avstängd

Har en Sandisk Sansa som jag är helt sjukt nöjd över. har testjämfört med polares Ipods (inget jag skulle köpa, aldrig i mitt liv) och Creatives Zen, och Sansan är enl. mig bäst på en hel del och bra på mycket. MicroSD-slotten är en väldigt trevlig funktion.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Jag har en Zen Vision M, och den är ganska så trevlig. Synd att den ska vara en MTP-enhet bara...
Jag tror dock att det blir en Sandisk Sansa nästa gång, eftersom det går att slänga in Rockbox på den, vilket inte fungerar på så värst många av Creatives mp3-spelare.

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobbaZ91
Vad ska jag säga? Apple leder...

...?

Visa signatur

Desktop: Fractal Design Define R6 | i7 8086K | Asus Z-370E | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666mhz | KFA2 GTX 1070 Ti 8GB | Samsung 970 Evo 500GB | EVGA Supernova 650W | Creative Sound Blaster X AE-5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av $en$eLes$
...?

Dom har såld över 100 miljoner:)

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.