Intervju med Asus vd om Eee PC

Permalänk
Melding Plague

Intervju med Asus vd om Eee PC

På Digitimes har man satt sig ner för en pratstund med Jonney Shih och Jonathan Tseng, vd respektive president för Asus. Intervjun tar främst upp Asus nyligen lanserade Eee PC och vad företaget tycker och tänker om det nya konceptet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

En fin dator

Permalänk
Medlem

Blir nog att skaffa en sådan när dem väl kommer till Sverige. Vilket lär vara om ett bra tag

Permalänk
Medlem

Stilig bild på killen

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanka456
Stilig bild på killen

Ja vem köper inte en bil av en snubbe med dedär smilet?

Permalänk

Jag skulle också vara så där glad om jag hade en Eee PC i mina händer.

Permalänk
Medlem
Citat:

A traditional PC is like a truck or bus, while the Eee PC is like a convertible. Both are vehicles, but they are not the same.

om en vanlig burk är en buss är en vanlig bärbar en sportbil. så jag skulle mer säga att EeePC är som en sån där elektrisk cyckel man fäller ihop och lägger i en ryggsäck.

och jag vill ha en! (Eee alltså, cykel har jag redan)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag vill jättegärna ha en, men jag väntar nog till 10"-modellen...
Vet nån om det är bättre upplösning på 10"aren än 7"aren?

Kan tipsa om en bra sida för Eee PC:
http://micropc.se/
De har hand om nyhetsrapporteringar till små datorer, och där Eee PC har kommit fram i rampljuset ordentligt!

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Inaktiv

Går det att beställa en sån nånstanns ifrån?

Permalänk
Medlem

Hoppas de inte är allt för långsamma bara

BTW www.eeeuser.com Där står allt om eeePC.

Permalänk
Medlem

Jag tror att Asus har hittat en riktig guldgruva här, jag vet många som skulle kunna tänka sig en EeePC, inte som ersättare för sin vanliga PC men att ha med sig när man jobbar eller reser. Sedan finns det säkert att stort behov av en sådan här produkt, precis som de säger, bland kvinnor och barn som inte vill ha eller känner att de behöver en normal PC. Min mamma skulle klart gynnas av EeePC om det inte vore för att skärmen är så liten, tror inte hon skulle se något.
Jag ska ha en, inget snack om saken!

edit: bra intervju!

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derfpa
Jag vill jättegärna ha en, men jag väntar nog till 10"-modellen...
Vet nån om det är bättre upplösning på 10"aren än 7"aren?

Kan tipsa om en bra sida för Eee PC:
http://micropc.se/
De har hand om nyhetsrapporteringar till små datorer, och där Eee PC har kommit fram i rampljuset ordentligt!

Där komemr ingen 10"... (http://www.eeeuser.com/2007/11/14/rumors-about-10-eee-pc-8g-a...)

Jag beställde en ifrån expansys.se.. men nu kräver de en kopia på mitt körkort, kreditkort och på en elräkning (elr liknande för att bekräfta leveransadress). SUCK!.. har aldrig varit med om det innan när man handlar på internet =/ .... Någon som har ett annat tips på affär som säljer till Sverige?.. vågar inte riktigt skicka iväg 500$ till taiwan via Ebay å HOPPAS på att man får en dator tillbaka.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt av Expansys.se, för drygt ett år sedan. Fungerade galant DÅ, men jag behövde inte kopia på körkort och likn, men jag betalade också med kort.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zyberzero
Jag har köpt av Expansys.se, för drygt ett år sedan. Fungerade galant DÅ, men jag behövde inte kopia på körkort och likn, men jag betalade också med kort.

Prata precis med dem.. var tydligen någon ny policy för deras och min säkerhet(?!?).. men man kunde ringa och ändra betalningsätt till banköverföring.. och då behövde man inte dessa ordna dessa (jobbiga) papper...

Permalänk

Jag undrar över hur det är med våra Å,Ä,Ö på den här datorn om man nu skulle köpa en utomlands? Undrar en som inte kan alltför mycket om datorer.

Permalänk
Medlem

Stort "vill-ha" begär på den där

@susanne579, du får antingen leva med det eller skaffa ett svenskt tangentbord (lär ju gå att få tag på, på något vis ) och montera in, när dom släpps i sverige.