Zyxel släpper router med inbyggd Homeplug

Permalänk
Melding Plague

Zyxel släpper router med inbyggd Homeplug

Tillverkaren Zyxel har idag släppt ett par nya routrar, bland annat modellen NBG-318S som har inbyggd Homeplug för att kunna överföra nätverkssignaler via elnätet hemma.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Säkert lika värdelös som all deras andra skit dom gör.

Har själv en Zyxel router och har aldrig haft ngt problem med den, däremot har jag haft problem med att par andra innan jag fick Zyxeln..

Permalänk
Medlem

Jag har uppgraderat ett antal zyxel routers och adsl modem för dom inte klarar det som utlovas.
Kan ju säga tt det tog drygt en vecka å uppgradera mitt modem med pga deverse fel med mjukvaran och hårdvaran som krävde massa patch program mm före varge flash och jag var tvugen å göra 5-6 st olika flashnigar innan jag kunde få in senaste firmware pga zyxel strulat till det.

Kör själv en beta bios på mitt gammla zyxel adsl 2 modem bara för att nåt över 8Mbit ens ska fungera.

Polarens zyxel han fick från Telia gick upp i max 11Mbit men jag fick flashat om den så jag fick upp den i 16-17Mbit. Testade med mitt zyxel först som var uppgraderat sedan innan. Zyxel är ett skitföretag om du frågar mig. Ringde dom en gång för å få support. Killen sa, "köp d-link det kör jag för det fungerar i alla fall :P"

Dock inget fan av d-link heller håller mig till 3com så mö det går vad det gäller nätverksprocdukter.

Permalänk
Medlem

Har kört med Zyxels PLA-400 i 5mån nu och dom fungerar felfritt. Är väldigt nöjd med dom. Innan jag köpte Zyxels så hade jag testat netgears motsvarighet och det var bara skit.

Dom klarar utan problem min 100/10 lina utan att sänka farten

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Mycket nöjd med min Zyxel P-320W. Fick tag i den billigt för runt 200:- för att den följer med något telia-abonemang tror jag.

Har ju en utlovad hastighet på ca 90mbit throughput. Först blev jag väldigt besviken då jag fick ut ungefär 40mbit, men efter uppdatering till nyaste firmware så tamejtusan om jag inte fick upp den till nästan 90mbit. Supernöjd. Brukar annars vara svindyra routers som klarar så hög throughput.