Phenom 9700 troligen försenad till 2008

Permalänk

AMD har inte impat ett minsta dugg... fortfarande i praktetstaget i alla tester så Vinner Intel med sin Qc2 dock så har även "AMD" gått ut med att dem är först ut med en Riktig 4 kärning Processor. ZzzzzzZ säger jag bara.

Visa signatur

OS: Windows 11 Prro | Chassi: Fractal Design Define 7 Svart | Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Kylning: Corsair CPU Cooling Hydro H100X / 2*240mm | CPU: I9 Socket-LGA1151, 8-Core (16-Thread) 3.60GHz@5Gh (1.33v) | PSU: Corsair 1200W | HDD: Corsair SSD 120GB (OS), Intel 256GB SSD (Games), Seagate 1TB HDD (APPS/DL), Seagate 1TB HDD (Recordings) | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti 6GB | Monitor: HP Omen 27, TN-panel, 27", 165Hz och Nvidia G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BillyBoySeXToy
AMD har inte impat ett minsta dugg... fortfarande i praktetstaget i alla tester så Vinner Intel med sin Qc2 dock så har även "AMD" gått ut med att dem är först ut med en Riktig 4 kärning Processor. ZzzzzzZ säger jag bara.

Man behöver inte alltid vara snabbast för att konkurrera. Det finns fler marknader än så. Dual Core säljer betydligt fler än vad Quad Core säljer också.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Så tragiskt att alla intel-fanboys som reggat sig här vid 2007 och frammåt fortfarande klankar ner på AMD.

Sjukt många som köpt intels quadcores, som egentligen inte ens är quadcores utan 2 dualcores ihopsvetsade, och det ger inte ett skit jämfört med vad quad ska kunna göra.
Dagens quadcores presterar sämre än dualcores i spel fortfarande, sen sitter alla dessa intel-fanboys och stirrar på dessa j*vla benchmarks där dom kommer 2 sekunder snabbare i mål när dom ska packa upp sina dvd-filmer från rar-arkiv.
Phenoms 2007-release är ointressant, dock 6400 Black edition med olåst mult = köp köp köp.. 1600:-

Permalänk

hihihi... du sa riktig quadcore... den har jag inte hört på länge nu. get over it.
2 + 2 = ?

På vilket sätt presterar quad sämre i spel? klock för klock är det mig veterligen ingen skillnad. Det är troligare att spel optimeras för att gå bättre på 4 kärnor än för att de ska gå sämre i framtiden.

Ati kommer att sälja så sjukt sjukt mycket nu innan jul. Suveränt. Äntligen får Ati/Amd en oväntad knuff åt rätt håll. Vem vet kanske Phenom rycker up sig också. Ska kika lite på Dx 10.1 också till mitt spel. Vore tufft att kunan släppa ett demo med det till påsk.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inanimate
Så tragiskt att alla intel-fanboys som reggat sig här vid 2007 och frammåt fortfarande klankar ner på AMD.

Sjukt många som köpt intels quadcores, som egentligen inte ens är quadcores utan 2 dualcores ihopsvetsade, och det ger inte ett skit jämfört med vad quad ska kunna göra.
Dagens quadcores presterar sämre än dualcores i spel fortfarande, sen sitter alla dessa intel-fanboys och stirrar på dessa j*vla benchmarks där dom kommer 2 sekunder snabbare i mål när dom ska packa upp sina dvd-filmer från rar-arkiv.
Phenoms 2007-release är ointressant, dock 6400 Black edition med olåst mult = köp köp köp.. 1600:-

Du har en poäng med att intels nuvarande quad är "bara" ihopklistrade duos. Men med tanke på att A: stödet för intel quad konstant utvecklas samt B: tester visar att core2 klockar bättre så försvinner poängen.

Gällande din andra poäng så skulle det väl ha varit smartare att lyfta upp phenom's goda sidor (som många missar) än svamla om fanboys.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Vilken härlig kommentar från AMD. Vad finns det ens för mening med en sån kommentar?

Permalänk
Medlem

Tycker A.N'doja, Kimtjik och Mr.Borkas inlägg från föregående sida är vettiga och läsvärda. Håller med på flera punkter där.

För min del var saken klar. Phenom är lite av ett antiklimax men mitt förtroende för att AMD en dag ordnar till sina problem och går bättre har inte ändrats. Inte heller för ATI. Har beställt ett HD3850 till min gamla 939 maskin för TVn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
Du har en poäng med att intels nuvarande quad är "bara" ihopklistrade duos. Men med tanke på att A: stödet för intel quad konstant utvecklas samt B: tester visar att core2 klockar bättre så försvinner poängen.

Och andra sidan så presterar Intels ihop klistrade Duos bättre än AMD's native. Vem tjänar på det idag? Intel så klart då Intels Quadro's drar mindre ström och presterar bättre SAMT är billigare i butike och framförallt att Intels Quadros är billigare att tillverka till skillnad från AMD's native Quadro.. Hur det ser ut imorgon är det svårt att säga men vi får utgå från det vi har sett och vet.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Ser ändå ut som AMD kommer få iväg en hel del av sina Phenom i dagsläget - ser man det från ett oslagbart lokalt perspektiv så har Komplett.se fått order på alla sina 9600 (~350st) och 375st 9500 två dagar innan produkten kommit i hamn.

Vad jag vet så hade de 500 av varje minst.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Och andra sidan så presterar Intels ihop klistrade Duos bättre än AMD's native. Vem tjänar på det idag? Intel så klart då Intels Quadro's drar mindre ström och presterar bättre SAMT är billigare i butike och framförallt att Intels Quadros är billigare att tillverka till skillnad från AMD's native Quadro.. Hur det ser ut imorgon är det svårt att säga men vi får utgå från det vi har sett och vet.

Håller med till 100%. Vem bryr sig om prollen är "2+2" eller "4" när Intels presterar bättre och är billigare?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag förstår tanken utifrån den vanlige slutkonsumentens sida, men det finns nog de som ändå bryr sig pga. de långsiktiga fördelarna. Intel bryr sig helt säkert. Det är möjligt att Intel än en gång pga. sitt stora överläge ekonomiskt och i marknadsandelar återigen utnyttjar AMDs pionjärutvecklande och själva med tiden presenterar en ren 4-kärning processor. Hinner AMD förfina sin egen 4-kärniga fram tills dess och klara konkurrensen med Intel? Jag har inte en susning.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Klavertrampet är knappast AMD:s, utan snarare i så fall vi konsumenters novisexpertis som ger sken av att endast ren skär klantighet kan hindra en tillverkare som AMD att utveckla en killer-CPU för just den typ av applikationer som Sweclockers begränsar sig till. Påståendet om att nVidia, eftersom de skrapat ihop bra med pengar i kistan och har kompetent folk, skulle kunna kasta sig in på CPU marknaden och bli en konkurrent att räkna med, är väl ändå något naivt? Om det vore så enkelt hade väl VIA redan skåpat ut både AMD och Intel, eller är de okompetenta? När du skriver "möjligtvis", tyder detta inte ändå på att det krävs oerhört mycket för att komma så långt som både Intel och AMD har gjort?

I en annan tråd gav jag en länk till de rätt fantastiska virtualiseringsförbättringar som AMDs nya CPU arkitektur ger. Ingen kommenterade ens. För mig är detta ett mysterium och ett tecken på att få egentligen överhuvudtaget är tekniskt intresserade, och om ändå något så pass avskärmat inriktat på ren nöjesanvändning att det för mig känns förbryllande. Att endast ATIs grafikkort ger full HD återgivning i XP tycks inte heller ha intresserat någon, eller att de t o m i Vista är aningen bättre än nVidia. Varför har ingen ställt frågan: hur i hela världen kan nVidia vara så klantiga att de inte lyckas bättre än ATI med HD återgivning? Eller har ATI bara haft ren tur mitt i all klantigheten?

Helt ärligt så bryr jag mig inte om vem som har den s k prestandakronan. När jag en gång i tiden skaffade mig en AMD 939 processor så var det inte för att kunna proklamera att 75 % av marknaden bestod av idioter som fortfarande köpte Intel processorer. När jag bad min bror att vänta in Intels C2D och satsa på den istället, så var det inte heller för att visa AMD användare fingret och konstatera att de var tragiska föredettingar. Att jag nu håller på att bygga ett två-sockel serversystem baserat på AMD socket F, har inte heller att göra med någon märklig personlig trohet mot ett märke, utan bara att det var den mest kostnadseffektiva lösningen och bästa i förhållande till dess användning.

Kanske bidrar AMD/ATI själva till detta genom att gå i den vallgravsdjupt intrampade stigen av hur hårdvara ska lanseras. Det känns bara så tryngsynt när det samtidigt finns så mycket intressant att utforska.

Bra skrivet!

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

Om vi bara hade mer att välja på!! Konkurrens är det bästa för oss andvändare.

Skratta eller gråta ?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Hur kan de ha svårt med övergång till 65nm? Är inte de nya Athlon X2 65nm och de Phenom som släppts? De har väll bara en fabrik och den ligger i Texas. Va va?

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Tror inte Phenom kommer rikta sig mot enthusiasterna.
Däremot så kan den mycket väl bli ett bra budgetalternativ.
Schysst prestanda till lågt pris.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Klavertrampet är knappast AMD:s, utan snarare i så fall vi konsumenters novisexpertis som ger sken av att endast ren skär klantighet kan hindra en tillverkare som AMD att utveckla en killer-CPU för just den typ av applikationer som Sweclockers begränsar sig till.

så du anser att de 4 påståendena som CFSsss skrev inte stämmer?

Citat:

Påståendet om att nVidia...

håller med, mycket långsökt.

Citat:

I en annan tråd gav jag en länk till de rätt fantastiska virtualiseringsförbättringar som AMDs nya CPU arkitektur ger. Ingen kommenterade ens. För mig är detta ett mysterium och ett tecken på att få egentligen överhuvudtaget är tekniskt intresserade, och om ändå något så pass avskärmat inriktat på ren nöjesanvändning att det för mig känns förbryllande.

är det så konstigt egentligen med tanke på hur begränsad användningen av den funktioneliteten är?
ja, Swec är inte stor-server&nätverks admin-tillhåll, trodde någon det?

Citat:

Helt ärligt så bryr jag mig inte om vem som har den s k prestandakronan. När jag en gång i tiden skaffade mig en AMD 939 processor så var det inte för att kunna proklamera att 75 % av marknaden bestod av idioter som fortfarande köpte Intel processorer. När jag bad min bror att vänta in Intels C2D och satsa på den istället, så var det inte heller för att visa AMD användare fingret och konstatera att de var tragiska föredettingar. Att jag nu håller på att bygga ett två-sockel serversystem baserat på AMD socket F, har inte heller att göra med någon märklig personlig trohet mot ett märke, utan bara att det var den mest kostnadseffektiva lösningen och bästa i förhållande till dess användning.

Ok, så du menar att för att du vid skilda tillfällen valde det som ansågs vara "bäst/krona" för sitt ändamål så anser du att du inte bryr dig om prestandakronan?
Vad skulle du vilja kalla det - prisvärdhet? prestandakronan i sin prisklass för tilltänkt ändamål?

Citat:

[Kanske bidrar AMD/ATI själva till detta genom att gå i den vallgravsdjupt intrampade stigen av hur hårdvara ska lanseras. Det känns bara så tryngsynt när det samtidigt finns så mycket intressant att utforska.

bidrar till vad?
ökat förtroende pga släppet av en Quad med lägst prestanda och vinstmarginal?

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
så du anser att de 4 påståendena som CFSsss skrev inte stämmer?

Inget av de fyra påståendena kan per definition klassificeras som klavertramp. Gällande nummer ett och två på listan talar vi om icke infriade förväntningar, troligen även ifrån AMDs sida. 5 – 10 % mindre prestanda per klockcykel, i nuläget alltså, är inte ett klavertramp.

Nummer fyra på listan är en grundlös spekulation. CFSsss skriver att det är hans tankar och inget annat. Om det stämmer vet väl varken han, du eller jag.

Nummer tre är tyvärr ett upprepande av en missuppfattning som tycks råda, nämligen att en sådan bugg skulle vara något unikt för AMD, en skandal, som om detta annars aldrig händer. Jag har redan länkat i en annan tråd till de buggar som Intel rapporterat angående C2D, varav i det närmaste alla fortfarande är olösta och bland dessa de mest allvarliga. Ifall AMDs bugg som inte åsamkar någon direkt skada är mer upprörande, vad är i så fall argumentet? Att den hindrar oss ifrån att överklocka? Det skulle ju betyda att en processor med buggar som ger extra överklockning är något positivt. Dessutom är vi tillbaka till frågan huruvida detta egentligen påverkar särskilt många, något som du själv anser vara ett argument i frågan om virtualisering.

Citat:

är det så konstigt egentligen med tanke på hur begränsad användningen av den funktioneliteten är?
ja, Swec är inte stor-server&nätverks admin-tillhåll, trodde någon det?

”Stor” osv är en gammal föreställning. Även för mindre nätverk är virtualisering mer och mer intressant. Mitt personliga intryck är att det även håller på att bli en hemmahobby, men det kanske har att göra med att jag mestadels håller mig i *nix system och själv håller på med det. Även om det skulle ha varit en nyhet endast för stora nätverk, borde det kunna intressera fler på Sweclockers. Ett flertal använder redan relativt tekniska termer i debatter om Intel, AMD, ATI och nVidia, eller är det bara knep som plockas fram i argumentationssyfte? Det kanske du känner till bättre än jag.

Citat:

Att endast ATIs grafikkort ger full HD återgivning i XP... klantighet?

Detta är ju ett citat av mig.

Citat:

Ok, så du menar att för att du vid skilda tillfällen valde det som ansågs vara "bäst/krona" för sitt ändamål så anser du att du inte bryr dig om prestandakronan?
Vad skulle du vilja kalla det - prisvärdhet? prestandakronan i sin prisklass för tilltänkt ändamål?

Ditt sistnämnda förslag är inte så dumt. Jag kan i och för sig avslöja varför jag köpte mitt första AMD 939 system: jag var lite trött på att alltid ha Intel prylar, och dessutom fastnade jag direkt för DFI Lanparty serien. Det systemet har jag fortfarande kvar och det uppgraderas lite allt eftersom, än om det mest är frugan som använder det. Prestanda? Hm, det må låta dumt, men det var inte någon egentlig drivande faktor den gången. Däremot har jag faktiskt köpt processorer utifrån dess hårdvarustöd för virtualisering; och så var vi tillbaka där igen!

Citat:

bidrar till vad?
ökat förtroende pga släppet av en Quad med lägst prestanda och vinstmarginal?

Jag vet inte om du har invändningar emot själva ordvalet, eller det är något annat du syftar på. Min tanke var att om nu inte AMD/ATI lyckas överprestera Intel alternativt nVidia i vanliga prestandatest, ja då borde de rimligen i marknadsföringssyfte kunna lyfta fram områden där deras produkter överglänser konkurrenterna. När det finns möjlighet till detta, och det faktiskt gäller saker som är av betydelse, förstår jag inte varför AMD/ATI fortsätter tuppfäktas med Intel och nVidia på konkurrenternas villkor och inte sina. Det är bara för AMD/ATI att acceptera att denna gången vinner de inget på att köra samma gamla vanliga visa som det nu snart gjorts i tio år.

Summa kardemumma: vi har troligen bara helt olika intressen Frostyfog, och utifrån dessa ser vi ibland olika på saker och ting.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Inget av de fyra påståendena kan per definition klassificeras som klavertramp. Gällande nummer ett och två på listan talar vi om icke infriade förväntningar, troligen även ifrån AMDs sida. 5 – 10 % mindre prestanda per klockcykel, i nuläget alltså, är inte ett klavertramp.

Det har varit väldigt många olika bud ang. både frekvenser och prestanda in i det sista så 5-10% är mildt sagt. Att AMD själva inte kunde avgöra möjlig prestanda vid lansering i förväg och därför blev "överraskade som alla andra" är svårt köpa.
Lanserinsdatumet har ju klart skjutits på över ett halvår och under tiden lovades guld och gröna skogar.

Citat:

Ifall AMDs bugg som inte åsamkar någon direkt skada är mer upprörande, vad är i så fall argumentet? Att den hindrar oss ifrån att överklocka? Det skulle ju betyda att en processor med buggar som ger extra överklockning är något positivt. Dessutom är vi tillbaka till frågan huruvida detta egentligen påverkar särskilt många, något som du själv anser vara ett argument i frågan om virtualisering.

Det är minst sagt osmidigt (iaf PR-mässigt) att behöva stoppa en produkt på lanseringsdagen pga en bugg, det säger inte så mycket om konstruktörerna men en hel del om brist på framförhållning (showstopers bör upptäckas tidigare, detta var ju en "slank nästan igenom")
Det påverkar mest AMD, genom dålig PR och försämrat förtroende bland mindre fullkommligt insatta. Dessutom blir inkomsterna lidande (marginellt).

Citat:

Även om det skulle ha varit en nyhet endast för stora nätverk, borde det kunna intressera fler på Sweclockers. Ett flertal använder redan relativt tekniska termer i debatter om Intel, AMD, ATI och nVidia, eller är det bara knep som plockas fram i argumentationssyfte? Det kanske du känner till bättre än jag.

Jag tror att det plockas upp friskt med fakta endast för argumentationens skull och även om några få kan ha användning för avancerade funktioner så är deten minimal marknad även bland "entusister"/hobbyanvändare. (endast vad jag tror, kan absolut inte hävda något specifikt stöd)

Citat:

Detta är ju ett citat av mig.

sorry, missade att radera

Citat:

Min tanke var att om nu inte AMD/ATI lyckas överprestera Intel alternativt nVidia i vanliga prestandatest, ja då borde de rimligen i marknadsföringssyfte kunna lyfta fram områden där deras produkter överglänser konkurrenterna. När det finns möjlighet till detta, och det faktiskt gäller saker som är av betydelse, förstår jag inte varför AMD/ATI fortsätter tuppfäktas med Intel och nVidia på konkurrenternas villkor och inte sina. Det är bara för AMD/ATI att acceptera att denna gången vinner de inget på att köra samma gamla vanliga visa som det nu snart gjorts i tio år.

gissningsvis för att det mesta av marknaden styrs av prestanda och som mindre tillverkare(i media/PRmässigt underläge) så har man väldigt avårt att inte bli tillfrågad om prestanda - snack om allt annat uppfattas lätt som nichning

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakan78
Tror inte Phenom kommer rikta sig mot enthusiasterna.
Däremot så kan den mycket väl bli ett bra budgetalternativ.
Schysst prestanda till lågt pris.

Phenom 64 Black Edition kommer nästa månad och kommer vara en mer intressant produkt för enthusiaster än för företag och mediafolk som är bland de enda, som jag tror det, köpt en Phenom under dagarna.

Fördelen med Black Edition är ju bättre stepping, raderad bugg (man kan gott tänka sig buggen är borta vid nyproducerade Phenom efter December), upplåsta multipliers, och annat som gör överklockningen lättare och effektivare. Vi såg ju tidigare AMD Athlon X2 5000+ Black Edition kunna klocka till 3,0ghz på 1.3V och till 3,2ghz på 1.375V utan att möta särskilt några större temperaturproblem med rätt kylare - längre än så kom den inte pga. den "hardcap:en" som fanns för K8.

Priserna på Phenom kommer gå ned, men jag är ganska väl säker på att företag som idag sitter på en AM2-platform kommer att vilja uppgradera till en Phenom hellre än att byta platform allt som allt för att gynnas 5-10% i prestandavägar. Med företag menar jag då inte små skitföretag utan produktioner och andra platser där de extra kärnorna behövs för öka effektiviteten. AMD lär inte få stora problem med att få sålt alla "defekta" Phenom (i enthusiasternas ögon) och senare när den buggfria Phenom kommer finns det egentligen inget som Intel-folket här har och klaga på - speciellt inte om AMD lyckas bra med Black Edition utförandet av processorn, då har man ju den bästa tänkbara kandidaten till en komplett spindelplatform.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Phenom 64 Black Edition kommer nästa månad och kommer vara en mer intressant produkt för enthusiaster
....
Fördelen med Black Edition är ju bättre stepping, raderad bugg (man kan gott tänka sig buggen är borta vid nyproducerade Phenom efter December), upplåsta multipliers, och annat som gör överklockningen lättare och effektivare.
...
...när den buggfria Phenom kommer finns det egentligen inget som Intel-folket här har och klaga på - speciellt inte om AMD lyckas bra med Black Edition utförandet av processorn, då har man ju den bästa tänkbara kandidaten till en komplett spindelplatform.

Black Edition i sig har bara upplåsta multipplar "garanterade".
Högre frekvenser och buggfrihet hänger på förhoppningen att det är fixat i en ny stepping (vilket jag vill hålla skiljt från BlackEdition-stämpeln)
Lyckas AMD att få färdigt sin nya processor innan vi ser nästa stepping så är den välkommen till en omgång nya oberoende test och där visa om den kan stå sig mot K8X2, C2D, C2Q och Penryn

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Avstängd

Sist jag kollade tog det inte bara några veckor att få ut en ny stepping. Av någon anledning tar det en jäkla tid, och har dom fixat det innan februari så har de jobbat fort.
Vi ska inte förvänta oss någon "Phenom B" innan 2008.

Permalänk
Medlem

"AMD har avslöjat att man kommer att släppa en olåst så kallad Black edition-version av Phenom-processorn före årsskiftet, samt meddelat de ungefärliga priserna på kommande Phenom-processorer.

Någon prisuppgift på Phenom Black Edition-processorn har AMD ännu inte avslöjat. Klart är dock att den har en klockfrekvens på 2,3 gigahertz och att den är öppen för att överklockas för att kunna köras ännu snabbare."
- Enligt det ypperligt nybörjarvänliga ComputerMagazine.se låter det nästan om om 'buggen' vore menad att finnas där i sättet de betonar "öppen för att överklockas...", men jag vet inte, de vill kanske bara kör på extra tydligt språk. Texten var skriven för fyra dagar sedan.

Jag kan tänka mig att det lilla livet (Phenom BE) kommer ut sista dagarna i December på den Amerikanska marknaden och ~5-7:e Januari på den Svenska/Europenska marknaden.

Permalänk

Och du tar denna text som bevis för att buggen kommer vara fixad/Black Edition kommer klara höga frekvenser?
linki-link btw?

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life