Geforce 8800 GTS 512 MB har en lutande fläkt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Folk gnäller över att kortet är fult? Get over it! Gå och köp en mac om ni är så jäkla ytliga att tom hårvaran som skall sitta INNE i chassit skall se bra ut.
Eller har ni ett sådant där fjortis fönster på sidan av datorn kanske?

Att du blev arg nog att skriva detta skrämmer mig.

Visa signatur

smash?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigorm
Att du blev arg nog att skriva detta skrämmer mig.

det är ju störande då folk inte kan annat en o klaga gör nått som är bättre då ifall det andra gör inte duger

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Förstabossen
det är ju störande då folk inte kan annat en o klaga gör nått som är bättre då ifall det andra gör inte duger

Håller med dig där Börjar bli rätt störande med alla som gnäller i varenda tråd angående kylare hit och kylare dit. Ja menar, hur ofta sitter man o glor på själva hårdvaran? Det är väl ändå prestandan man är intresserad utav ^^
Men självklart får alla tycka vad de vill, menar bara att de börjar bli jobbigt att det skrivs precis samma saker i varenda tråd som har med detta o göra.

Permalänk
Medlem

Tycker själv det är jobbigt med alla som klagar att folk klagar... fast.. nu klagar jag iofs också :)... klagigt värre va d här!

Permalänk
Medlem

Ser nice ut! Dock tror jag inte kylförmågan blir märkbart bättre, men som sagt i sli kanske det blir mer skillnad.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Pris på detta då? Någon som hört något om någon ny 8800GTX eller liknande?

Närmast en "ny" 8800GTX blir den här versionen. Vad jag har förstått av alla rykten som går så kommer det ingen ny rev av 8800GTX. Kika på www.xtremesystems.org i News avdelningen.

Det jag ser fram emot är 3870X2. 2 såna i Crossfire borde det vara ganska bra drag i. Annars är det nya nvidias nya 9800-serie, dock så kommer det att dröja bra länge innan man får händerna på ett sånt tyvärr.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna vilja se en "designad" kylare då...
jag menar detta är "referens" kylare och betyder att alla ljus och effekter får varje tillverkare själv lägga dit..
eller menar ni att Nvidia skall lägga på en massa krims krams som alla "måste" ha? tänk efter lite, Nvidia måste göra referensen och koncentrera sig på att göra ett så bra referenskort som möjligt, sedan är resten upp till de andra.

Permalänk

För min del får kortet gärna se ut som en ådrig, sned penis. Bara det är snabbt, billigt och lätt att överklocka

Visa signatur

Q6600 G0 @ 3,0 GHz| 4 Gb OCZ PC6400 | Gigabyte P35-DS3 | Inno3D 8800GT OC | Hitachi Deskstar 500 GB | Arctic Cooling Freezer 7 PRO| Corsair 450VX | Aerocool Extremengine 3T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jakubbanach
För min del får kortet gärna se ut som en ådrig, sned penis. Bara det är snabbt, billigt och lätt att överklocka

yeah! jag hade lätt payat extra för en sån

Permalänk
Hedersmedlem

Dom var tvungna att luta fläkten för att ha en förklaring till att den blev så ful...;)

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jakubbanach
För min del får kortet gärna se ut som en ådrig, sned penis. Bara det är snabbt, billigt och lätt att överklocka

Hah, hade fan pejjat extra för att få en som såg ut så, hade varit jävligt ballt.
"Penis-edition"

Permalänk
Medlem

Hur saker ser ut spelar en viss roll imo, inte tillräckligt för betala mer för, eller offra prestanda för, men endå...
Konstigt? Inte då, kolla bara på alla bildårar som funnit genom tiderna, dom har suttit där och stirrat under huven på en V8 och dregglat över hur sexig den är, sen har man resten som bara tänker "skitsamma hur den ser ut, bara den tar mig till ICA utan att paja".

Tror det har lite mer hur mycket man gillar hårdvara, personligen kan jag gärna sitta och stirra på detaljerna på en sprillans ny komponent en bra stund innan jag stoppar in det, lite foreplay kanske man kan säga
Kommer ihåg första Soundblaster Live! korten, oj va snygga dom var mot allt tidigare. Borta var trista gröna PCBs och fram med en härlig ny lyxig brunaktig färg och guldplätterade saker, det var grejer det

Vart lite offtopic, men så är det... saker man spenderar pengar på vill man helst att de ska vara estetiskt tilltalande, vare sig det är en bil, ett hus, en komponent, vissa fattar det, andra inte.

Detta kortet var långt ifrån vackert, men presterar det bra nog kan det nog komma undan med det endå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grizzok
Hur saker ser ut spelar en viss roll imo, inte tillräckligt för betala mer för, eller offra prestanda för, men endå...
Konstigt? Inte då, kolla bara på alla bildårar som funnit genom tiderna, dom har suttit där och stirrat under huven på en V8 och dregglat över hur sexig den är, sen har man resten som bara tänker "skitsamma hur den ser ut, bara den tar mig till ICA utan att paja".

Tror det har lite mer hur mycket man gillar hårdvara, personligen kan jag gärna sitta och stirra på detaljerna på en sprillans ny komponent en bra stund innan jag stoppar in det, lite foreplay kanske man kan säga
Kommer ihåg första Soundblaster Live! korten, oj va snygga dom var mot allt tidigare. Borta var trista gröna PCBs och fram med en härlig ny lyxig brunaktig färg och guldplätterade saker, det var grejer det

Vart lite offtopic, men så är det... saker man spenderar pengar på vill man helst att de ska vara estetiskt tilltalande, vare sig det är en bil, ett hus, en komponent, vissa fattar det, andra inte.

Detta kortet var långt ifrån vackert, men presterar det bra nog kan det nog komma undan med det endå

Så bra sagt, kunde inte gjort det bättre själv, känner att vi är på samma våglängd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Folk gnäller över att kortet är fult? Get over it! Gå och köp en mac om ni är så jäkla ytliga att tom hårvaran som skall sitta INNE i chassit skall se bra ut.
Eller har ni ett sådant där fjortis fönster på sidan av datorn kanske?

jajamen! =D, böjd penis nästa!

Nvidia säger: det är ju bra om det är fult, då går ju många icke -swec -svennar på att köpa den sämre gts:en som de tror är bättre.

Visa signatur

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (uppg till 12mb!)RedAlert lagg 10fps
I7-E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram
I7-930 2.8GHz Gigabyte 480 SDD Corsair 120GB 6GB Ram
i7-3770K@3.5Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD Intel 250GB
i7-8700K@3.7Ghz 1070 Gaming X 16GB3000mhz SSD860EVO1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crant0r
Helt klart är detta fusk av Nvidia. nu försöker man alltså, genom fusk, försöka få kortet svalare!111!

Hehe, var nog bara jag som fattade ironin i din mening.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Det är inte fusk din pajas! Det är snarare ett bevis på att nVidia ligger jäkligt risigt till. Nu har de till och med fått slut på raka fläktar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lumor_
Det är inte fusk din pajas! Det är snarare ett bevis på att nVidia ligger jäkligt risigt till. Nu har de till och med fått slut på raka fläktar.

Hoho

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigorm
Att du blev arg nog att skriva detta skrämmer mig.

Åh, nej. Förlåt så hemskt mycket. Det var inte meningen att skrämma dig.
Dock så var jag inte arg, utan glad. För nu fick ju jag oxå något att klaga på. (och du med)