Det är fart på Windows XP SP3

Permalänk
Avstängd

wow, bra jobbat microsoft. Fixa ert operativ så att det fungerar snabbt flera år efter att det släppts.

vilket sk*t xp är.

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Konsoler är det bästa för spel...
En PC måste man byta ut hårdvaran i för att kunna spela de senaste spelen.

OK, så hur gör du när du t.ex. vill spela Zelda, Halo och Motostorm då? Alla dessa är ju konsollspel. Men inte kan du spela alla dessa spel på ett konsoll.

Om du sitter på ett gammalt spelkonsoll (Xbox) och vill spela ett nytt (Xbox 360) spel då? Måste du inte byta konsoll då, uppgradera hårdvaran alltså...

Har man för gammal dator så uppgraderar man den.
Har man för gammalt spelkonsoll så uppgraderar man hela konsollet = man måste byta ut hela konsollet till ett nytt.

Ontoppic

Det här är ju jättebra, SP3 till XP. Men vi ska nog ta detta för vad det är. Det är ju ingen jätteuppgradering precis.

Själv väntar jag bara på SP1 till Vista och den förhoppningsvis förbättrade generella prestandan. Bra prestanda i DX10, ja den lär inte komma än på ett tag,
den suger ju fullständigt. Men resterande delar i Vista är ju finfina. Det är ju så mycket obefogat gnäll bara för att också på Vista. Många vet inte hur många nya delar i Vista fungerar och ger det inte ens en chans. Jag har ställt in och testat mycket i Vista på min dator nu allt funkar lika bra som i XP. Alla vanliga DX9-spel funkar lika bra som i XP men som sagt, dx10 är ju så kasst. Det är det enda som jag har att gnälla på i alla fall. Åter igen, Vista är ett nytt operativ och då finns det ju så klart nya delar där som inte finns i XP och för att det ska funka bra måste man förstå vad man sysslar med och framför allt testa innan man börjar gnälla på att det är skit.

Men sen behövs det ju en enorm insats från många hårdvarutillverkare med drivrutiner till Vista för det är ju ett skämt med vissa märken. Men det är ju inte Microsofts "fel". Det är sånna saker som måste få mogna ett tag till. Sen tar jag bort min XP-partition för gott. Det lär ju ta ett tag till förmodligen.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Inaktiv

Trevlig "jag kan pissa längst tråd" det blev

OT: Någon som sett någon officiell lista över nya funktioner eller buggfixar?

Permalänk

Jag skulle tro att Sp3 till xp helt enkelt är de saker ur sp1 Vista som också fungerar till Xp. Vista har nog tvingat programmerarna att gräva djupt efter skit att reparera.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WetWilly
wow, bra jobbat microsoft. Fixa ert operativ så att det fungerar snabbt flera år efter att det släppts.

vilket sk*t xp är.

Tänkte du efter nu?

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
XP kommer leva många år till och kommer troligen vara det ledande OS ett par år framöver.

Tror jag inte. I princip alla nya märkesdatorer som säljs nu har Vista, och de står nog för den största delen av marknaden.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

The service pack, the last major update to the six-year-old operating system, is slated for release sometime in the first half of 2008.

Saxat TG Daily, så vi får vänta någon månad till så får vi se själva hur bra det blev helt enkelt. Själv vill jag ha en uppdatering till win2003 ist så jag bryr mig inte om xp egentligen.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Det må va sant... DX10 spelen blir förhoppningsvis bättre framöver. Men i dagens läge är de inte mkt att hänga i julgranen.

Sen det där med om att man måste ha 4GB för att Vsta ska rulla på bra säger väl en del om hur bra det är, då XP rullar på bra med 1GB.

Windows XP är ett OS med ett bäst före datum dvs döende.
Utan support så kommer Virus, spam att öka och svaret är att gå över till Vista.
Att många väntar är inget nytt, Jorden håller på att dö den med, att åtgärder ska sättas in i tid är nog bara en dröm.
Bäst före datum på Jorden är egentligen samma sak.

Om ett test skulle utföras mellan xp och Vista, låt maskinerna gå, använd sleep funktionen i två veckor, ladda upp ett spel och gör en jämförelse.

Vista med dx10 är inte gångbart på windows XP.
Väntar på hur spelmakarna behärskar de nya funktionerna.
Finns så många här på sweclockers som inte var med när det inte fanns datorer eller mobiltelefoner, när vic20 och vic64 härskade, när det senaste spelet kom till vic64 hade grafiken i spelen nått nya höjder för att de började behärska hårdvaran och dess funktioner.
Folk har inte sett Crysis i all sin dx10 funktion pga att hårdvaran som krävs inte finns än.
Men de som gillar xp spelar säkert skitspelet CS från förra seklet.

Windows XP är liksom så gammalt och omodernt.
Få minns windows xp och sp2?
Ladda in windows sp2 och helt plötsligt så funkade inte datorn alls?
En ren installation var nödvändig.

Hur är det med power users som formaterar och installerar en ghost skiva var annan månad med windows xp?

Sedan finns det ju brister med alla OS, inte lätt att göra ett OS som funkar, Apple kan inte göra ett, inte Linux heller, ingen annan tillverkare, när IBM gjorde ett OS om någon som minns det av alla ungdomar här så försvann det OSét så snabbt då det var faktiskt bättre och stabilare än Microsofts, bekymret var ju att det itne kudne användas på ett bra sätt.

När videon kom fanns det 3 olika format.
Det sämsta formatet vann av en enda orsak, det fanns tillgängligt för kunderna snabbare än sina konkurrenter.
Att det inte hade den bästa bildkvalitén brydde sig inte många om.

Vista är framtidens OS och kommande.
Många håller fast vid något som har ett bäst före datum och som idag är en övergående fas innan nästa generation av hårdvara och mjukvara kommer.

Jag ser fram emot min SSD disk, mitt Vista och min nya 4 kärniga cpu samt den nya generationen grafikkort med multigpu.
Bara Vista är här ännu.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dpom86
The service pack, the last major update to the six-year-old operating system, is slated for release sometime in the first half of 2008.

Saxat TG Daily, så vi får vänta någon månad till så får vi se själva hur bra det blev helt enkelt. Själv vill jag ha en uppdatering till win2003 ist så jag bryr mig inte om xp egentligen.

Uppdateringar kommer till w2k3 hela tiden, vad saknar du? Är inte direkt flera år sedan du fick ett SP. Sedan kan det vara vettigt att skilja på klient os och server os eftersom resten av världen gör det.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

Öhum, hur är det med korrläsningen?

Citat:

Skillnaden mellan Windows XP SP3 och Windows Vista-versionerna är påtaglig och det skiljde cirka 10 procent.

Enligt bilden och artikeln gör XP SP3 testet på mindre än hälften av tiden som Vista kräver.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
Nu får du förklara dej? Vilka "hängningar" Xp flyter ju på utan problem?

Dock får dom gärna fixa sök funktionen när du trycker bakåt och mina nätverksplatster.

Det är explorer som hängersig vid byte av sidor på ex-vis aftonbladet,
expressen, D:i och många andra tidingar som ja läser på weben.Ja får
ofta stänga ner explorer och börja om .Detta händer inte på den datorn
med vista.

Visa signatur

R-SON

Permalänk
Medlem

Har en ny burk i sina komponenter i garderoben. Sitter & backup:ar mitt gamla system just nu innan den skall plockas ihop. Vilket OS kommer jag installera?

Efter mycket stötande och blötande, så fick det bli XP än en gång. Jag har tillgång till XP, Vista 32 och Vista 64 gratis (tack KTH) så valfriheten finns. Jag är helt enkelt förbannat nöjd med XP som OS och vill inte ha sämre prestanda i utbyte mot att lära mig hundratals nya menyer och få en massa grafiskt lull-lull.

Troligtvis så väntar jag till SP1 för vista kommer ut och skaffar då en till HD, mer minne och installerar Vista 64. Om ens det. XP blev ju acceptabelt efter SP1 och underbart efter SP2, antar samma trend den här gången med. Om fler spel som drar VÄLDIGT STOR nytta av DX10 kommer ut kan jag tänka mig att göra denna flytt tidigare.

Tills dess kör jag XP och Ubuntu på varsin disk. Ubuntu är mest ett lek-OS för mig, då jag använder CAD/CAM/simulationsverktyg som är win endast, även om jag är extremt hoppfull för Ubuntus framtida utveckling. Dock har ubuntu/linux ett mastodontarbete kvar för att förbättra för end user. Försök att få samma funktionalitet och flexibilitet i ubuntu utan att knacka en rad prompt - omöjligt! Normalanvändaren (din mamma) kommer inte ens kunna spela sina MP3 i ubuntu.

SP3 kommer bli mums, har jag sett fram emot länge.

Visa signatur

Det heter KOMPATIBEL. Jeez...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyarlathotep
Jag skulle tro att Sp3 till xp helt enkelt är de saker ur sp1 Vista som också fungerar till Xp. Vista har nog tvingat programmerarna att gräva djupt efter skit att reparera.

sp1 till vista ska ha tagit en del från windows server 2008! rätta mig om jag har fel har för mig att det var nåt sådant!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Konsoler är det bästa för spel... om man ser det så här. När man ska köpa spel till en konsol, så behöver man inte bry sig om hårdvarukrav, installationer, eller några andra av de problem som ofta uppkommer. Dessutom så är multiplay enklare på konsol, "med flera personer vid samma konsol".

En PC måste man byta ut hårdvaran i för att kunna spela de senaste spelen.

För många personer så är "användarvänlighet" högt placerat på deras listor över önskemål. Alla är inte så insatta i hur en PC funkar.

Sådär, nu har jag iallafall förklarat mitt inlägg.

Spel ska inte spelas med handkontroll! Möjligtvis plattformsspel och sportspel, men hur kul är dem.

Permalänk
Avstängd

och när kan denna drömpatch som kommer få mig att behålla Xp längre än jag väntat mig kunna släppas?

nej, allvarligt när? jag vill behålla Xp så länge som det är möjligt.
vill ju inte pesta ner datorn med vista ännu.

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

Egentligen är diskussionen ganska meningslös för en del personer vill snabbt gå över till nya os och en del personer vill stanna kvar på gamla. Det finns personer som tycker att windows 2000 är det bästa os:et och avskyr tanken på att ens gå över till windows xp. Vi tycker alla olika.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
hur blir det med xp x64 ? kommer det service pack till det oxå ?

Tänkte just samma sak, det är ju XP 64 man vill köra. Förhoppningsvis lite mer drivrutiner. Kan fortfarande inte hitta min skrivardriver till XP 64:an

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Tänkte just samma sak, det är ju XP 64 man vill köra. Förhoppningsvis lite mer drivrutiner. Kan fortfarande inte hitta min skrivardriver till XP 64:an

läs mitt inlägg på förra sidan

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Avstängd

Ja, jag läste det men efter det jag citerade storkeen.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r-son
Det är explorer som hängersig vid byte av sidor på ex-vis aftonbladet,
expressen, D:i och många andra tidingar som ja läser på weben.Ja får
ofta stänga ner explorer och börja om .Detta händer inte på den datorn
med vista.

Haha grabben nu får du ta och läsa på dej lite. iexplorer är heter webläsaren som jag antar att du menar. Explorer är ju ditt "skrivbord" kan man väl säga. Och å andra sidan så har du säkert inte senast iexplorer heller för jag har inga som helst problem

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Efter som du tommy_h är så kaxig kan du väl tala om vad som gör att exploer hänger sig i xp men inte i vista senaste vertion i bägge datorerna

Visa signatur

R-SON

Permalänk
Medlem

Jag är då inte kaxig, jag är lite petig bara och det är skillnad på "iexplorer" och "explorer". Förmodligen så är det för att du inte har senaste och därmed en bugg. Du kanske har virus eller något annat kul?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA