Gigabyte lanserar Zalman-kylda Radeon HD 3850

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte lanserar Zalman-kylda Radeon HD 3850

Som vi tidigare har rapporterat har Gigabyte arbetat på en version av Radeon HD 3850 vilken inte följer referensdesignen utan använder en egen pcb. Gigabytes grafikkort är också utrustat med en kylare från Zalman.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt med tillverkare som skiljer sig från mängden!

Visa signatur

Intel C2D E6300 @ 2800 || Asus P5B Deluxe || 2048mb Crucial Tenth Anniversary PC5300 @ 1000 4-4-4-12 || MSI 7900GTO @ 700/1700 || Samsung Spinpoint 250gb || NEC 5170 || Antec P180B || Corsair HX520

Permalänk
Musikälskare

Konstigt att ingen annan har hoppat på detta innan, vad jag vet iaf

Perfekt marknadsföring

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Det är ju bra att någon som väljer att inte följa referensdesignen. Hoppas det kommer fler som gör det.

Inga flänsar på strömregulator(erna) och minnena? Behövs det inte eller?

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk

följer inte referensdesignen.?

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk

Ser bra ut. Och verkar vara en VF700 AlCu-kylare som sitter på om jag inte ser fel.

Visa signatur

Desktop: Fractal Design Define R6 | i7 8086K | Asus Z-370E | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666mhz | KFA2 GTX 1070 Ti 8GB | Samsung 970 Evo 500GB | EVGA Supernova 650W | Creative Sound Blaster X AE-5

Permalänk
Medlem

Usch. Jag längtar tills den dag vi slipper se några PCBs överhuvud taget i våra datorer, och de heltäckande kylarna på referenskorten är en bit på vägen. Samma med de estetiskt tilltalande men värdelösa kylflänsarna på ramminnen.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem

Mycket bra initiativ, hoppas de kanske gjort så att man på mjukvaruväg kan ställa in volt. Borde gå att klocka bra, men är skeptiskt till kylaren om det är så.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

jag ser ingen kylfläns för vrm'en...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Avstängd

Alltid ska det vara vf700 dom ska sätta på...vägra ha ngt bättre

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zandros
Usch. Jag längtar tills den dag vi slipper se några PCBs överhuvud taget i våra datorer, och de heltäckande kylarna på referenskorten är en bit på vägen. Samma med de estetiskt tilltalande men värdelösa kylflänsarna på ramminnen.

/Adrian

Vad vill du egentligen? Att varje komponent är inplastad så du slipper se pcb's? Har du en fobi?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viggen
Det är ju bra att någon som väljer att inte följa referensdesignen. Hoppas det kommer fler som gör det.

Inga flänsar på strömregulator(erna) och minnena? Behövs det inte eller?

Dom har tagit strömhackare av samma typ dom använder på sina moderkort och där behöver man ingen kylare så länge man inte överklockar allt för mycket. Detta kan vara ett sätt att komma runt komponentbristen!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
jag ser ingen kylfläns för vrm'en...

Läste nånstans att Gigabyte använder andra voltregulatorer än referensdesignen. Kommer inte ihåg om det var 3 eller 4 fas.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk

skit att det inte var vf900, kan dom inte vara snälla nång gång?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eson
Läste nånstans att Gigabyte använder andra voltregulatorer än referensdesignen. Kommer inte ihåg om det var 3 eller 4 fas.

Det är 3-fas mot 2-fas i referensdesignen.

Permalänk
Medlem

Usch vilken ful jävel. Dom borde skeppa färgen kommunist-röd till alla tillverkare också. Samtliga Radeon kort SKA vara röda, så är det bara

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DokujiN
Usch vilken ful jävel. Dom borde skeppa färgen kommunist-röd till alla tillverkare också. Samtliga Radeon kort SKA vara röda, så är det bara

Min gamla nödlösning med Radeon 9250 var inte röd, dock är mitt gainward 6600gt rött=D

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Min gamla nödlösning med Radeon 9250 var inte röd, dock är mitt gainward 6600gt rött=D

Usch vilken hädare!!

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Min gamla nödlösning med Radeon 9250 var inte röd, dock är mitt gainward 6600gt rött=D

Fel!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dannovarius
Fel!

6600GT undercover

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Hellre HD3850 "Ultimate" med passiv kylning än denna...
Finns det någon fulare kylare (undantag för 8800GTS 65nm) så borde utvecklarna skämmas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123

Vad vill du egentligen? Att varje komponent är inplastad så du slipper se pcb's? Har du en fobi?

Precis. Ta dig en titt på insidan av en Mac Pro. Så ska en dator se ut.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.