Antec P190 snart tillgängligt

Permalänk
Avstängd

Jag ser bara fördelar med två nätagg
Men skäms på er för att gnälla över en vikt på 23kg. Det är väl ändå inget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Jag ser bara fördelar med två nätagg
Men skäms på er för att gnälla över en vikt på 23kg. Det är väl ändå inget?

om man skulle få för sej att flytta på den så: jo
23kg+ hårdvara... det får bli hjul eller nått isf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theivan
Kan de inte lika gärna lansera en dammsugar version? Den där lär låta som få med de kylarna...

Så du brukar köra med 40 mm fläktar för att tysta din burk?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Så du brukar köra med 40 mm fläktar för att tysta din burk?

Nä...det är så att jag har en 120 och 2 st 80mm fläktar i min burk. Problemet är att av nån anledning låter min 120 mer än båda 80 mm, därför har jag fått intrycket att man ska undvika 120+...Sen så ere sant att mer varvtal = mer ljud, men min 120 väsnas som ett odjur ändå... *snyft*

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knorren
Nackdelen som jag ser det är att den är tillverkad i plåt, därav vikten.
Varför dom nu gjort det vet jag inte då de allra flesta chassin idag är tillverkade i aluminum pga värmen.

Stål vibrerar mindre => tystare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av theivan
Nä...det är så att jag har en 120 och 2 st 80mm fläktar i min burk. Problemet är att av nån anledning låter min 120 mer än båda 80 mm, därför har jag fått intrycket att man ska undvika 120+...Sen så ere sant att mer varvtal = mer ljud, men min 120 väsnas som ett odjur ändå... *snyft*

Lika hög kvalitet på fläktarna + lika hög CFM => större fläktar låter mindre.

Permalänk
Avstängd

Äh, ni snackar 30kg max. Klart ni klarar det

Permalänk
Medlem

undrar vad det kommer att kosta, samt synd om man inte kan köpa det utan dom onödigt kraftiga nätdelarna..

Permalänk

Det är bara att vänta och se. jag har en känsla av att det kommer en version utan nätdelar så småningom. det kommer att droppa ner mail till tusen med klagomål i antecs mail från folk som är förbannade över att dom måste lägga extra pengar på aggen när dom ändå kommer att använda egna.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Denna lådan är ju perfa om man ska ha typ 6-7hdds och köra cf/sli system annars är den rätt värdelös

Det där går i och för sig in i ett P182 också

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Äntliggen en låda där 2*8800GTX får plats utan modiffikation

Visa signatur

R-SON

Permalänk
Medlem

jag läste någonstans att priset skulle ligga runt 400$ men jag vet inte hur säkert det är. Kan man se någonstans mått på chassit så man kan jämför mer med sitt eget?

Permalänk
Medlem

här kan ni se skilnaden i storlek mellan P180/182 och P190
http://www.hexus.net/content/item.php?item=8131

Visa signatur

R-SON

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r-son
här kan ni se skilnaden i storlek mellan P180/182 och P190
http://www.hexus.net/content/item.php?item=8131

aha, djupare, men då är det ju bara soft

Permalänk

Ser najs ut, är kalas nöjd med mitt P180 så detta är nog inte galet heller.

Själv gillar jag idén med lampan inuti. Man kan använda den vi installationen om du slänger in nätagget först, eller har det liggandes jämte. Sedan har man alltid en lampa inuti chassit om man behöver kolla något, perfekt. Enda dumma är väl just när man ska in och skruva i efterhand, då måste man koppla ur alla strömsladdarna, det borde de lösa på bättre sätt.

Två nätagg är kalas med, dock inte att det skickas med två stycken. Hade man kunnat köpa det utan nätaggregat ser jag en stor fördel.
Då kan man använda sitt gamla och sedan köpa ett extra i fall man skulle köpa någon fet SLi lösning...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

nice chassi. Det vanliga p182 ser trångt ut men det här verkar lovande, om inte priset vore så j*vla högt. kostar som än mindre dator...

3849:- för ett chassi. Det verkar lika onödigt som ett nätagg för 4k. men behöver mand et och har pengar så visst:D

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=341842

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virre39
nice chassi. Det vanliga p182 ser trångt ut men det här verkar lovande, om inte priset vore så j*vla högt. kostar som än mindre dator...

3849:- för ett chassi. Det verkar lika onödigt som ett nätagg för 4k. men behöver mand et och har pengar så visst:D

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=341842

http://www.sweclockers.com/recension/5930-antec_p190

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015