Var det roligare med datorer förr i tiden?

Permalänk
Medlem

Någon som minns "kompis" datorerna som fannis många skolor på 80-talet? alla hade ju commodore 64 hemma utom min bästa kompis vars föräldrar köpt hem en kompis dator. Stackars sate,... har googlat och försökt hitta lite historik om denna dator men inte hittat.... datorn gick alltså under namnet "kompis".. vore kul om någon minns den och kunde hitta lite info om den!

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pi
Någon som minns "kompis" datorerna som fannis många skolor på 80-talet? alla hade ju commodore 64 hemma utom min bästa kompis vars föräldrar köpt hem en kompis dator. Stackars sate,... har googlat och försökt hitta lite historik om denna dator men inte hittat.... datorn gick alltså under namnet "kompis".. vore kul om någon minns den och kunde hitta lite info om den!

Jodå, de datorerna minns jag allt. Vi använde dem i skolan på högstadiet.
Fin grön grafik mot svart bakgrund..
Vi tränade skrivmaskinsträning på dem kommer jag ihåg.
Rikitga sunkburkar..

Det stavas Compis förresten.

Finns lite på wikipedia :
http://en.wikipedia.org/wiki/Compis

å lite här

http://www.old-computers.com/museum/computer.asp?c=358

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Inaktiv

Bra artikel, kunde dock varit längre och utförligare med fler jämförelser. Bra, fortsätt så.

Håller fullständigt med att mycket inom området var roligare förr. Dock sällan alla gånger bättre med tanke på all utveckling. Jag tror att mycket beror på just utvecklingen förr till idag, då saker framförallt var revolutionerande och gjorde livet enklare för oss användare. Spel hade framförallt ett högre värde i glädje som varade längre. Det finns så mycket att säga. Kanske ligger det något i att vi just växer upp och tappat intresset och målen för vad som egentligen gör just saker och ting roliga och intressanta? Eller är det en felaktig utveckling?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Jodå, de datorerna minns jag allt. Vi använde dem i skolan på högstadiet.
Fin grön grafik mot svart bakgrund..
Vi tränade skrivmaskinsträning på dem kommer jag ihåg.
Rikitga sunkburkar..

Det stavas Compis förresten.

Finns lite på wikipedia :
http://en.wikipedia.org/wiki/Compis

å lite här

http://www.old-computers.com/museum/computer.asp?c=358

ah tackar...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Förresten, något jag verkligen saknar från den gamla goda tiden är joysticks, som var det mest självklara sättet att styra alla spel.

Joysticks finns visserligen idag, men det är väl få spel förutom flyg och bildspel som använder dem.
Dessutom är dagens joysticks inte alls av den gamla goda sorten. Idag ser de ju ut som otympliga och stora .... ja jag vet inte vad. Dyra är de oftast också.
Tack vet jag min enkla pinne "the boss" som var perfekt utformad efter handen och med en härlig spelkänsla.

Var är alla fina shoot-em up spel nuför tiden ? Alla spel där man fick sjuta med avtryckarknappen tills fingarna krampade..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Ja jävlar det var tider det..

Visa signatur

Asus VI Hero ::: 4670K @4.4 8 gig Corsair Vengeance 2133 MHZ :::Asus GTX 780 ti

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Det var det som gällde! iddqd idkfa räcker fint, det tredje vet jag inte vad det gör!

ursäkta frågan men va menar du med detta .... jag höll på som fattig úngdom med datorer på den tiden o inget jag tänker på elelr kommer ihåg är på detta språk så ,du får gärna förklara lite bättre "iddqd idkfa ....?????????"

edit extra: , jag saknar commandore 64 vilka mäktiga spel det fanns okej det tog kanske 4 minuter o ladda ett spel men det gör vissa nya spel nu med så

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Avstängd

Man saknar tiderna med c-64 och flimmer turbo och tiden med nes! men skulle aldrig sätta mig o spela c-64 eller nes spel idag! dom minnena ska vara minnen!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

mm allt var så mycket roligare förr..

det har ju hänt massor men egentligen ingenting dom senaste åren,,

en sak som jag har märkt,, det ska fan mjölkas pengar från varenda proseccorkärna och varje liten uppgradering i en grafikkrets,,

förr så märkte man verkligen vilken uppgradering man gjort,, typ när voodoo 3dfx kom,, hehe det var tider det,,

jag vet massor med folk som byter datorer som dom köpt 3 år sen och märker ingen skildnad..

vet tillochmed en som nergraderade sig (enl mig, vad säger ni?)

han hade en p4 2.0 med 512 i ram och ett geforce ti500, han bytte till en ny dator som han köpte för 3900kr det var en semeron 3000 med 512 i ram och ett innbyggt grafikkort, den hade ett snyggt chassie och var tyst men fan han hade inte ens behövt byta juh =P

det är tyvärrr många som bara köper nytt för att det är nytt,, jag menar en vanlig svenson vet ju inte om att en dator är kass förrän han testat den i superpi eller 3dmark eller nåt sånt program....och jämnfört den med en som kan nåt om datorer..

förr så kunde man ju se lite på siffror och mhz det kan man ju inte direkt göra idag,, det finns ju fan Core 2 duo datorer som går i 1.6ghz som spöar skiten ur en 3.4ghz från -04

jaja, hursomhelst så var det roligare förr, jag köpte datortidningar och läste på internet massor och byggde själv åt alla som ville ha byggt en dator.. nu så har man lessnat och jag är inne bara på sweclockers ett par gånger i veckan,,

håller sig uppdaterad så att säga..

BTW så köpte jag mig ett nintendo wii i fredas och där fick man en hel del nostalgi om man säger så,,, spelar massa 8bitars spel och dom nya sportspelen som följde med kul är det..

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> G-Skill TridentZ NEO 16GB 3600mhz cl16 <> Asus RTX 2070 Super Dual OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lowrider89
Hehe, vet faktiskt inte om jag provat men behövs det? Nja, det håller ändå..

Kände bara att jag måste tillägga Heroes serien som ett av de roligaste spelen jag spelat.
Tror det var första gången jag kunde sitta uppe 24h i sträck med polarna o köra på en o samma datorn mot varandra.. Spec heroes 3.. Måste köra inte det igen tror ja.

Var väl lite för liten då hem-pc började komma utan kommer mer ihåg då man började använda datorerna för spelande.

oj just ja.. heroes, 2an och 3an kommer jag ihåg.. är nu fast i nyaste ;P

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag hade bra mycket roligare med mina Amigor än jag nånsin haft med en PC.. Saknar den tiden..

Permalänk

Rolig artikel och minst lika skoj att läsa här i forumet efteråt!

Är född 84 så är nog ganska nära artikelförfattaren i min nostalgikänsla

Har haft C64 med bandare och Amiga 500, minns många fina spel till Amigan (Gulf, Silkworm, Supercars 2, Theme Park, Warzone) men till C64 är det nog mest Outrun (man fick spelet på ett band och soundtracket på ett separat).

PC-världen började 1994 med en Fujitsu ICL 486DX2 66 MHz, 12 MB ram, c:a 400 MB hdd. Kom färdig med både Soundblaster16 och 2xCD-Rom (används för felsökning fortfarande). 14" skärmen finns fortfarande kvar fungerande, används dock inte till vardags längre. Fanns Windows 3.11 färdiginstallerat på den, så är ingen inbiten DOS-användare, men man fick ju såklart kontakt med det. Minns Doom 1&2, Duke3d, Heretic, DeathRally, Day of the Tentacle mfl från denna tiden.

Senare datorer har varit P133 (står fortfarande uppställd och samlar damm), P2-233 (första med nåt försök till 3d-kort - Riva128) och sen körde jag länge på en 500 MHz Athlon med ett Voodoo3, som senare byttes till ett GF3 Ti200 (fungerar fortfarande utmärkt i mammas dator).

Det som slår mig mest är hur bra koll man hade på sina vänners datorer. Man visste exakt vilken processor, ram, hdd osv de hade, även fortfarande sitter det kvar! Intressant vad man går o minns i alla år...

Sen har väl de flesta av oss ett "parallellt" liv med konsoller med, för min del är det iofs endast en Sega Saturn som fortfarande är rätt skoj! Köper lite spel på tradera ibland och lirar Den dateras 1996 för mig, dvs runt P133:an.

Tillägg till Heroes 2&3 disskussionen ovan: jag spelar fortfarande Heroes3 Complete för fullt med mina vänner

Visa signatur

[Raijintek Asterion | Aorus Z390 Master | Intel 9900K@4.6 GHz / PH-TC14PE | 64GB Corsair DDR4 | GTX 960 | M.2 960 EVO + 20TB mekanisk lagring | Corsair AX750 | Eizo ColorEdge CG243W / Eizo ColorEdge CG211 - kalibrerade med Spyder5]

Permalänk
Inaktiv

Tack för en rolig och bra skriven artikel, jag arbetar som svenskalärare på gymnasiet och måste berömma dig för att du skrivit så bra och förståeligt. Det brukar vara vanligt med felaktiga särskrivningar och annat då det gäller artiklar knutna till datoranvändning men din artikel var suverän. Förutom din välskrivna text var också innehållet intressant. MVG!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Förstabossen
ursäkta frågan men va menar du med detta .... jag höll på som fattig úngdom med datorer på den tiden o inget jag tänker på elelr kommer ihåg är på detta språk så ,du får gärna förklara lite bättre "iddqd idkfa ....?????????"

Det är fuskkoder till spelet DOOM som gav en evigt liv och evigt med ammo...

IDCLIPP för att gå genom väggar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Kan bara hålla med. Nu är jag ju född..ehm..1979 och har haft min c64 och min amiga 500 med extraminne (512kbx2), som man slog på med en liten switch man hade satt i chassit.

man började med spel som last ninja och bubble bobble på c64an, och när man sedan hottade upp och köpte en amiga 500 med workbench 1.3 och mus för 5100kr var man kung. blev många timmar framför xcopy vill jag lova. sedan blev det mycket sierra spelen, police quest, larry. fula jädra mögspel, men som ändå hade ett rejält underhållningsvärde. om detta berodde på att man var yngre då vet jag inte.

men visst har mycket av spelglädjen försvunnit. kan ta heroes of might and magic 4 och 5 som exempel. snyggare, men så mycket tråkigare.
nej. tycker oxå att ex heroes of might and magic 3 är ett av de bättre spelen på pc. trodde dock ingen spelade det längre.

nej. mer spelglädje och kvalitet och mindre fetegrafik som är sanslöst dåligt optimerat och kräver sjukt mycket dator. helt sanslöst egentligen.

rolig tråd förresten.

Permalänk

heroes 3 wog i hot seat .... körde senast igår å jag fick stor stryk
vi körde random å ja blev inferno å kompisen castle,
går fan inte å vinna då.

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Det är fuskkoder till spelet DOOM som gav en evigt liv och evigt med ammo...

IDCLIPP för att gå genom väggar.

okej ja ja spela doom men jag kommer inte ihåg alla koder som fanns

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Förstabossen
okej ja ja spela doom men jag kommer inte ihåg alla koder som fanns

iidqd kommer man ihåg, det är ett måste!
Sen lite vapen på det; fram med motorsågen och "borsta" tänderna på monstrena!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crimsonidol
Tack för en rolig och bra skriven artikel, jag arbetar som svenskalärare på gymnasiet

Haha, yeah right

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Kul artikel, väckte onekligen gamla minnen till liv!

Det slog mig hur många timmar man la framför spel som Warcraft 1, Doom och inte minst Day of the tentacle.

DOTT, vilket spel... alla som har spelat det inser att det inte kommer att göras något bättre pusselspel. Att frysa in hamstern och sedan tina upp den i Micron för att sedan tvinga den springa i hjulet för att generera ström var inte helt lätt att klura ut...

Visa signatur

"If everything seems under control, you aren’t going fast enough "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonThomaso
Rolig artikel och minst lika skoj att läsa här i forumet efteråt!

Är född 84 så är nog ganska nära artikelförfattaren i min nostalgikänsla

Har haft C64 med bandare och Amiga 500, minns många fina spel till Amigan (Gulf, Silkworm, Supercars 2, Theme Park, Warzone) men till C64 är det nog mest Outrun (man fick spelet på ett band och soundtracket på ett separat).

PC-världen började 1994 med en Fujitsu ICL 486DX2 66 MHz, 12 MB ram, c:a 400 MB hdd. Kom färdig med både Soundblaster16 och 2xCD-Rom (används för felsökning fortfarande). 14" skärmen finns fortfarande kvar fungerande, används dock inte till vardags längre. Fanns Windows 3.11 färdiginstallerat på den, så är ingen inbiten DOS-användare, men man fick ju såklart kontakt med det. Minns Doom 1&2, Duke3d, Heretic, DeathRally, Day of the Tentacle mfl från denna tiden.

Senare datorer har varit P133 (står fortfarande uppställd och samlar damm), P2-233 (första med nåt försök till 3d-kort - Riva128) och sen körde jag länge på en 500 MHz Athlon med ett Voodoo3, som senare byttes till ett GF3 Ti200 (fungerar fortfarande utmärkt i mammas dator).

Det som slår mig mest är hur bra koll man hade på sina vänners datorer. Man visste exakt vilken processor, ram, hdd osv de hade, även fortfarande sitter det kvar! Intressant vad man går o minns i alla år...

Sen har väl de flesta av oss ett "parallellt" liv med konsoller med, för min del är det iofs endast en Sega Saturn som fortfarande är rätt skoj! Köper lite spel på tradera ibland och lirar Den dateras 1996 för mig, dvs runt P133:an.

Tillägg till Heroes 2&3 disskussionen ovan: jag spelar fortfarande Heroes3 Complete för fullt med mina vänner

ursäkta att jag ifrågasätter din uppväxt men det där kan ju inte stämma ! ??

Jag är född -79 och har inte ens haft en 486:a eller hade du råd att köpa en dator för veckopengen eller ?? det kan ju vara så att du har en äldre bror eller nåt eller att din familj köpte en gammal c64 för den var ju nostalgi redan då du var liten =/

jag var 17år när jag köpte min första dator och det var en p1 ca:96 då var du 12 år.. och hade då redan haft 486:a, c64:a, Amiga 500 och p133 ????

det låter mer som om du är född -74 som min storasyster
och inte som mina småbrödrar som hade en p4 som första dator =P

btw så är det ju nostalgi även när det är minnen av nån annan som har haft saker osv,,

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> G-Skill TridentZ NEO 16GB 3600mhz cl16 <> Asus RTX 2070 Super Dual OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

Jag tycker det var roligare förr, men när man tänker efter så är det nog att man inte var lika stressad och njöt mer då, nu har man tonvis att göra och inget verkar lika kul längre, verkar som man tappat glöden på nått sätt. Har uppgraderat datorn för enormt mycket pengar kontinuerligt men har knappt tänkt på att starta något spel för att testa...

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grizzok
Kom på en sak som jag verkligen inte saknar med BBS:er, väntetiderna!

Körde själv en script-dialer till Janne Jonssons 4-linors "Tankbaren" ute i Bromma, fanns även en femte lina för "hemlisar".

// softspeed @ 2:205/203 - 2 linors BBS under OS/2 Warp

Permalänk

Ja nog var de bättre förr, saknar något så oerhört att sitta och pilla jumpers, confa, dricka cola och snacka skit me polarna. Sånt händer inte nuförtiden verkar de som. Folk sitter ba å snackar gf 8800ultramegamaximussuperduper på msn ju!

Permalänk
Medlem

första pc burken var en Fujitsu "Indiana" P100 men familjens första dator var en Atari 130XE a'la 1984 eller nåt sånt

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonThomaso
Rolig artikel och minst lika skoj att läsa här i forumet efteråt!

Är född 84 så är nog ganska nära artikelförfattaren i min nostalgikänsla

Har haft C64 med bandare och Amiga 500, minns många fina spel till Amigan (Gulf, Silkworm, Supercars 2, Theme Park, Warzone) men till C64 är det nog mest Outrun (man fick spelet på ett band och soundtracket på ett separat).

PC-världen började 1994 med en Fujitsu ICL 486DX2 66 MHz, 12 MB ram, c:a 400 MB hdd. Kom färdig med både Soundblaster16 och 2xCD-Rom (används för felsökning fortfarande). 14" skärmen finns fortfarande kvar fungerande, används dock inte till vardags längre. Fanns Windows 3.11 färdiginstallerat på den, så är ingen inbiten DOS-användare, men man fick ju såklart kontakt med det. Minns Doom 1&2, Duke3d, Heretic, DeathRally, Day of the Tentacle mfl från denna tiden.

Senare datorer har varit P133 (står fortfarande uppställd och samlar damm), P2-233 (första med nåt försök till 3d-kort - Riva128) och sen körde jag länge på en 500 MHz Athlon med ett Voodoo3, som senare byttes till ett GF3 Ti200 (fungerar fortfarande utmärkt i mammas dator).

Det som slår mig mest är hur bra koll man hade på sina vänners datorer. Man visste exakt vilken processor, ram, hdd osv de hade, även fortfarande sitter det kvar! Intressant vad man går o minns i alla år...

Sen har väl de flesta av oss ett "parallellt" liv med konsoller med, för min del är det iofs endast en Sega Saturn som fortfarande är rätt skoj! Köper lite spel på tradera ibland och lirar Den dateras 1996 för mig, dvs runt P133:an.

Tillägg till Heroes 2&3 disskussionen ovan: jag spelar fortfarande Heroes3 Complete för fullt med mina vänner

Tillåt mig också tvivla. Jag är född -78 och fick nog min C64 när jag var 8 eller 9. Då var du alltså 2-3 år.

Till ämnet, klart det var bättre förr Eller så hör det till saken att man blivit äldre, man har inte samma inlevelse och fantasi. Man kunde ju få två streck och en fyrkant till att bli ett verkligt tennisspel

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fenix
första pc burken var en Fujitsu "Indiana" P100 men familjens första dator var en Atari 130XE a'la 1984 eller nåt sånt

Har en komplett 130XE stående med skrivare band station och div kassetter.
Har en komplett Atari 1024STFM med allt till med.
Har en komplett Amiga 500 med extra minne+och HD.
Har en komplett Sinclair Spectrum 48+
Har kastat 286-486 burkarna så.någon gammal P2 333 är nog bland det äldre jag har kvar.
Jag är ju född 1966 så den första hem dator jag kom i kontakt med var Sinclair ZX81 med 1kb minne och Zilog Z80 på 1Mhz:)
Med den datorn så fick man ju spela space invades, med A som skepp och H bla som monster...
Men visst va de kul med Dos på sitt sett och med alla jumprar för Irq +Dma.
Men Windows 1.0 var fruktansvärt dåligt.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Roligt och intressant, både artikeln och kommentarerna Själv tillhör man ju den 'äldre' generationen (född -70) så man har ju hunnit med en del. Första datorn var en ZX81 som min farbror inhandlade 1982! Kommer ihåg när man satt och knappade in spel för hand, rad för rad från en tidning, ofta 2-3 SIDOR med kod För att sedan upptäcka att nått var fel men man fick ju inte reda på var så det var bara gå igenom allt igen. ABC80, C64, Amiga500 följde sedan med två års mellan rum. Vet inte hur många timmar/dagar/år som gått till C64/amigan och dess spel! Å copypartyna... Vilken känsla när man äntligen var på sitt första (-89 trollhättan) Lite lagom nördiga men kul som f-n trots att man inte kunde koppla ihop datorerna
Vart inte PC-fan förrän -95 när man såg DOOM och den otroliga 3d-känslan som fanns då, jämfört med andra spel då. Uj uj uj... mååånga timmar gick åt för att editera autoexec och config.sys för att få de där sista 3kB som saknades. Och ljudet... Gravis Ultrasound med hörlurar. Sket ju nästan på sig när man blev attackerad bakifrån
Måste också nämna Descent, ett otroligt kul spel... första där man hade 360 graders frihet att röra sig i.
Kan hålla med alla att dagens spel är ganska snabbglömda av nån anledning. Det enda som håller är Half-Life 2 (om det kan räknas som modernt spel nu). Bra grafik å bra story.

nåja, kan faktiskt sakna DOS-programmering... sitter liksom i fingrarna fortfarande. Kunde nästan hela ASCII tabellen utantill dessutom. Nördigt eller?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Vit, ASUS Z170-A, i7-6700K, CM Hyper 212 EVO, MSi 1070 8GB, 32GB DDR4 2666MHz Corsair Vengeance LPX, 2 SSD + 2 HD, Corsair HX620W, AOC 28'' + BenQ 24", SB X-Fi Surround 5.1 pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Köpråd
http://i15.photobucket.com/albums/a375/shad0wduzk/turbo250.gi...

Ja jävlar det var tider det..

Ah, vad snyggt, kanske skulle trycka några t-shirts?
Självklart var det bättre förr, på c64 tiden.

Visa signatur

En gång, när en som jag känner var i Afrika för att vaska guld, då såg jag en svan!

Permalänk
Avstängd

Nostalgi

http://images.google.se/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia...

va lite kul o ha c64 bios bild som bakrund o ännu roligare va det d å det va ett gif bild som gör att markören blinkar

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd