Lagra riktiga saker i hårddisken

Permalänk

håller på fixar lite med en gammal Hårddisk just nu
funderar lite på hur man skall göra med gångjärnen så dom inte syns från utsidan. nått jäkla sätt ska det gå på (från insidan ja vet, men sen hur, har inte orkat mer än att plocka isär disken).

gissa vad jag skall använda den till?

istället för en ring på bakfickan kommer det vara rektangulärt

MVH

Visa signatur

livet börjar vid 200km/h

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killspray
håller på fixar lite med en gammal Hårddisk just nu
funderar lite på hur man skall göra med gångjärnen så dom inte syns från utsidan. nått jäkla sätt ska det gå på (från insidan ja vet, men sen hur, har inte orkat mer än att plocka isär disken).

gissa vad jag skall använda den till?

istället för en ring på bakfickan kommer det vara rektangulärt

MVH

Haha lol, en snusdose-dosa ??

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk

OMG !

årets modd!! helt klart! måste bara skaffa mig en

Permalänk
Medlem

stoppa in ett klockbatteri och sätt röda leds i hörnen (eller i form av en julgran) så har du dessutom en julask bara att börja borra

Permalänk
Medlem

ta en 2.5" disk och så har man en plånbok!

Visa signatur

P4 2,4b @ 2,4GHz | 1x 512 DDR PC3200 | Gainward Gf4 MX440 64MB @ 385/630

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Du får inte plats me mer prylar ju större du köper, bara så du vet

Haha, nehe? Är det säkert?

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

Ursprungligen inskrivet av skooglund
Ska köpa en 1TB disk och göra detta av den.
Prisvärt? Nej! Idioti? Ja
-----------------------------------------------------------------------------------------

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Du får inte plats me mer prylar ju större du köper, bara så du vet

HAHA så bra, bäst inlägg idag, snälla kom igen skooglund ge igen nu =P

Visa signatur

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (uppg till 12mb!)RedAlert lagg 10fps
I7-E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram
I7-930 2.8GHz Gigabyte 480 SDD Corsair 120GB 6GB Ram
i7-3770K@3.5Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD Intel 250GB
i7-8700K@3.7Ghz 1070 Gaming X 16GB3000mhz SSD860EVO1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ProwIer
ta en 2.5" disk och så har man en plånbok!

tack för tipset. Har haft en 20gb 2.5" disk som legat hemma och skräpat ett x antal år

Permalänk
Permalänk

mm, sen kan man ju köra raid och få ännu mer utrymme

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Re: Lagra riktiga saker i hårddisken

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Kan man lagra riktiga saker i hårddisken? En ny intressant modd visar att så faktiskt är fallet. Det enda som behövs är en skruvmejsel och några gångjärn.

Läs nyheten

No shit sherlock

Permalänk

Ehm.. borde inte epoxylim, eller bara starkt superlim fungera för att sätta fast gångjärnen?

Visa signatur

MVH
/Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
mm, sen kan man ju köra raid och få ännu mer utrymme

hihihihi

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Medlem

Alltså pleeeaasee..

Visa signatur

-\n-

Permalänk

Tuuufft

klart som fan jag ska fixa om jag hittar nån gammal HD:D

Permalänk

Försökte nåt sånt för några år sen men jag kom fram till att det inte var så mycket utrymme att använda. Det var en rätt liten hårddisk. Skivorna var rätt fina dock.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

varför inte bara ta en burk ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dolfmeistee
varför inte bara ta en burk ?

Varför överklocka, man kan ju köpa en snabbare propp? Varför bygga IKEA-möbler när man kan köpa färdigbyggt? Varför bygga model-flygplan när man kan köpa färdigt? Varför vara nörd när man kan vara tråkig svensson

Enda svaret är, Because we want too! som Billie Piper sjöng 1995 eller så

Visa signatur

MVH
/Pro

Permalänk
Medlem

Okej? Ja om inte annat så är magneten rolig att leka med, ännu roligare om man har 2 st.

Sen kan man även simulera en bromsskiva med bromsklossar genom att anv plattan och magneten samt metallbiten som sitter i.

Har jag lite att göra? Kanske...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Om man har såna fästen i burken för hårddiskar så det bara är att skjuta in disken utan att behöva skruva loss den så skulle man ju kunna använda denna lilla förvaring till att exempelvis ha ett mindre USB-minne eller dyligt med drivare osv i... och därmed alltid ha dom till hands..

Men som någon skrev så är nog idén med en CD/DVD läsare som låda som man kan skjuta ut vara ännu bättre för detta ändamål... eller bara ha diverse småfilmer osv som man bränt ut... och därmed ha sakerna lagrade i datorn... rent ordmässigt sett iallafall...

Permalänk

Hur mycket pulver rymms det i ett sånt här då ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

asså det där var en riktigt kul mod tycker ja ska nog försöka med en sån när jag får lite tid över

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cenzar
Om man har såna fästen i burken för hårddiskar så det bara är att skjuta in disken utan att behöva skruva loss den så skulle man ju kunna använda denna lilla förvaring till att exempelvis ha ett mindre USB-minne eller dyligt med drivare osv i... och därmed alltid ha dom till hands..

Men som någon skrev så är nog idén med en CD/DVD läsare som låda som man kan skjuta ut vara ännu bättre för detta ändamål... eller bara ha diverse småfilmer osv som man bränt ut... och därmed ha sakerna lagrade i datorn... rent ordmässigt sett iallafall...

Om jag inte minns fel, så har jag faktiskt sett såna för många år sedan! typ CD-Rom storage..

Visa signatur

MVH
/Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Proboarder
Om jag inte minns fel, så har jag faktiskt sett såna för många år sedan! typ CD-Rom storage..

Finns ju typ vanliga plastlådor man sätter i ett ledigt 5,25"-fack men finns det verkligen motoriserade "cd-rom-lookalike" lådor ??

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
Finns ju typ vanliga plastlådor man sätter i ett ledigt 5,25"-fack men finns det verkligen motoriserade "cd-rom-lookalike" lådor ??

Herregud, det finns USB-växthus! Klart det finns motoriserade CDrom lådor (måste göra, annars e jag senil, vilket ja iofs är, men ändå!)

Visa signatur

MVH
/Pro