Western Digital lanserar ny Passport-hårddisk

Permalänk
Melding Plague

Western Digital lanserar ny Passport-hårddisk

Western Digital har lyckats väldigt bra med sina externa hårddiskar, Mybook-serien är kanske den mest kända. Nu har man dock uppdaterat sin Passport-serie av mobila hårddiskar med en ny modell vilken har en lagringskapacitet på 320 gigabyte.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den skulle gott och väl räcka till mina behov... Inte så himla dyr ändå.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Jag har en sån där fast 120 gigabyte. Tycker dom är sjukt bra. Dock är sladden brutalt kort.

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk

NAJS!

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

fän, köpte precis min 160 gb

sladden suger men har man en robustare så ta den, för denna disken är portabel

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg Dock så är det inget för mig.

Permalänk
Medlem

Har 160gb varianten. Funkar mycket bra.
Och designen klagar man itne över, den kan ligga framme utan att man behöver skämmas för den.

Permalänk

Oj! Riktigt snygg, lätt den snyggaste jag sett i storleken!

Kräver den en separat strömförsörjning, eller är det en såndär med två USB-uttag in i datorn?

Permalänk

Funderar precis på att köpa en. Mest för att slippa strömsladden till min nuvarande 320 Gb-are när reser å så.

Känns som passport-modellerna är de enda alternativet, dock blir det nog inte en så här stor men en 160 eller 250 beställs snart.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splinter Snake
Oj! Riktigt snygg, lätt den snyggaste jag sett i storleken!

Kräver den en separat strömförsörjning, eller är det en såndär med två USB-uttag in i datorn?

inte ens "en såndär med två USB-uttag" behovs, bara en enkel vanlig usbkabel (mini-usb om ngn undrar).

Om du dock har en gammal dator som inte riktigt klarar att driva den pa en usb-port sa kan du kopa till en dubbelkabel.

har en pa 120 gig, den ar stabil

Permalänk
Medlem

snygg, liten, smidig, praktisk, snabb, plug and play, och sist men inte minst, vem har inte usb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanka456
Jag har en sån där fast 120 gigabyte. Tycker dom är sjukt bra. Dock är sladden brutalt kort.

Disken är skapad att vara portabel, till exempelvis en laptop. Att ha en längre sladd är bara jobbigt. Jag äger 120GB-versionen sedan ett år tillbaka och den fungerar fint.

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk

jag kör 120 GBs versionen med min skollabtop.. tog bort programet som va i och formatera om till NTFS.. fungerar hur bra somhelst!

Permalänk

sj har man 250gb varianten tycker den e förvånansvärt bra för det priset!
ja kör också med ntfs

Visa signatur

HEJ!:D

Permalänk
Medlem

naaaaajs:D

Minskar batteritien mkt med en sån där disk? funderar starkt på att köpa en:)

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Min 250gb funkar fint.
Det ända jag retat mig på är att den var formaterad i FAT32 när jag fick den. Så det gick inte lägga in filer större än 4gb.. Men dnu är det fixat:)
nån som vat varför de inte är formaterade i NTFS från början?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Larspen
Min 250gb funkar fint.
Det ända jag retat mig på är att den var formaterad i FAT32 när jag fick den. Så det gick inte lägga in filer större än 4gb.. Men dnu är det fixat:)
nån som vat varför de inte är formaterade i NTFS från början?

Skulle tippa att det är kompatabilitetsproblem med typ linux/osX som inte kan skriva/läsa(minns inte vilket av det) en ntfs partition. Något sånt i alla fall.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk

Det jag gillar med den är att den är så otroligt snabb. Att den sen är snygg och billigt är ju inte nackdelar. Jag har 160 Gb varianten och är mycket nöjd med den. Undrar dock hur mycket den tål? Tror ni den går sönder lätt?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk

ehm... 320Gb finns i rosa med... så skribenten har lite fel haha

Permalänk

hmm ok här har man en 320 Gb hårddisk som är som ett höghus till skillnad från den här. jag skulle inte tacka nej till en sådan. med tanke på att man bara har 40 Gb i hårddisken på den bärbara surt lite.

Permalänk
Hedersmedlem

Bah, bara jag som saknar firewire?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

2st 500gb räcker bra i datorn dom där är ju bara bra om man har lapptop

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jyllmas
2st 500gb räcker bra i datorn dom där är ju bara bra om man har lapptop

Eller om man ofta tar med sig filer när man går ifrån sin stationära till en annan.

Permalänk
Medlem

Jag har också en på 160 GB och den stora fördelen med dessa är att man slipper krångla med strömsladdar, bara att plugga i USB-uttaget och köra! Den korta strömsladden gör inget för min del då jag har USB-uttag på chassits övre del så jag kan lägga den ovanpå datorn. Den är även mycket tyst, den hörs knappt.

Välkommet med 320 GB i alla fall, 160 är i minsta laget för mig.

Permalänk
Medlem

en sådan skulle passa fint nu när min bärbara 200gb krascha dock skulle det nog räcka med 120gb eller 160gb verisionen för mig då jag aldrig hade över 100gb på min gamla men väldigt smidigt när man ska ha med sig lite filer

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk
Medlem

vad ska man med firewire med 2.5 hårddisk, det ska va meningen att den inte ska dra så mkt ström

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
vad ska man med firewire med 2.5 hårddisk, det ska va meningen att den inte ska dra så mkt ström

Hmm, var får du den informationen ifrån? Jag har läst att fw kan leverera mer ström, men inte att det automatiskt gör det för samma slags enheter, jämfört med usb.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

kanske stämmer? att den pungar ut så mycket det behövs, men ser ändå inte det positiva med firefire i detta sammanhang, kompatibiliteten?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
vad ska man med firewire med 2.5 hårddisk, det ska va meningen att den inte ska dra så mkt ström

Firewire är både snabbare* och använder mindre processorkraft än USB.

* FW400 är i teorin lite långsammare än USB 2.0 (400 mot 480 Mbps), men i praktiken brukar FW vinna. FW800 är förstås klart snabbare än USB 2.0's 480.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
kanske stämmer? att den pungar ut så mycket det behövs, men ser ändå inte det positiva med firefire i detta sammanhang, kompatibiliteten?

Eh, 'detta sammanhang' var strömförbrukning.

Hursomhelst, FW är som sagt ovan sagt oftast snabbare och drar mindre CPUkraft. Jag vill inte bo i Kina bara för att en massa människor gör det.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)