Läsare för HD-DVD och Blu-ray från LG

Permalänk
Melding Plague

Läsare för HD-DVD och Blu-ray från LG

Formatkriget har börjat bli större i takt med att fler filmer kommer på antingen i HD-DVD-format eller Blu-ray-format. Tillverkaren LG har nyligen lanserat en optisk läsare vilket klarar av att läsa både HD-DVD och Blu-ray. Jämfört med tidigare läsare är den även prisvärd.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den verkar vara riktigt prisvärd Hade gärna köpt en sån om jag hade haft nytt av en, hehe.

Är det jag som inte läste texten tillräckligt noga eller läste den bara Blu-ray/HD-DVD?

Permalänk

word men seriöst, de borde sluta med märkes kriget, palla 2 format för nästan samma sak ^^

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

ja var ska det här sluta, jag hoppas fortfarande lite naivt på att ett av formaten kommer att vinna.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Hedersmedlem

bara bra. . när ajg fixat HD-TV ska de inhandlas dualplayer... så slipper man välja mellan 2 olika spelare eller köpa en av varje

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrAcKman
bara bra. . när ajg fixat HD-TV ska de inhandlas dualplayer... så slipper man välja mellan 2 olika spelare eller köpa en av varje

Billigare att köpa en av varje

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Den verkar vara riktigt prisvärd Hade gärna köpt en sån om jag hade haft nytt av en, hehe.

Är det jag som inte läste texten tillräckligt noga eller läste den bara Blu-ray/HD-DVD?

Om det är den som gusIII länkade till så den läser cd / dvd också

Jag tror jag ska köpa en sån då den går ner lite i pris och då farsan köper en ny tv

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1mike20
Om det är den som gusIII länkade till så den läser cd / dvd också

Den läste/brände CD/DVD, men den läser enbart Blu-ray/HD-DVD. Skrivfel eller är det jag som inte läste tillräckligt noga?

Permalänk
Medlem

extremt prisvärd... hoppas den finns tillgänglig i januari när man ska färdigställa htpc:n

Permalänk

Riktigt synd att det finns multiformatsläsare, konsumenterna kommer förlora äckligt mycket på det i längden (ingen konkurrens = högt pris).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

När det kommer multispelare blu-ray + HD-DVD + att den kan bränna minst ett av dom formaten, och kostar runt 1000:-
först då börjar det bli mer intressant med nått dylikt till datorn, inte förr.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

Ska till o sätta ihop en HTPC efter jul så de får nog bli en sån här spelare i den då.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk

Inte HD-DVD, det heter HD DVD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splinter Snake
Inte HD-DVD, det heter HD DVD.

Nope! Kanske i USA men inte i Sverige!

Ontopic så nä jag väntar tills det kommer hd-dvd/Blue-ray brännare som kostar < 1000:- och helst mindre. Japp jag är snål men vis av erfarenhet för dom första generationerna brukar dras med än den ena och än den andra buggen mm.

Permalänk
Medlem

Ja detta var på tiden!
Framåt våren/försommaren så har nog dessa blivit billiga nog att investera i och tur det för filmfantast som man är så börjar jag längta efter blue-ray och någon konsoll tänker jag inte köpa!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Skönt nu börjar priserna på dessa blueray/hddvd spelare bli endast "dyrt".
Så nu slipper de "väldigt dyrt" stämpeln när denna mackapär lanseras.

Visa signatur

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (uppg till 12mb!)RedAlert lagg 10fps
I7-E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram
I7-930 2.8GHz Gigabyte 480 SDD Corsair 120GB 6GB Ram
i7-3770K@3.5Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD Intel 250GB
i7-8700K@3.7Ghz 1070 Gaming X 16GB3000mhz SSD860EVO1TB

Permalänk
Medlem

...gäääääässssp.

satsar hellre en liten slant till på en sånhär istället.

så kan man rädda ev HDDVDs som är uppköpta till framtidens format BluRay sen.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Och Play.com som bor på ö i engelska kanalen klarar tydligen av att stava rätt till HD DVD (utan -) fast de inte är amerikaner

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Ärligt talat vad ska man med en sån här spelare till förutom HTPC? Det är väll först när det kommer brännare med någorlunda bra skrivhastighet och billigare skivor som det blir "lönt" att köpa Blu-ray och HD DVD.

Permalänk
Medlem

Noooo jag som köpte seperata Blu-ray och HD-DVD-spelare till hpcn för inte så länge sedan

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Hehe, jag tror ni menar 22 megaBYTE per sekund för DVD... annars skulle det ju ta nästan en halvtimme att kopiera en DVD till datorn...

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Riktigt synd att det finns multiformatsläsare, konsumenterna kommer förlora äckligt mycket på det i längden (ingen konkurrens = högt pris).

Du menar som med dvd lirarna, ja, dom är skitdyra.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk

fick exakt denna för 800:- inet.se ftw

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.