Benq släpper tre spelmonitorer

Permalänk
Melding Plague

Benq släpper tre spelmonitorer

Tillverkaren Benq har idag lanserat en ny serie monitorer som riktar sig främst åt spelentusiaster. Den nya "X"-serien har monitorer om 19, 20 och 22 tum där de två sistnämnda är i bredbildsformat.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

TN... suck

Permalänk

En sak som antas i nyheten. Att det digitala ljudet görs om till analogt, det är vell ändå knappast troligt? Eller?

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Inaktiv

TN-paneler, är det inte de som har värdelös betraktningsvinkel?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillpeparoni
En sak som antas i nyheten. Att det digitala ljudet görs om till analogt, det är vell ändå knappast troligt? Eller?

Sant, förmodligen handlar det då om en RCA istället för två (digitalt koxaial).

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Inaktiv

Inget speciellt med de här skärmarna? Och att de dessutom klassas som 'gamer skärmar' är bara störtlöjligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cryx
Är inte 160/160 i betraktningsvinkel bra?

http://www.benq.com/products/LCD/?product=1269&page=specifica...

Nej. Det är sämst.

Jag vill se några p-mva och s-ips på 22 tum, men nehej det får jag visst inte. Då sitter jag väl här och surar med min crt ett år till då ffs.
Eller slår till på lg's 24.
Hrmff..

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Manhog
Nej. Det är sämst.

Jag vill se några p-mva och s-ips på 22 tum, men nehej det får jag visst inte. Då sitter jag väl här och surar med min crt ett år till då ffs.
Eller slår till på lg's 24.
Hrmff..

rätta mig om jag har fel...

"Betraktningsvinkel

Betraktningsvinkeln är en annan positiv erfarenhet av LCD-skärmar. Ju högre betraktningsvinkel som anges desto längre åt sidan från mitten av skärmen kan du sitta och fortfarande se en bra bild. En betraktningsvinkel på 160 grader är inget ovanligt, vilket gör att du kan sitta 80 grader åt sidan från din skärm utan att bilden försämras. Jämfört med sin kusin plasmaskärmen kommer dock LCD-skärmen lite efter när det gäller betraktningsvinkel, även om skillnaderna dem emellan blir allt mindre (och vissa tillverkare av LCD-skärmar hävdar nu också att deras LCD-apparater har minst lika hög betraktningsvinkel som de bästa plasmorna)."

Sitter du på en 84 graders vinkel från mitten när du spelar? Skulle förvåna mig. Jag personligen har alltid fått för mig att man ska sitta framför skärmen och inte bakom :S

Varför de väljer att kalla det en "gaming skärm" är troligen för att den har låg ms och det kanske gör att den säljer något bättre? Personligen ser jag nyfiket på denna skärm då det nästan bara finns rent ut sagt skit på marknaden när det kommer till 22" skärmar för att spela spel (inte harpan). Benq som har ett gott rykte kanske kan lyckas ruska upp marknaden bland dessa Samsung skärmar med båda bra och dåliga TN-paneler och Acer skärmar som inte ger vad de har.

Slutligen för er som hatar TN-paneler så fruktansvärt köp en annan då med 20ms? (vet att skillnaden knappt är märkbar)

(med reservation för grova stavfel och felskrivningar)

Permalänk

Fjuttigt att inte höja upplösningen på 22 tummaren...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Manhog
Nej. Det är sämst.

Jag vill se några p-mva och s-ips på 22 tum, men nehej det får jag visst inte. Då sitter jag väl här och surar med min crt ett år till då ffs.
Eller slår till på lg's 24.
Hrmff..

Jaså, så du sitter o spelar/ser på film från sidan alltså?

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk

crap..ännu en Tn skärm

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

Är Luminans 300 cd/m2 lågt eller bra ?

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splinter Snake
Fjuttigt att inte höja upplösningen på 22 tummaren...

Det kan ju också ha att göra med att det är en "gamer skärm". Att ha en skärm på 1920x1200 i upplösning är väl inte direkt det mest praktiska att ha. Om man inte har en 10k att lägga på dubbla 8800GTX'or dvs. Och det har ju de allra flesta inte. Vill du ha en skärm med högre upplösning så kan du väl köpa en mer arbetsinriktat skärm?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawa

Sitter du på en 84 graders vinkel från mitten när du spelar? Skulle förvåna mig. Jag personligen har alltid fått för mig att man ska sitta framför skärmen och inte bakom :S

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cryx
Jaså, så du sitter o spelar/ser på film från sidan alltså?

Nej, men jag håller på med grafik, och TN-skärmar visar färgvalörer inkonsekvent, dels beroende på panelteknikens begränsade kolorit, dels på den dåliga betraktningsvinkeln.

(t.ex. att ett enfärgad färgområde är ljusare på övre delen av skärmen än den undre eller att färger på sidan av skärmen varierar en aning när man rör på huvudet )

nuff said.

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Medlem

Nu låter detta säkert väldigt drygt, men jag skulle aldrig köpa en produkt från en tillverkare som heter Benq.
Jag uttalar det alltid som "Bänk" i huvudet även om det egentligen skall uttalas Ben-Q.

Visa signatur

Test

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Inget speciellt med de här skärmarna? Och att de dessutom klassas som 'gamer skärmar' är bara störtlöjligt.

Om inte jag minns fel så är din skärm också en "gamer" så du har ju själv köpt en löjlig skärm...

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk

Trevligt att det skapas skärmar inriktade mot de krav spelare har och frågan är hur mycket fördröjning skärmarna har och hur stor skillnad det är mot "normala" lcd:er.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamblor
Nu låter detta säkert väldigt drygt, men jag skulle aldrig köpa en produkt från en tillverkare som heter Benq.
Jag uttalar det alltid som "Bänk" i huvudet även om det egentligen skall uttalas Ben-Q.

Det va det larvigaste jag någonsin hört! Det är ju som att säga att man inte köper från intel för att det nästan låter som "inte".

Visa signatur

AMD Athlon 64 x2 6400+ Black Edition | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | Inno3d Geforce 8800GT | CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME | 1TB HDD | Windows XP Pro sp2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Manhog
Nej, men jag håller på med grafik, och TN-skärmar visar färgvalörer inkonsekvent, dels beroende på panelteknikens begränsade kolorit, dels på den dåliga betraktningsvinkeln.

(t.ex. att ett enfärgad färgområde är ljusare på övre delen av skärmen än den undre eller att färger på sidan av skärmen varierar en aning när man rör på huvudet )

nuff said.

kanske därför den är kallad "gamer" och inte Bildskärmen-med-super-färger-samt-jättebra-betraktningsvinkel-för-dig-som-håller-på-med-grafik?

Permalänk
Medlem

Skulle någon kunna svara på min fråga som jag ställde förut längre upp ?

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeppe1990
Om inte jag minns fel så är din skärm också en "gamer" så du har ju själv köpt en löjlig skärm...

Jo, jag köpte ju säkert min skärm för att den klassats för gamers. Get your facts straight.

Permalänk
Avstängd

låter lite som en samsung 226bw fast utan hdmi och det som medföljer den delen.

edit:
hur är kvaliten på Ben-q nu för tiden?
blivit lite avskräkt för detta märke någon gång i tidens gång. kommer inte ihåg varför men jag tror det har med alla skärmar som börjat brinna ^^;

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W