Både AMD och Intel tar marknadsandelar

Permalänk
Melding Plague

Både AMD och Intel tar marknadsandelar

I en rapport från Isuppli framgår det att både AMD och Intel tar andelar på den globala marknaden för mikroprocessorer. Detta trots AMD:s överlag dåliga finansiella prestationer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ja hoppas AMD kommer igen och släpper en buggfix för Phenom..... om det nu går. Detta kan ju i så fall resultera till att fler köper AMD.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Hedersmedlem

Grafikkorten borde håva in lite pengar till få tillräckligt med resurser för att föfina mikroprocessorerna. När t o m Tom's Hardware medger att Crossfire nu är bättre än SLI och att två 3870 i Crossfire är svåra att slå i förhållandet prestanda/pris, ja då borde väl detta också ge AMD lite andrum?

Jag vet att jag får på pälsen för detta i följande kommentarer, men för mig är fortfarande K10 en mer intressant arkitektur än Intels C2D med uppföljare. Hoppas därför att AMD får tillräckligt med resurser att utveckla den till sin fulla kapacitet.

Permalänk
Medlem

usch.. jag hade hellre sett nyheten "VIA tar 5%" istället. men bra på det stora hela att AMD hoppar upp lite ändå iof.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
usch.. jag hade hellre sett nyheten "VIA tar 5%" istället. men bra på det stora hela att AMD hoppar upp lite ändå iof.

Agreed. Fast med tanke på Everex maskinerna hos Wal-Mart i USA kan man hoppas att VIA en dag når det målet om inte Intel stoppar deras X86 framfart juridiskt.

Permalänk
Medlem

Nice att amd har gått upp. Är en liten AMD fanboy XD. Ska nog köpa phenom om den inte är för mycket sämre än Q6600. Ett plus för amd är iaf den bättre crossfire tekniken.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk

Att Intel plocka en del av kakan är ganska givet i.o.m att Apple gått över till just Intel.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Phenom kommer prestera bättre till våren när AMD fått buckt med problemet i maskinen som gör det omöjligt att klocka mer än minimalt. Skulle AMD inte haft dessa problem skulle Phenom 9700 redan varit lanserad, men det dröjer en månad, sedan har dem den på marknaden.

HD3000-serien säljer också vansinnigt bra. Man får hoppas de fortsätter så även med mer enthusiastinriktigade R680 och framförallt R700.