Corsair VX550 recenserat

Permalänk
Melding Plague

Corsair VX550 recenserat

För en tid sedan lanserade Corsair ytterligare en modell i sin VX-serie av nätaggregat. I VX-serien ingår nätaggregat som har en effektivitet på över 80 procent. Nu har det börjat dyka upp recensioner på nykomlingen VX550.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Nice ;D får skaffa de när mitt går åt pipan ;D

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

Föredrar fortfarande HX serien före VX serien.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

Köpte ett VX450W i förrgår, och jäklar vad tyst det vart.
Väldigt nöjd, och antagligen lär denna fläkt ha ungefär samma ljudnivå.

Men även ett 450W kändes overkill för mej , när mitt nya system bara använder max 250W. Tyst och som effektivast blir det dock!

Visa signatur

FT02B | Z68 Extreme7 | 2600K @ 4.6GHz + 212 Evo | HD7950 | 16GB 1866Mhz CL9 | SP-SS750M
Naos 7000, M65, 5K, MX518 | TK Blue + Rapid Black
Vaio Pro 13" (Mint) | Elitebook 2540p (Arch)

Permalänk
Medlem

Köpte ett 530HX för bara några dagar sedan, köpte det främst för att det har modulära kablar och att man får 5 års garanti. Det är förrädiskt att recensera nätaggregat och säga att de håller hög kvalité när det bara testats i ett fåtal timmar. Det är först efter ett år eller så som man mäker om agget håller någon vidare kvalité, dvs om det har någon livslängd att tala om eller inte. Det är inte så kul att behöva punga ut ca 1000 kr om året för ett nytt agg.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Köpte ett 530HX för bara några dagar sedan, köpte det främst för att det har modulära kablar och att man får 5 års garanti. Det är förrädiskt att recensera nätaggregat och säga att de håller hög kvalité när det bara testats i ett fåtal timmar. Det är först efter ett år eller så som man mäker om agget håller någon vidare kvalité, dvs om det har någon livslängd att tala om eller inte. Det är inte så kul att behöva punga ut ca 1000 kr om året för ett nytt agg.

Det är inte alltid livslängden är måtet på kvalitet. Tillexempel så vill du ju inte ha ett nätagg som ger dig ojämna spänningar men kan göra det i 10 års tid eller hur? När dem pratar kvalitet i sådana undersökningar menar dem mer dem tekniska specifikationerna och hur väl produkten kan leva upp till dem.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk

Klockrent nätagg för priset. Detta är förmodligen det bästa nätagget man kan köpa idag om man inte behöver mer power.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

För runt 700kr som flera butiker säljer agget för, så är det ett riktigt fynd.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
För runt 700kr som flera butiker säljer agget för, så är det ett riktigt fynd.

Ja verkligen, ett perfekt nätaggregat för dom som inte bryr sig om kabelhärvorna. Och kul att Corsairs CWT nätaggregat också håller lika hög klass som deras Seasonic agg.

Jag undrar hur världen hade sett ut utan Corsairs nätaggregat

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Hedersmedlem

Priset är perfekt. Kan mycket väl tänka mig att köpa in en hög sådana för lite uppgraderingar av vanliga arbetsstationer på kontoret (450W behövs inte men den kommer ju att förbli desto tystare).

Synd annars att Silverstone Nightjar ST30NF 300W har ett så pass högt pris. Jag har kört ett sådant under en längre tid. Stabilare nätaggregat i sin klass är svårt att hitta. För ovanlighetens skull är 300W i underkant eftersom test visar att det egentligen kan leverera åtminstone 400W, men dess passiva kylning hindrar väl en högre specifikation.

Permalänk

Redan beställt ett kommer nog att lågga upp något på forumet/galleriet när jag får det

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900