Fotografi på Radeon HD 3870 X2 kylning

Permalänk
Avstängd

Fan om inte 3870 sänks snart så blir jag syrlig. Vissa kostar ju mer än när de lanserades ju, jag kan inte punga ut 2200 kr för ett 1850kr kort.
Dessutom ska det komma en prissänkning, då slår jag antingen till på ett 3870 eller väntar/köper 3870x2

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

jo men

ja i ett spel är gt kortet bättre. men de säger inte allt.

men visst gt kortet ger ju nästan lika hög fps som radeon gör i cross fire.

jaja swe kanske själva har testat radeon kortet i 3d mark 06 med flera. annars brukar ju toms hard... vara bra. där kan man välja hur korten står sig mot varandra i alla tester. ...

Visa signatur

64 X2 7750be @ 3.61ghz 6gig ddr2/kingston DDR2 800mhz
asus radeon eah 4850 512Mram
Asus m3n-h/hdmi socket a kylare på nordbryggan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xavixavixavi
Enligt mina beräkningar så kommer kortet (utan den svarta plasten) vara 26.88 cm långt.

Mätte PCI-E på ett vanligt kort och utifrån bilden kunde jag räkna ut dess längd.

Skälet till varför det ser ut som det gör är för att testexemplar sitter i testdatorer som mest skeppas runt hela tiden och därför så fixar de kylare som kan fästas vid flera punkter. Det vi ser är inte konsumentprodukten. Gamla r600 är ett bra exempel på detta:

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Re: jo men

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjompa37
ja i ett spel är gt kortet bättre. men de säger inte allt.

men visst gt kortet ger ju nästan lika hög fps som radeon gör i cross fire.

jaja swe kanske själva har testat radeon kortet i 3d mark 06 med flera. annars brukar ju toms hard... vara bra. där kan man välja hur korten står sig mot varandra i alla tester. ...

GT har samma prestanda som Crossfire budgetkort. Såsom möjligen HD3850 i Crossfire under dagens begränsade drivrutiner.

HD3870 i Crossfire mot 8800GT(S) 512MB ger en ganska god skillnad i program som stödjs, framförallt i höga upplösningar redan på 7.10s (samma skit som 7.11). Sedan visar vissa tester att HD3850 i Crossfire konsumerar lika mycket/(lite) ström som en ensam 8800GTS 512MB.

Permalänk
Medlem

jo visst

hur mycket ström tar jag alldrig ställning till. behövs mera får man köpa ny psu helt enkelt.

men men i swe klockers test soppar 8800gt mattan med de flesta korten. till och med gtx i visa tester...

inte tittat in på toms ännu där har dem genomförligare tester och framför allt som tidigare nämnt ett val där man får utt total poäng av alla test som ger en ärlig tjans för all korten.....

Visa signatur

64 X2 7750be @ 3.61ghz 6gig ddr2/kingston DDR2 800mhz
asus radeon eah 4850 512Mram
Asus m3n-h/hdmi socket a kylare på nordbryggan

Permalänk
Medlem

Re: jo visst

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjompa37
hur mycket ström tar jag alldrig ställning till. behövs mera får man köpa ny psu helt enkelt.

men men i swe klockers test soppar 8800gt mattan med de flesta korten. till och med gtx i visa tester...

inte tittat in på toms ännu där har dem genomförligare tester och framför allt som tidigare nämnt ett val där man får utt total poäng av alla test som ger en ärlig tjans för all korten.....

Effekt tänker man inte på för ett enskilt kort, utan för Multi-GPU. Och det är inte billigt med nätdelar i god kvalitet så jag tror de flesta har effekten i minnet när de köper nya komponenter. Sedan är hög effekt lika med mycket aktivitet från nätdelen som resulterar i oljud.

Men vad finns det under GTX? 2900XT, 8800GTS 640/320MB, det är ungefär allt. Så man ska inte bli allt för uppspelt då detta är Nvidias strategi - de tog även bort den lovade Tri-SLi connectorn som aldrig använts i GTX/Ultra av mer än en eller två användare på global skala.

Permalänk
Medlem

nja

om jag va den där "man" som du talar om som har råd köpa dubbla graffa
för i runda slängar 5000kr för radeon så hade jag nog råd med extra 850-1500kr för ett tillräkligt psu.

jaja har en kännsla av att sli moderkort är de vanligaste på marknaden ...dem va först... och då blir kanske ett självkkart va nvidia.

Visa signatur

64 X2 7750be @ 3.61ghz 6gig ddr2/kingston DDR2 800mhz
asus radeon eah 4850 512Mram
Asus m3n-h/hdmi socket a kylare på nordbryggan